Na dat ik gestopt ben op 7-8 maart 2008 nooit meer de pil geslikt toen microgynon 30, vandaag gestart met iets soortgelijks . ( andere naam)
Nu ben ik dus vergeten wanneer ik beschermd ben? Vanaf wanneer zeg maar…
R. Gaat voor de definitieve oplossing de pil is dus een tussen stop voor even. ( ik ben allergisch voor latex) …
Bij microgynon stond daar iets over in de gebruiksaanwijzing. Volgens mij was je meteen veilig als je op de eerste dag van je ongesteldheid begon, en was je na 7 dagen de pil slikken veilig als je in de eerste paar dagen van je ongesteldheid begon, alle andere gevallen pas na 1 strip, maar ik weet het niet zeker
Dat klopt inderdaad voor microgynon, maar andere medicijnen kunnen anders werken. Je kunt via google waarschijnlijk wel een gebruiksaanwijzing vinden, als je die niet hebt.
Of bel morgen even de apotheek of huisarts.
Via het Farmacotherapeutisch Kompas (zie Google, ik wete niet of de link mag) kun je alle medicijnen vinden. Onderaan vind je dan de dosering en uitleg hierover.
Je zal waarschijnlijk de merkloze Microgynon hebben, oftewel ethinylestradiol/levonorgestrel, daarbij staat: De eerste tablet op de eerste dag van de natuurlijke cyclus innemen (d.i. op de eerste dag van de menstruatie). Eventueel kan op de tweede tot vijfde cyclusdag worden begonnen, maar in dat geval dient tijdens de eerste 7 dagen van de deze cyclus aanvullend een barrièremiddel te worden gebruikt.