wanneer naar 5 voedingen en hoe rekken tot 7.00 uur?

Ik vraag me af wanneer jullie naar 5 voedingen gegaan zijn. Niek is nu 7 weken en weegt ongeveer 4100 gr. Het schema komt nu iedere dag anders uit afhankelijk van hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. (Zo tussen 5.00 en 6.00 uur) Ik zou graag naar het ritme 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 willen maar hoe rek ik het zo lang tot 7.00 uur? Ook zou hij volgens het pak en het CB genoeg moeten hebben aan 5 voedingen. Of wil ik nu teveel en moet ik gewoon gedulg hebben? Hoe doen jullie dat?

Groetjes Anne

wil hij een speentje hebben? Hoelaat geef je nu zijn laatste voeding?

Ik wilde ook graag naar een schema, maar Emma gaf het vanzelf aan. Ze kreeg de laatste voeding tussen 22.30 en 23.30 en kwam zelf de nacht steeds later, tot ze ineens pardoes pas om 7 uur wakker werd. De voedng vanaf 5 uur telt als ochtend, hoeveel uur zit er dan tussen nu? En hoeveel geef je? Je kan de laatste fles ook 10 cc meer geven, dan slapen ze ook langer door vaak. Ik denk dat de meeste kindjes vanzelf aangeven wanneer ze geen nachtvoeding meer nodig hebben, zo kwamen we ook vanzelf aan het 7/11/3 schema zeg maar.

Hij krijgt de laatste fles om 24.00 en er zit dan 135cc in. Meestal is hij zo slaperig dat hij die niet helemaal op krijgt. Hij heeft ook een speentje. Maar daar is het steeds maar een paar keer 5 min mee te rekken. En dan zet hij het zo op een brullen dat als ik hem in doe hij hem niet meer pakt.

Groetjes Anne

Als je nou eens gaat proberen de laatste iets eerder te doen zodat hij deze wat wakkerder opdrinkt en dan een iets groter flesje om de nacht mee te overbruggen?

Daar zou ik graag naar toe willen. Maar doordat hij nu om 21.00 nog een fles op heeft gaat dat nog niet. (vandaag 5.30-9.00-13.00-17.00-21.00-24.00) Ik moet denk ik proberen een keer op 7.00 's ochtends uit te komen. Maar hoe?

Groetjes Anne

Anne op een gegeven moment gata dat vanzelf ineens…kan he je niet anders uitleggen…ik zat ook zo te dubben steeds…

als je nou een half uurtje weet te rekken bij jullie in bed nemen bv en dan 06.00-10.00-14.00-18.30-22.30

Misschien kun je om 05.00 uur een half flesje geven? Zodat hij om 07.00 uur toch weer gewoon honger heeft.

Gisterenavond echt ons best gedaan om er die 135cc in te krijgen. Uiteindelijk heel de fles leeg en meneer werd om 7.00 wakker :dance: Tot nu toe loopt het gesmeerd! Ga hem zo wakker maken voor zijn fles. Hoop dat het zo blijft gaan :pray:

Groetjes Anne

Misschien rare vraag maar waarom zo nodig een schema?

Mijn ervaring is echt dat ze zelf wel aangeven wanneer een fles kan vervallen of dat ze smorgens iets langer doorslapen.

Tuurlijk ik wilde ook graag doorslapen hoor , maar t gaat al zo snel laat die baby’s een beetje hun eigen ritme maken denk ik dan .

Ze komen ter wereld en ineens moeten ze van alles.

Niet aanvallend bedoelt hoor , want ik dacht toen preccies het zelfde maar nu laat ik hem echt zelf ritme bepalen .

En ja nu is hij natuurlijk al wat ouder en komt t meestal wel op dezelfde tyden neer.

Succes in elk geval

Ik weet dat het vanzelf komt. Bij de eerste wat dat ook zo. Die kreeg bv en dat duurde best lang voordat hij een vast schema had. Nu met de eerste vind ik het wel handig om wat vaste tijden te weten ivm even weg kunnen. Ik wil Niek nml zoveel mogelijk in zijn bedje laten slapen en nu weet ik gewoon als hij om 11 uur drinkt gaat hij weer om 12.30 naar bed. Ook moet ik nu over een paar weken weer gaan werken en lijkt het me handig voor het kdv dat ze een richtlijn hebben. Bij de eerste had ik door langer verlof en veel meer rust dat er op een gegeven moment wel een ritme kwam.

