wanneer naar 4 voedingen?

Thirza is bijna 3 maanden oud, en zit nu al een tijdje op 5 voedingen. Nu is het zo dat ze meestal rond 8 uur/half 9 lekker in slaap valt, en dat ik haar om ongeveer half 12 wakker moet maken voor de laatste voeding. Ik heb het idee dat ze gewoon door slaapt als ik haar laat liggen (ze slaapt 's nachts al lekker door), maar vanaf wanneer kun je naar 4 voedingen?

Ze is nu ongeveer 6kg, en krijgt 180 per voeding, en meer kan ze op dit moment nog niet op.

ik heb haar gewoon de laatste fles laten vervallen ze sliep steeds en wakker kreeg ik haar niet dus geen laatste fles gegeven en ze sliep gewoon door maar ik ben toen wel naar 200 cc gegaan de volgende dag dus als je de eerste x de late voeding niet geeft de volgende morgen 200 cc aan bieden en kijken wat ze doet alissa dronk hem gelijk helemaal op en even daarna ben ik naar 210 cc gegaan en dat ging allemaal super

Inderdaad gewoon proberen om de late niet meer te geven. Maar dan wel wat meer in de fles doen iedere keer. Kian is bij 5 maanden pas over gegaan op 4 voedingen. Hij gaf het zelf aan en slaapt lekker door van 8 uur tot 7 uur s ochtends.

Nancy is met 4,5 maand naar 4 flessen gegaan, denk dat 3 maanden nog een beetje vroeg is maar je kan het allicht proberen. Gewoon een keer niet geven en dan merk je vanzelf of ze wel of niet wakker wordt.

Rick ging ook met 3 maanden naar 4 flessen, ook omdat we hem steeds wakker moesten maken. Ging eigenlijk gelijk goed.

Ben benieuwd hoe het de afgelopen dagen is gegaan?

Ik zeg altijd maar zo, volg je kindje, dan is het altijd goed.

Lana zat met week 5 al op 5 flessen en met 3,5 maanden op 4 flessen. Ik heb zoiets van, als Lana minder flessen wil met meer in de overige flessen, waarom niet. Jij hebt ook niet altijd evenveel honger.

Maar goed, wat ik bedoel te zeggen is, als jij denkt dat Thirza dat aankan, gewoon proberen.

Serina is 8 weken oud en zit al op 4 voedingen, ik kreeg haar voor de laatste fles ook bijna niet wakker en heb dus de laatste voeding naar 21.00 verschoven en kijken of ze door bleef slapen dat deed ze dus ook.

Omdat ik toen 165cc gaf per fles en 4 voedingen wat weinig vond heb ik het CB gevraagd om advies, hun zeiden het is geen probleem 4 flessen omdat ze toen al op 4,5 kilo zat maar mocht haar gewoon 200cc per keer aanbieden als ze dat oprdrinkt is dat prima laat ze een beetje staan is dat ook goed.

Soms als zij de behoefte heeft geef ik haar wel eens 60cc tussendoor, en dit gaat prima.

Kijk gewoon waar jou kindje behoefte aan heeft, denk maar zo wij hebben de ene dag ook meer zin aan eten als de andere dag en denk dat het met baby`s net zo is tenzij ze natuurlijk echt te weinig drinken dat lijkt me dan niet zo goed.

En als je twijfeld kan je toch altijd het CB bellen toch?!

Suc6 ermee!

Niekje: op welke tijden geef je de fles dan?

Lienke krijgt nu nog 5 flessen van 180 cc maar moet haar voor de laatste fles altijd wakker maken. Ze drinkt hem dan wel helemaal leeg.

Ze zit nu op de volgende tijden: 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur.

Groetjes Renate

Renate, Serina krijg op de volgende tijden haar flesje

1e 7.00/7.30

2e 11.30/12.00

3e 16.00

4e 21.00

En soms als ze het aangeeft tussen door een keer 60cc.

Ik gaf de 5e fles altijd rond 23.00 maar omdat ze amper wakker te krijgen is rond die tijd en dan als ze de fles kreeg half slapend dronk heb ik die 4e fles verschoven naar 21.00 en eens gekeken hoe dat ging ze sliep dus door, 2e dag sliep ze ook door maar omdat ze toen 165cc per keer kreeg dacht ik dit is wel erg weinig 4x 165cc en heb toen het CB gebeld voor advies en die zei verhoog alle 4 de flessen naar 200cc en als ze dat opdrinkt prima als ze iets laat staan ook goed maar ze drinkt alle flesjes schoon leeg!

Ze was toen ook al 4,5 kilo dus was het geen probleem en tot op heden slaapt ze nog altijd door.

Het is ook 1 x voor gekomen dat ze om half 5 wakker werd en geef ik haar gewoon 60cc en gaat ze weer lekker slapen.

:oops: :oops: Val in herhaling met mijn tekst onder de voedingschema :oops: :oops:

@~Niekje~ wrote:

:oops: :oops: Val in herhaling met mijn tekst onder de voedingschema :oops: :oops:

Gelukkig vertel je wel 2x hetzelfde!!! :mrgreen:

Bedankt Niekje. En 2 keer geeft niks hoor, ligt vast nog aan die dementie :lol: :lol: .

