Wanneer ongeveer echt duidelijk welke haarkleur baby krijgt?

Ik zal mijn vraag even duidelijk proberen te uitleggen.

Toen mijn oudste zoon geboren werd… had hij blond haar maar met flinke rode gloed doorheen en nu is hij bijna 2 jaar en is echt een vuurtorentje geworden om maar even zo te zeggen :wink:

Onze jongste is ook geboren met blonde haar en wat rode gloed. Echter dit was veel minder als bij de oudste en hij is inmiddels helemaal blond geworden. (is nu 3 maanden oud bijna 4 maanden.)

Nu vragen wij ons heel erg af… gaat hij later ook rood haar krijgen of niet?

Vanaf wanneer is dat ongeveer duidelijk?

Groetjes Dreamer

geen idee, maar blijf wel graag mee lezen

ben ook wel benieuwd :smiley:

Ik ben heel erg benieuwd of we 3e roodharige in gezin gaan krijgen aangezien mijn oudste zoon rood is en ik ook roodharig ben.

Mijn man is echter wel blond maar heeft hier en daar ook rode gloed.

Ik ben geen vuurtorentje, maar wel rossig. Mijn vriend (donkerblond) en ik zijn echter als baby/peuter allebei wit-blond geweest! Ik heb geen idee wanneer de echte haarkleur doorkomt, maar Leonie heeft ook wit-blond haar met een rode gloed. Hoop dat ze ook een rooie wordt :inlove:

Ik ben kapster en heb gehoord dat je haarkleur eigenlijk pas definitief is rond je twintigste. Daarvoor kan het nog veranderen van kleur en structuur. Zo zie je ook vaak dat (hollandse) kinderen geboren worden met donker haar en dat het dan vrij snel lichter wordt en vervolgens, vaak na enkele jaren, weer donkerder wordt. Zo zijn er ook maar weinig volwassen mensen die van nature heel licht blond haar hebben. Kinderen dus wel en natuurlijke mensen uit de scandinavische landen.

ik ben ook benieuwd…

Mijn vriend werd geboren met donker haar, als kind was hij blond en nu is hij heel donker.

alex is nu ook donker, maar het lijkt al wat blonder te worden. soms denk ik zelfs een rooie gloed te zien…

(ik ben zelf heel blond)

hoi

ik denk dat haar kleur je hele leven blijft veranderen.

Mijn oudste was bij der geboorte een vuurtorentje en is nu op 11 jarige leeftijd oranje blond.

Me oudste zoon was bij de geboorte bruin en is nu witblond.

En me jongste had donkerbruine boshaar en is nu lichtbruin/rood dus ben ook erg benieuwt of ik er dalijk een vuurtorentje bij hem.

Je weet wat ze zeggen rooie kinderen zijn heel erg uniek binnen zoveel jaar is rood haar uitgestorven zeiden ze laatst in het nieuws.

dus wij mogen van geluk spreken met onze rooie vuurtorentjes :smiley:

Ik had zelf als baby wat bruinig haar

Toen ik een was, was ik feloranje

Als kind kastanjebruin

Nu is het bruin varierend naar rossig

Afhankelijk van het licht en de zon

@Dreamer wrote:

Ik zal mijn vraag even duidelijk proberen te uitleggen.

Toen mijn oudste zoon geboren werd… had hij blond haar maar met flinke rode gloed doorheen en nu is hij bijna 2 jaar en is echt een vuurtorentje geworden om maar even zo te zeggen :wink:

Onze jongste is ook geboren met blonde haar en wat rode gloed. Echter dit was veel minder als bij de oudste en hij is inmiddels helemaal blond geworden. (is nu 3 maanden oud bijna 4 maanden.)

Nu vragen wij ons heel erg af… gaat hij later ook rood haar krijgen of niet?

Vanaf wanneer is dat ongeveer duidelijk?

Groetjes Dreamer

Kim had ook rossig haar toen ze geboren werd. Het werd steeds blonder, maar het rossige bleef en heeft ze nu nog steeds een beetje. Maar het is echt een gloed en het hangt ervan af waar je bent en hoe het licht valt. De ene keer lijkt ze echt rossig en het volgende moment weer echt blond!!

