wanneer op vakantie met pasgeboren baby?

ben op dit moment zwanger en we willen graag na de geboorte op vakantie ( naar centerparcs, dus niet te ver, maar toch, we gaan met de trein en niet met auto, dus best een tour…) We willen dus niet te ver, dus niet vanuit haarlem naar belgie, maar: vanaf hoeveel weken is het voor de baby handig om mee te gaan op vakantie? en vanaf hoeveel weken voor de mama? heeft iemand er ervaring mee, met jonge baby op vakantie? moet namelijk toch VOOR de bevalling geboekt worden…

zat zelf te denken na 6 weken, maar is dit realiseerbaar?

groetjes,

Louise

Ik denk dat het heel erg van je kind afhangt, en van hoe je je zelf voelt na de bevalling.

Ik zou het zeker niet voor de geboorte gaan boeken hoor, gewoon eerst even afwachten hoe alles loopt, even wennen aan je nieuwe ritme, wie weet wil of kan je helemaal niet op vakantie straks.

Waarom wil je dat nu al boeken eigenlijk? Als je straks net iets na het hoogseizoen weg gaat, dan kun je misschien een leuke lastminute aanbieding pakken of zo (bij Landal hebben ze ook vaak goede aanbiedingen).

Maar goed, los van mijn advies om niet vantevoren te boeken, mijn ervaring is dat het normaal gesproken met 6 weken best zou kunnen om op vakantie te gaan. Als ik zo terugdenk aan de eerste maanden met Laura, dan zou dat best goed gegaan zijn. Ik was zelf vrij snel weer op de been, en zij deed het ook prima en kon goed tegen veranderingen -> ga anders eerst eens een dagje ergens op bezoek/nachtje logeren, dan krijg je ook een indruk van hoe het gaat in een andere omgeving.

Enne, centerparcs, dan denk ik meteen aan zwembaden, daarvoor is het met 6 weken waarschijnlijk nog wel iets te vroeg (zowel voor jou als je kind).

…ik denk toch dat je voornamelijk je eigen gevoel moet volgen.

Ik heb er geen ervaring mee met zo’n jonge baby op vakantie te gaan, maar ik weet wel hoe het is als je net bevallen bent.

wij wilden ook heel graag op vakantie, maar toch ook weer niet als de baby er net zou zijn…

als de baby er net is, is dit toch even een hele verandering waar je ook weer even je weg in moet vinden, zoals je dagelijkse ritme met de kleine er bij e.d…, dan zou ik persoonlijk 6 weken snel vinden, maar ja dat is een eigen mening.

Voor de kleine zal het niet veel uitmaken denk ik.

Succes groetjes van Mij

probleem is dat mijn vriend vrij moet krijgen van z’n werk, we wilden eerst eind november ( dus met 12 weken ongeveer ) Dat leek me zelf geen probleem, maar we hadden schoonzusje meegevraagd en ze kan dan zelf geen vrij krijgen…CenterParcs heeft wel meer dan alleen zwembaden hoor, al zijn deze er wel heel erg leuk… Je kan er ook lekker rustig uit eten gaan, terrasje pikken, genieten van de rust, enz. en deze parken zijn ook met ov te bereiken met speciale bussen, veel andere parken niet en ik durf het nog niet aan om naar het buitenland :? oid te gaan met zo’n kleintje…

groetjes,

Louise

Ik zou zeggen na de 3e maand… Zelf gingen we toen Joy 4 maanden was en dat ging prima. Maar als ik terug denk hoe ze was met 2maanden zo fijn klein poppetje nee dan had ik haar nog niet mee willen nemen op vakantie… Na een maand of 3 zat ik ook echt in een prima ritme thuis al wel iets eerder maar toen was het standaart geworden en dat lijkt mij prettiger als je dat al hebt voor je op vakantie gaat. Maarja dat is denk ik persoonlijk. ik zou voor de tip gaan lastminute te boeken en gewoon te bezien hoe je je voelt en waar je behoefte aan hebt.

ik zou ook zeggen: probeer het toch af te wachten ipv er nu al aan vast te zitten. Het is zo’n nieuwe wereld die je in gaat. Allicht loopt alles superlekker, heb je een makkelijke bevallign gehad en een makkelijk, rustig kindje. Dan is 6 weken goed te doen.

Maar misshcien gaat het allemaal niet zo makkelijk, moeten jullie erg wennen aan jullie nieuwe rol, moet jij langer herstellen dan verwacht, heb jij met zo’n klein poppetje helemaal geen zin om weg te gaan.