Groetjes Anne

hallo Anne…

Mijn zoontje Odin is nu ook 7wk en ik zit met t zelfde.

Hij krijgt hier rond 23u zijn laatste fles en meld zich dan tussen 4 en 5u.

1x heb ik m kunnen rekken met een speentje tot 6u, met t gevolg dat ik vanaf dat hij wakker werd ook niet meer kon slapen.

Ik heb dit 2x gedaan en had zoiets van schijnbaar is hij er gewoon nog niet aan toe om 5 flesjes te krijgen.

Hij werd ook iets onrustiger, dus zit ik nu 2dg weer op 6 voedingen.

Ik heb nu ook zoiets van Odin geeft t wel aan als ie langer zonder kan.

Hij slaapt nu al 1u langer dan voorheen want toen melde hij zich standaard 4u na zijn laatste fles…das nu al een uur verlengd…en langzaam zal ik wel op 6u gaan uitkomen…

Tuurlijk is t handig om een vast schema te hebben…vooral met t kdv dadelijk…maar ik laat hun gewoon weten wanneer hij zijn ochtendvoeding gehad heeft en dan is t gewoon steeds 4u ltr weer een voeding…daarvoor hebben ze ook van die schrifjes zodat je kan aangeven wanneer ze weer een voeding moeten krijgen.

Heel veel succes en t komt wel goed…ze hebben gewoon wat meer tijd nodig om door te kunnen slapen als andere beebs…

:wink:

Moet wel stiekum toegeven dat ik ook wel eens jaloers ben op de doorslapers :mrgreen:

Hoi Natasha,

Hier lijken we het gevonden te hebben. We moesten Niek altijd wakker maken voor zijn laaste fles. Dus we dachten we kunnen beter die rekken dan 's ochtends moeilijk doen. We maken hem nu om 0.30 wakker voor de laaste flesen dan wordt hij 's ochtends pas om 7.00 wakker :dance:

Groetjes Anne

ohw kijk s aan, dat is al super zeg!!..maar blijf je dan wakker of ga je ook naar bed en zet je de wekker?

Hier willen we vanaaf ook wat anders gaan proberen.

Hij krijgt nu om 19u een voeding…is dan meestal tot ongeveer 21.30 wakker en valt dan in een diepe slaap…ik moet m dan steeds wakker maken rond 23/23.30 en vannacht kwam ie alweer rond 3.30.

We willen nu gaan proberen om hem een voeding om 22u te gaan geven…allemaal samen t bed in te kruipen en dan maar zien hoelaat hij komt…ik vermoed rond 2u en dan om 6u.

T gekke is hoelaat hij ook zijn fles krijgt in de nacht hij altijd om 6u wakker wordt…dus als hij dan om 4u komt dan slaapt ie na zijn fles tot 6u en is dan standaard wakker.

We gaan nu maar eens proberen om de tijden daar op af te gaan stemmen…gaat ie langer doorslapen 's nachts dan word de avondfles ook automatischer ltr totdat ie t red tot 6u. :wink:

Hoi !

Ik zit jouw verhaal zo eens te lezen en denk…waarom geef je niet gewoon om ±21 uur de laatste fles en laat je hem daarna eens slapen?

Misschien slaapt ie dan wel veel langer. Weet iig dat toen wij hier de avondvoeding verplaatsten van 23 uur naar 21 uur (!) dat er toen langer werd geslapen :shock: Toen herinnerde ik me dat dat bij mijn vorige kleintje ook zo was. Ze zeilen 's nachts in een steeds diepere slaap, en het kan dat je dat doorbreekt door wakker te maken. Misschien bij jullie ook? Succes.

Wij zetten de wekker of mijn man blijft op. Die heeft niet zo’n moeite om laat naar bed te gaan. Niek is vaak na de fles van 19.00 onrustig en het lukt hem dan niet om zelf in slaap te komen. Als ik met hem rondloop of hem op mij laat slapen dan kan ik hem om ongeveer half 9 in een diepe slaap in zijn bedje leggen.

Natasha, lijkt me wel werken hoe je het beschrijft. Als hij toch steeds om dezelfde tijd wakker wordt. Ben benieuwd!

Groetjes Anne