hallo meiden

kleine kinderen hebben meestal in de zomer lichter haar en in de winter zie je de natuur haarkleur meestal terug komen ,

dat is meestal zo ,

maar elke 7 jaar veranderd je hele haar structuur en je haarkleur kan mee verranderen

sommige mensen hebben altijd stijl haar gehad en blond en ineens gaat het haar golven (geen strakke kroes krul he maar wat slag) en word het een tintje donkerder

meestal word het niet lichter meestal worden de haarkleuren wat donkerder

bij de vuurtorentjes geld een richtlijn en die is

van geboorte tot dood helemaal rood ( dit zijn onze zeldzame rode haarkleur mensen ) helaas bestaan ze bijna niet meer jammer

en omdat jij zegt dat ze bijde geboorte blond waren en er na ook nog een tijdje maar ben een rode gloed , denk ik dat ze als ze ouder zijn meer rond de 25 - 30 jaar zijn meer blond zullen worden dan dat ze mooi rood gaan blijven , dat zoujammer zijn maar meestal gaat het zo

heb jij zelf een fel rode kleur of een gewone mooie rode kleur want dat kan ook verschil uit maken , als jij fel rood bent dan kan het langer duren voor dat je kids het rood verliezen dus er is hoop dat ze dan rood blijven

ik ben ook een kapster en ik heb verschillende cursussen gedaan in het natuurhaar ( krul ,kleur ,structuur,enz en het waarom hier van waardoor het bepaald was ) ook kregen we foto’s van ouders en wij moesten bepalen welke structuur en kleur de kindjes gingen krijgen :inlove: dat was erg leuk

zie je wel dat komt nou eens van pas :mrgreen:

Mijn man had zwarte haren bij de geboorte, in zijn jeugd blond en nu weer nagenoeg zwart.

Zijn broer was ook zwart bij de geboorte, spierwit tot een jaar of 10 en daarna ook weer donkere en ook weer naar het zwarte toe. Ik zelf ben in mijn jeugd blond geweest en nu bruin.

Bas is geboren ook met zwarte haren en begint nu blonde haren ervoor terug te krijgen.

Hee pegje, duidelijk antwoord! Toch handig zo’n forum :wink:

Bij Indy zagen we 1 minuut na de geboorte al dat ze rood was! En dat is ze ook gebleven. ´s Zomers bleekt het een héél klein beetje op maar ze is overduidelijk rood en zal dat ook blijven.

Kes was bij zijn geboorte bijna zwart en vorige zomer was hij door het zonnetje helemaal wit! Maar hij wordt wel vrij donker als hij groter is denk ik. ´s Winters is zijn haar ook een stuk donkerder dan ´s zomers.

Je kunt aan de wimpers en wenkbrauwen wel ongeveer opmaken welke kleur het definitief zal gaan worden. Indy´s wenkbrauwen zie je bijna niet, die zijn ook oranjeachtig. Kes zijn wenkbrauwen zijn heel donkerbruin.

Matthijs is nu witblond, maar dat was mijn vriend vroeger ook en die is nu donker.

Dat van de wenkbrauwen dat klopt bij mij iig niet. Mijn wenkbrauwen zijn heeeeel erg licht, maar mijn haren zijn donkerbruin.

@pegje wrote:

hallo meiden

heb jij zelf een fel rode kleur of een gewone mooie rode kleur want dat kan ook verschil uit maken , als jij fel rood bent dan kan het langer duren voor dat je kids het rood verliezen dus er is hoop dat ze dan rood blijven

ik ben ook een kapster en ik heb verschillende cursussen gedaan in het natuurhaar ( krul ,kleur ,structuur,enz en het waarom hier van waardoor het bepaald was ) ook kregen we foto’s van ouders en wij moesten bepalen welke structuur en kleur de kindjes gingen krijgen :inlove: dat was erg leuk

Hai Pegje.

Ik heb van nature zelf fel rood haarkleur.

In de zomer lijkt het echt oranje in de zonlicht en in de winter is het meer kastanjebruin maar toch wel duidelijk rood.

Zal maar gewoon geduldig moeten afwachten :slight_smile: In zijn wimpers en wenkbrauwen zie ik namelijk ook beetje rode gloed zitten en dat is bij mij en me oudste zoon ook zo.

@Dreamer wrote:

@pegje wrote:
hallo meiden

Hai Pegje.

Ik heb van nature zelf fel rood haarkleur.

In de zomer lijkt het echt oranje in de zonlicht en in de winter is het meer kastanjebruin maar toch wel duidelijk rood.

Zal maar gewoon geduldig moeten afwachten :slight_smile: In zijn wimpers en wenkbrauwen zie ik namelijk ook beetje rode gloed zitten en dat is bij mij en me oudste zoon ook zo.

nou dan ben ik benuwd of je knulletjes hun kleurtje mogen behouden :inlove:

n

lucas begon met pikzart haar, en heeft nu wat donkerblond haar

thomas is ook met pik zwart haar geboren en het wordt nu al steeds lichter