Mijn dochter is al een hele week snip verkouden en sinds vorige week donderdag ook flink aan het hoesten. Af en toe komt ze er bijna niet doorheen en moeten we haar echt een tijdje rechtop houden om ‘door’ te hoesten.
Verder lijkt ze zich niet ziek te voelen. Ze heeft geen koorts en drinkt gewoon goed. Wel is ze extra moe in vergelijking met andere dagen.
Wanneer moet ik nou naar de huisarts gaan? Dat hoesten staat me namelijk helemaal niet aan, maar omdat ze verder geen last lijkt te hebben…
Graag jullie tips/ervaringen!
Ik zou ten eerste een siroopje ( thijmsiroop )halen dat haar keeltje wat verzacht als ze zoveel hoest.
En als je het niet vertrouwd gewoon naar de dokter gaan !!!
Of bisolvon druppels.
Je geeft denk al neusspray, ui naast het bed, luuf op het borstje,
hoofeind van het bed iets omhoog?
Zou ( als je je zorgen maakt) ff de assistente bellen en e.e.a. uitleggen.
Maar als ze het verder goed doet (drinken, geen koorts) zou ik
het ff aankijken hoor. Zo doe ik het tenminste.
Die kleine van mij hoest ook al wéken (zo niet maanden…)
Hij pakt het allemaal bij de opvang op denk ik…maar ach…geen koorts
en eten en drinken gaat goed. Ik kijk het nog ff aan hoor.
Ja zo denk ik eigenlijk ook… Maar toch knaagt het moedergevoel, vandaar mijn vraag op het forum!
Inderdaad gebruik ik al zoutoplossing en luuf en het hoofeind van het bedje staat altijd al omhoog i.v.m. reflux.
Mijn gevoel zegt: zolang ze geen koorts heeft, is het geen ontsteking/infectie maar ‘gewoon’ een virusje dat vanzelf over zal gaan.
Wel balen dat ze vrijdag weer naar het kdv gaat (kan ze weer van alles oppikken!)
Dat houden ze zeker het eerste jaar toch (wat mijn ha altijd zei)
hebben we bij onze oudste ook meegemaakt.
Hij zei ook, maar goed ook dat ze zo nu en dan hoesten en
verkouden zijn. Betekent dat de afweer l(weerstand)
lekker aan het werk is.
Enne zoals gezegd, als je het niet vertrouwd dan bel je toch
even? Kun je de longetjes en het keeltje even laten nakijken
Mijn dochtertje is ook al weken aan het snotteren en aan het hoesten!! Gek wordt ik ervan!
Zelf heb ik ook de instelling van: als ze geen koorts heeft en niet ziek oogt, gaat het goed. Maar oh wat wordt je soms aan het twijfelen gebracht door anderen…
Zou je niet naar de huisarts gaan? Jeetje dat klinkt niet goed zeg, ben je al bij de huisarts geweest.
En toch dan twijfelen aan jezelf he! Potverdorrie, zat ik toch opeens bij die huisarts, want ja je wil geen slechte moeder zijn… :doh:
En wat zegt de huisarts,…niks aan te doen, kwestie van uitzieken en weerstand opbouwen :wall:
Kortom: vertrouw op je eigen gevoel!!!
Ik zou de huisarts even bellen om te overleggen.
Ik heb gisteren ook weer gebeld voor een klein meisje dat 2 weken aan het hoesten (tot spugen toe) en verkouden is (terwijl ze 2,5 week geleden geopereerd is aan haar keel en neus amandelen)
Moest langskomen om haar longetjes te laten luisteren, maar het zat gelukkig allemaal ‘los’…heeft ze gewoon een fikse oorontsteking waar ze dus ook antibiotica voor heeft gekregen :shock:
Dus nogmaals…je kan maar beter bellen als je niet gerust ben, en langs gaan. Wat maakt het uit?
Heb je ook wel gelijk in… maar we zijn in de afgelopen maanden vaker met haar bij de dokter geweest dan ik in mijn hele leven…
Werden steeds afgedaan als bezorgde ouders, maar bleken het wel bij het rechte eind te hebben: reflux.
Daarna weer ernstige bijwerkingen van de medicatie (bloeduitstortingen op haar beentje) etc…
We willen niet dat ze denken: daar heb je hun weer… Is eigenlijk ook niet zo, want ALS we gaan, dan is het ook echt wel nodig… maar toch…
Als het morgenvroeg nog zo is, zal ik idd even overleggen met de assistente.
Ellentje, ik zag net dat er geadviseerd werd om hoestdrank (bisolvon) te gebruiken en dat is dus juist niet goed (volgens onze ha). Kinderen moeten leren om te hoesten en als je ze een hoestdrank geeft, waardoor de prikkel verminderd wordt, blijft al het slijm zitten en heb je eerder kans op een longontsteking. Ze kunnen het slijm dan niet kwijt. Wel kun je natuurlijk een thijmsiroop geven om haar keeltje wat te verlichten.
Verder zou ik idd je gevoel volgen en als je het niet vertrouwd de assistente even bellen.
dat ze er snel overheen is.
Groetjes,
Jantina
Heb toevallig laatst zoiets gehoord ja… Heb het ook niet gekocht.
Heb ook over Luuf negatieve dingen gehoord dus daar ben ik ook wat terughoudend mee…
Gewoon even naar de longetjes laten luisteren. Ben jij gerust en weet je ook dat je kindje het virusje zelf moet oplossen.
Ik zat ook regelmatig bij de ha…vaak voor nop. Uiteindelijk bij een verkoudheid van mijn oudste dochter toch iets te lang gewacht en toen had ze bronchitis.
@Drumstertje wrote:
Ellentje, ik zag net dat er geadviseerd werd om hoestdrank (bisolvon) te gebruiken en dat is dus juist niet goed (volgens onze ha). Kinderen moeten leren om te hoesten en als je ze een hoestdrank geeft, waardoor de prikkel verminderd wordt, blijft al het slijm zitten en heb je eerder kans op een longontsteking. Ze kunnen het slijm dan niet kwijt. Wel kun je natuurlijk een thijmsiroop geven om haar keeltje wat te verlichten.
Mijn huisarts gaf het advies het wel te gebruiken om het vastzittende
slijm los te hoesten. Het zijn druppels speciaal voor zuigelingen.
(Bisolvon is geen hoestdrank tegen keelpijn!)
Tijmsiroop wel en dat stikt weer van de suiker en verminderd de prikkel en verzacht de keel dus je verhaal klopt mijns inziens niet helemaal....
Mijn huisarts adviseert vooral geen luuf te gebruiken. Zou bij de meeste kindjes alleen maar meer irritatie geven.
Ik zou ook gewoon even gaan om naar de longetjes te laten luisteren, ben je meteen weer gerustgesteld.
Je zegt het zelf al, je hebt het niet op dat hoestje, dus meteen langs huisarts. :thumbup:
(Niet omdat het wat ergs zou zijn, maar om je gerust te laten stellen)
Je zegt het zelf al, je hebt het niet op dat hoestje, dus meteen langs huisarts. :thumbup:
(Niet omdat het wat ergs zou zijn, maar om je gerust te laten stellen)