wanneer op de pot?

Wanneer kun je het beste beginnen met op het potje gaan?

Ons zoontje komt altijd bij ons zitten als we naar het toilet gaan en gaat dan vaak in zijn luier poepen. Daarom vroeg ik me af of het tijd wordt voor een potje. Aan de andere kant heb ik gelezen dat te vroeg beginnen niet aangeraden wordt omdat er dan weerstand kan ontstaan wat het later moeilijk maakt.

Shalom

Ik lees mee :slight_smile:

Ik lees ook mee, ik had een zelfde soort vraag al bij de peuters/zindelijkheid neergezet maar weinig wijs van geworden :mrgreen:

ik heb geen idee hoor, maar misschien kan je hem dan op het potje neer zetten 1x per dag. En zien wat ie doet, doet ie niets dan niet, gaat ie plassen of poepen dan een feestje vieren???



Wij gaan van de zomer ofzo ergens wel een potje halen, maar mischa is ook nog erg klein.

Wij zijn een paar maanden spelenderwijs met onze Mathis begonnen. Gewoon af en toe eens op de pot zetten (of op de wc met een verkleiner). Nu is hij al een tijdje overdag zo goed als droog (een klein ongelukje daargelaten). Als je kindje zo overduidelijk poept als jullie op het toilet zijn zou ik het gewoon eens proberen. Wordt het niks, dan probeer je het gewoon later nog eens.

Succes

:-*

Marlous

ik zou ook gewoon kijken wat hij doet.

als het potje er staat, kan het een stimulans zijn, en inderdaad belonen in de vorm van je trots laten zien.

wil het niet dan houd het op.



hier staat het potje er ook,als madame erop wil, prima, wil ze niet dan is het ook oke!

onze meid wacht ws op de zomer, dan kan ze lekker in haar blote billen buiten lopen. het lijkt erop, dat ze hier ook snel zindelijk is, wat alles is bah!

het ding stond bij ons al vanaf dat ie kon kruipen :mrgreen: (maand of 6/7) en hij ging er vanaf 10 maanden (toen kon ie lopen ) geregeld op zitten en zo kwam van het een het ander dus we hebben een makkie gehad met hem zindelijk krijgen :mrgreen: (2 jaar dag en nacht zindelijk trouwens)

De antwoordel lopen wel erg uiteen. Miscchien maar eens proberen en kijken wat er gebeurt.

Shalom

Hoi



ik denk niet dat je kan zeggen wat een goede leeftijds is voor ene potje.



Vaak zeggen dat je het beste kunt beginnen met zinnelijkheids training ind ezomer dan laat je je kind lopen in zijn broekje zonder luier dan voelen ze ook wat de gevolgen zijn van het plassen in hun broek :lol:



maar zoals ik lees klinkt het alsof je zoon er al klaar voor is.

Waarom zet je geen potje bij de wc en zodra jullie gaan mag hij ook op het potje en daarna flink aanmoedigen en klappen.



mijn dochter wilde eigenlijk gelijk op de wc dus met een wc-bril verkleiner ging ze vanaf 1,5 jaar naar de wc. Me middelste was er wat later mee ik meen 3 jaar ofzo :think:



Bij me jongste wil ik in de zomer gaan beginnen met het potje en het lopen zonder luier

Volgens mij verschilt het heel erg per kind. Isabel was er als vrij vroeg aan toe, vond het interessant en we hebben haar met 1,5 eens op het potje gezet (idd. gewoon met blote billen lijkt me). Ze deed eens een miniplasje en we hebben :clap: :clap: .

Daarna was het even over met de intresse en een paar maandjes later wilde ze het weer en was trots op onderbroekjes enzo.

Ze is best vroeg zindelijk (overdag), met 2 jaar en 4 mnd. We konden toen ook echt lang weg zonder luier dus.

Als ik de jongst zo zie…totaal geen intresse, dus ik verwacht dat het bij haar iets langer gaat duren.

Als hij nu al intresse toont zou ik gewoon eens proberen, en niet moeilijk doen als hij toch niet wil over een tijdje, dan is hij er waarschijnlijk nog niet helemaal aan toe.

Bas heeft ook nog totaal geen interesse, komt wel kijken als we naar het toilet gaan, maar op een potje zitten nee ho maar.

Gewoon proberen en niet klaar voor laten ze het snel genoeg merken.

Ik zag in de winkel een heel scala aan verschillende potjes en een soort stoeltjes met een potje erin en verkleiners voor de WC. Ik wist even niet wat te kopen, dus ben met lege handen naar huis gegaan. Grote keuze mogelijkheden is niks voor mij, stom gaan staan twijfelen in de winkel en dan maar weg lopen. hahaha ik moet dus nog steeds een potje gaan kopen.

Zou het wat uimaken??



Shalom

@Shalom wrote:

Ik zag in de winkel een heel scala aan verschillende potjes en een soort stoeltjes met een potje erin en verkleiners voor de WC. Ik wist even niet wat te kopen, dus ben met lege handen naar huis gegaan. Grote keuze mogelijkheden is niks voor mij, stom gaan staan twijfelen in de winkel en dan maar weg lopen. hahaha ik moet dus nog steeds een potje gaan kopen.

Zou het wat uimaken??



Shalom




volgens mij maakt het inderdaad niet veel uit.

Claire heeft gewoon zo’n simpele.

Maar je hebt ook met muziekjes etc. Die lijken mij dan weer niks omdat Claire vast gaat staan en zich omdraait om te kijken waar het muziekje vandaan komt :mrgreen:

Dus ik zou gewoon een leuk kleurtje uitzoeken :mrgreen: