Wanneer naar de huisarts?

Hi alle :slight_smile:

vroeg me nou af wanneer het handig is om naar de ha te gaan, en wat hij allemaal voor je kant betekenen (iets testen ofzo ?) )

dientje

volgens mij ga je pas naar de ha, al het na 1 jaar nog niet raak is. Ik hoop voor je dat je sneller zwanger wordt, ik werd pas zwanger bij de eerste na 5 maanden. :think:

groeten paola

Wij zijn bezig vanaf maart 2005 en ben pas in augustus 2006 naar de huisarts gegaan. Eerder doen ze er vermoeddelijk ook niets mee.

Dat het een jaar duurt voordat je zwanger bent is heel normaal.

Succes en ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten!

je kan wel alvast beginnen met ovulatie testen of een temp lijst van je cyclus bij te houden… mocht je naar een jaar naar de HA willen kunnen ze je niet naar huis sturen dat je moet gaan tempen en kunnen ze gelijk kijken…

plus dat het gelijk inzicht geeft in je cyclus… houd moed meid… eens komt jouw tijd… je hebt het alleen niet altijd zelf in de hand…

De meeste artsen adviseren om na een jaar pas langs te komen.

Maar het ligt ook aan je leeftijd. Als je al wat ouder bent dan kun je sneller terecht hoor. Ivm verdere onderzoeken en vruchtbaarheidsbehandelingen.

ja in principe heb je antwoorden al gekregen. 5 maand is relatief gezien kort.Gevoelsmatig wel lang dat zeker. En tuurlijk teleurstellend.

Een arts houd idd 12 cyclessen zelf proberen aan eer een doorverwijzing te geven. Mits je ouder dan 35 bent dan mag je met 6 maand al heen ( 6 cyclessen ) of je een erg onregelmatige cycles hebt met vage klachten.

Maar je zou evt als het je rust geeft kunnen temperaturen.

( digitermometer rectaal zelfde ochtendtijdstip…)

of ovulatietesten,

Mijn insziens zou ik persoonlijk zeggen doe datnog niet, je bent immers net begonnen en nu al die stress kan ook te slechte doen.

Zie het aan en kijk met een maand of 4 evt weer hoe jeje dan voelt.

Overleg met je ha kan dan echt geen kwaad.

Succes met zwanger raken , liefs bianca