Wanneer oefenen met buikliggen?

Hoi allemaal,

Misschien een gek vraagje. Ik wil Quinn graag op z’n buikje neerleggen zodat hij zijn nekspieren kan “trainen” :mrgreen: maar… wanneer doe je dat?

Als ik het voor de voeding doe, stelt meneer dit absoluut niet op prijs; logisch als je honger hebt voel je dit ook in je buikje natuurlijk. Na de voeding, tja als je zo’n volle buik hebt is dat dan wel verstandig?

Ik moet zeggen dat hij eigenlijk niet spuugt, soms komt er een mondje terug. Hij doet vrij lang over de fles (30 minuten toch zeker wel). Hoe lang wacht(t)en jullie dan om hem op z’n buikje te leggen of kiezen jullie andere momenten uit??

hey,

mijn dochtertje is nu vier maand maar ik ben van de dokter al op twee maand moeten beginnen oefenen omdat ze zich dan al eens een keer had omgedraaid maar ze bleef gewoon met haar snoetje in het kussen liggen zonder te klagen en dat is ook niet goe. na een paar keer trainen leren ze zelf hun grenzen wel en hoor je ze wel klagen wanneer het niet meer gaat maar blijf er altijd wel bij in begin. ik legde haar meestal op haar buikje wanneer ze tussen door eens wakker was en niet perse na of voor hunn eten want dan hebben ze daar totaal geen zin in. ( die van mij toch niet)

ik hoop dat ik je een beetjeheb kunnen helpen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

sterre

Hoi,

Ja ik oefen ook al wel vanaf dat Quinn een paar weekjes oud was, maar naar mijn eigen mening niet consequent genoeg. Ik moet er net toevallig aan denken en als ik hem dan op z’n buik leg, dan is het echt geen 5 minuten (omdat hij begint te huilen).

Het CB gaf me nog de tip om de kuitjes naar beneden te “drukken” (lees; niet van het ligvlak laten komen), daardoor wordt een kindje nog meer gestimuleerd om het hoofdje op te richten. Dit was een goede tip, vooral omdat we ook steeds maar zo kort oefenen.

Maar ik vroeg me dus af welke momenten jullie uitkiezen om dit te oefenen…

hey,

ik doe het na het verschonen, als ze in haar park ligt of wanneer ze op haar speelmat ligt. je moet het ook niet te veel doen of ze het te lang laten doen. ze laten om de duur wel weten hoelang ze het kunnen volhouden.

xxxxx

sterre