Van 16.00 uur tot 21.00 uur trekt Lienke niet dus da’s helaas geen optie. Wat ik wel raar vind dat ze een paar weken geleden de laatste fles kreeg om 21.00 uur ze daarna sliep tot de volgende ochtend 7.00 uur, maar nu krijgt ze de laatste fles om ongeveer 22.30 uur en slaapt ze maar tot 6.30 uur :shock: . Snap er niks van :think: .

Groetjes Renate

Lienke heeft gisteren maar 4 flessen gehad :dance: . Ze had de eerste om 7.15 uur gehad en daarna heeft ze tot 12.00 uur geslapen :shock: .

Dus de fles daarna om 16.00 uur en de laatste fles heeft ze om 21.15 uur gehad. Een week geleden wilde ze echt absoluut om de 4 uur een fles maar nu vindt ze het ook prima als er 5 uur tussen zit :think: .

Nou ja, ik vind het prima hoor. Doe wel wat zij aangeeft.

Ik geef nu trouwens 4 flessen van 200 cc. Is dit voldoende? Ze weegt nl al 6 kilo.

Groetjes Renate

Ja die zwangerschapsdementie is wat :wall: :roll:

Ik weet niet welke flesvoeding je geeft maar op het pak staat aantal flesjes+hoeveelheid naar het gewicht wel op.

En Lienke is al 6 kilo dus dan heeft ze denk ik ook genoeg aan 4x200cc anders geeft ze het wel aan :wink:

Hier gaat het nog steeds prima met de voeding, ze heeft meestal genoeg aan 4x 200cc en ze slaapt de nachten nog steeds door, vind het wel lekker hoor een vast ritme.

Gewoon kijken of Lienke dit volhoud en anders cb ff vragen.

Hallo Francis,

Ik kan je geen antwoord geven op jouw vraag, want ik zit met hetzelfde

als jij. Wanneer naar de 4 flessen? maar ook;

Als je naar 4 flessen overgaat laat je dan de 5e fles vervallen? of geef je

dan meer in de 4 flessen omdat je de 5e fles dan niet meer geeft?

Weten de ervaren flesgebruikers dit?

Groetjes van Mij (Marit)

Brabbel,

als je de 5e fles laat vervallen moet je in de andere 4 flessen wel meer doen. Lienke kreeg met 5 flessen 5x 160 cc en nu met 4 flessen 4x 200cc.

Groetjes Renate

oe ik zit ook op 3 flessen soms al 3 :?

karim zijn schema

9.00 180 cc melk met nutrix en nutriton

13.00 fruit met liga

17.00 melk 180 cc melk met nutrix en nutriton

22.00 laatste fles 240 cc melk met nutrix en nutriton

vandaag weer slecht gegaan jij eet slecht de laatste tijd

laat veel staan nu ook weer halve fles staat er nog . :?

hoi

Zowiezo moet je doen wat je gevoel ingeeft.

Wij moeders hebben niet voor niks een moederinstinkt.

Maar 2 weke gelden toen ik op het buro was met fransje en aangaf dat fransje meestal al 4 flessen krijgt gaven ze aan dat dat pas hofde vanaf 5 maanden.

Maarja als fransje er maar 4 wil drinken ga ik hem echt niet wakker maken voor de 5e.

Gewoon doen wat jezelf denkt dat het beste is je kan je kind toch niet dwingen te eten.

En als je op 4 lfessen zit gewoon wat meer in die flessen geven zodat ze toch op hun hoeveelheid zitten

Gisteren vertelden ze mij op het CB dat als je denkt dat hij het met 4 flessen ook aan kan (dus geen honger zal hebben, hij krijgt 200cc 5x), dan kan je dat uitproberen door in iedere fles wat minder te doen(de hoeveelheid van 1 fles minder dan natuurlijk), en als hij dat goed vind, dan natuurlijk weer terug naar 200cc. per fles, maar dan 4x.

Dan zou hij dus 200cc minder krijgen dan voorheen, maar dat zou niet erg zijn omdat ze op deze leeftijd wat minder nodig hebben :shifty: , maar het is de vraag natuurlijk of hij het accepteerd :think:

Denk t dus niet…hier houden we het dus nog even op 5 flessen, en met 4 mndjs kijken we wel weer :slight_smile:

Groetjes van Mij

pff ja ik zit ook met dat dilemma: 4 of 5 flessen op een dag.

Maar Sophie slaapt steeds langer en ik vraag me dus af of dat wel mag zo lang slapen en dus zolang niet drinken.

Gisteren bijv kreeg ze om 11 uur de laatste fles (had het ietsje eerder willen doen maar ze had haar hele schema door de war gegooid, wat normaal nooit gebeurt eigenlijk). Toen vanmorgen pas om 10 uur uit bedje gehaald :shock:

Ze was nog niet uit zichzelf gekomen dus ik dacht ik ga haar maar halen. Ligt ze ook net zo rustig te wachten… Ga ik eerder, dan slaapt ze nog. Dus of ze slaapt s morgens heel lang door of ze valt voor de laatste fles al in slaap en ik moet haar dan wakker maken. Beiden vind ik zielig…

Maar ik vraag me dus wel af of 4 flessen niet te weinig is. Ze zit dan op 4 flessen van 180-210 cc.

Eerst had ze er 5 van 150-180.