Wanneer ook alweer naar ziekenhuis voor bevalling?

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, ik heb (gelukkig) geen medische indicatie maar wil het dus graag. Vanaf hoeveel cm ontsluiting mag je ook alweer naar het ziekenhuis vertrekken? Even ervanuitgaande dat er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk…

Hier bepaalt de VK dat aan de hand van de vorderingen.



Bij mijn 2e had ik zo’n 3 cm ontsluiting toen ze besloot dat we dan moesten vertrekken. We waren er om 3 uur en 1,5 uur later was hij er.

Bij de 3e had ik al 5 cm ontsluiting toen ze de eerste keer langs kwam en als ik weg wou dan moest dat NU! Kwamen even na 4 in het zhuis en half uur later was hij er.



Het is altijd een inschatting van hoe jij bent, hoe je weeen zijn (bij de 3e kwam de VK binnen en ik zat in een wee en hoorde haar ergens tegen mijn man zeggen dat het echt goed bezig was) etc.

ik had bij de 2e een medische indicatie.



ik moest bellen als ik weeen kreeg. dat hebben we toen gedaan en konden gelijk komen. ik had toen 4 cm ontsluiting en mocht blijven.

Hier zei de gyn bij om de 5 min weeen of gebroken vliezen

@marloes vip wrote:





Hoeveel cm ontsluiting kan je toch niet zelf zien? En als je partner niet medisch onderlegd is lijkt me dat hij het ook niet kan zien.




Nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat als de verlosk komt kijken en zegt dat je een bepaald aantal cm hebt, je dan weet of je mag gaan of niet.

Maar ik begrijp dat het nogal verschilt dus. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

Ik ben met 8 cm nog gegaan. Ik wilde ook perse naar het ziekenhuis bij de tweede, nadat het bij de eerste nogal moeizaam was gegaan( eerste keer gebroken vliezen en ingeleid) . De tweede ging overigens vlekkeloos.

Ik stond (en sta) onder controle in het ziekenhuis en daar zeiden ze volgens mij als ik om de vier minuten een wee had die 1 minuut aanhield ik mocht bellen (ofzo). Heb er uiteindelijk (nog) geen ervaring mee want ik ben ingeleid.

Sennapen, langzaam meer details van de naderende bevalling aan het uitwerken :wink: :-*



Ik mocht naar het ziekenhuis wanneer ik dat wilde, in overleg met de vk, ik had (en nu straks waarschijnlijk weer) een medische indicatie, maar zij zei bij de eerste controle van Jorre, gebroken vliezen, als je naar het ziekenhuis wil, bel je me, dan kondig ik je aan en kun je er heen.



Mijn vliezen braken om 2u45 en we waren om 7u in het ziekenhui, toen was ik het thuis hangen/lopen zat, wilde ook weg zijn voor merel wakker werd :wink: dus Oma ingeschakeld.



Bij ‘opname’ geen problemen vanuit de verpleging.



Vraag goed na aan je VK welke ‘regels’ zij aanhouden of welke afspraken zij hebben met het ziekenhuis, ook dat verschilt.



Succes meis, laatste weekjes :inlove:

Bij mij zei de gyn dat ik, als ik een uur lang om de vier minuten flinke weeën had er eens aan moest gaan denken om te bellen. (maar goed dat ik er al was, vanaf eerste wee tot kind duurde 69 minuten).



Hoeveel cm ontsluiting kan je toch niet zelf zien? En als je partner niet medisch onderlegd is lijkt me dat hij het ook niet kan zien.