Als het probleem is dat je vriend vrij moet vragen, kan hij dan niet sowieso vrij vragen en dat jullie dan tzt kijken of jullie daadwerkelijk weg gaan, en als dat tegen die tijd toch niet zo’n goed plan lijkt, kan hij gewoon met zijn verse gezinnetje een weekje thuis zitten, ook niet verkeerd voor een nieuwbakken pappa lijkt me…

Wij zijn met Stijn met 6 weken een midweek weggegaan en met Tim nu hij 9 weken was een week. Dat ging gewoon goed, maar beide zijn baby’s die zich goed aanpassen aan veranderingen. Allebei de keren hebben we circa 2 weken van te voren besloten om een weekje weg te gaan ipv thuis te blijven.

2 weken van te voren zijn er altijd wel goede aanbiedingen te vinden zeker in het najaar. Alleen de week herfstvakantie is misschien wat lastiger, maar 2 jaar geleden hebben we zelfs in die week een goede aanbieding gevonden. (huisje met sauna, dus we konden heerlijk relaxen terwijl Stijn een kamer verderop lag te slapen)

Ik zelf was 3 weken toen ik meeging naar de camping en mijn broer zelfs maar 2 weken. Mijn ouders hadden toen echt even rust nodig en dat lukte niet met de continu binnenlopende kraamvisite. Paar daagjes niet bereikbaar zijn was een hint die wel werd opgepikt

Wij zijn toen Hailey 3 mnd oud was een paar dagen naar Zeeland geweest. Mike zijn broer had daar een vakantiehuisje gehuurd en wij gingen zeg maar op visite.

Ik moet wel zeggen: Met de trein lijkt me echt een heel gedoe, je moet zoveel meenemen voor de kleine en voor jullie zelf! Onze auto was echt afgeladen hoor!

Nou meis…ik had én een makkelijke bevalling én een vrij makkelijke baby (in de zin van geen krampjes e.d maar wel nachtvoedingen gewoon enzo…) maar als je mij na 6 weken had gezegt ga lekker met de trein naar Belgie leuk voor je ontspanning had ik echt :shock: :o :naughty: :snooty: :think: :hand: :shifty:

8)

Nee serieus…mijn mening is echt niet doen…ik ken je niet maar weet wel dat je na 6 weken nét kraamvrouw af bent…en het is je eerste kindje…meis laat je mannetje gewoon lekker vrij nemen en kijk tegen die tijd wat je trekt…last minute is zó geboekt hoor :wink:

Ik ben met Celiza met 5 maqanden naar Egypte geweest,ging top…omdat ik haar goed kende dat scheelt enorm dan…en nog lekker aan de (.) en 2 volwassenen extra mee dus handen genoeg :wink:

Maar met Renzo gingen wij pas na 10 maanden echt naar het buitenland en met 8 maanden ben ik met 2 vriendinnen en hun kinderen naar zo een park geweest met de auto dat was :thumbup:

Maar idd zoals gezegt…je sleept écht je halve inboedel mee als je een kleintje hebt :lol:

:-*

Mijn mening is ook niet doen…Ik had echt na 6 weken geen behoefte aan een vakantie…Afgezien van het lichamelijk ook niet mijn eigen rust/aanwenning van een kindje en je nieuwe manier van leven…

Waarom gaan jullie nu niet gewoon??? 8)

Bedankt allemaal voor de info! ik denk inderdaad dat het toch ons originele plan gaat worden en dus niet zo rond de 6-9 weken. Zelf had ik een week of 13-14 in gedachten ( eind november ) Maar, we boeken wel als de beeb er is, dan hebben we nog flink wat tijd… En ik laat patrick vast vrij vragen. We zijn wel toe aan vakantie en hard… maar patrick krijgt helaas nu geen vrij want hij zit nog in zijn proeftijd van zijn nieuwe werk…

groetjes,

Louise

Er zijn ook zat last minutes te boeken hoor, ook voor center parcs! Dus zou me zeker geen zorgen maken, en helemaal niet als je pas in november gaat.

Wij hebben eergisteren voor de week van 10 augustus een Roompot park geboekt, super aanbieding (van 850 voor 525, speciaal kinderhuisje), zulke aanbiedingen zal center parcs ook best hebben.

Overigens zijn wij met onze eerste op vakantie geweest naar een huisje toen hij 9 of 10 weken was, ging prima. Veel met 'm gewandeld in het bos, zelf terrasje gepakt met hem ernaast in de wagen etc. En je bent er toch effe lekker zelf uit, geen huishouden om je druk om te maken enzo.

Alvast veel plezier! (al duurt het nog even)