wanneer om de 4 uur voeden?

Wanneer mag je om de 4 uur de fles geven. Mijn dochter is 15 dagen oud en slaapt veel langer dan de 3 uur tussen een voeding. Ze drinkt haar voedingen ook niet leeg als ik er 3 uur tussen laat. Ze krijgt nu 100ml per voeding. Volgende week komt de wijkverpleegkundige voor de eerste keer. (door haar vakantie dan pas.)



Ik heb al een zoontje maar weet het niet meer hoe het toen allemaal ging.

Gr. Sjorset

Kan alleen maar mijn ervaring met Nena met je delen (van de oudste weet ik het ook niet meer…)

Nena heeft nu af en toe nog moeite te rekken naar 4 uur tussen de voedingen… Stelregel voor totaal aantal per 24 uur is 150 cc x lichaamsgewicht delen door aantal voedingen. Denk met een baby van 15 dagen dat 6 of 7 voedingen nog wel normaal zou moeten zijn. En dat je dan dus niet op 4 uur per voeding zit… Maar ja, de ene baby slaapt meer en de andere eet meer…





gr

muts

naar mijn weten mag je gewoon al om de 4 uur voeden. Het is toch 3a4 uur ertussen??



Ik zou het lekker proberen, en anders hoor je het volgende week wel als het niet goed is. Je kan altijd ook ff het CB belln he voor advies.

Hier eigenlijk zelfde probleem , Veron is nu 10 dagen oud en slaapt als een roosje na 3 uur en is dan ook echt niet wakker te krijgen ! Ja 2 min en slaapt dan met de fles is zijn mond weer verder .

Ook ik vroeg me af kan je t dan niet rekken na 4 uur , aangezien snachts wel 6 uur er tussen mag zitten en hij zich dn wel na 4 uur meldt !



Dus als er nog adviezen zijn …



Liefs loes

idd 3 Ã 4 uur tussen de voedingen. Niet langer als ze nog zo klein zijn. En Maximaal 6 uur 's nachts.



Het kan wel zo zijn dat hij (of zij) niet voldoende groeit (aankomt) en dat het CB dan zegt dat je weer om de 3 uur moet gaan geven.

:wall: Was bij mij zo (overigens toen nog bv) met als gevolg dat Tejo 's nachts gelijk ook weer om de 3 uur kwam.

eventuele groeiproblemen waren ook direct over :mrgreen: Meneer groeit nu als kool :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Als de kleine nog lekker ligt te slapen, lekker laten slapen. Volg je eigen gevoel… Jij als mama weet het beste wat goed is voor je kind. Tenminste dat zeggen ze. Ik ben nu pas op dat punt, het cb mag voor mij echt de bomen in. Ze mogen hem af en toe wegen en de spuiten zetten, maar verder kom ik er niet te vaak…

Hier zegt het cb voeden op verzoek dus als de kleine na 3 uurtjes nog lekker ligt te slapen gewoon laten slapen . Maar niet langer als 4 uur er tussen laten aangezien ze nog wel vocht nodig hebben genoeg.

Dat is wat ze mij zei , dus Veron komt de ene keer om de 3 uur en de andere keer maak ik hem wakker na 4 uur …

En het werkt tot nu toe goed



groetjes