wanneer naar 4 voedingen

Finn is nu iets meer dan 3 maanden en weegt al bijna 7 kilo (hollandse welvaart zullen we maar zeggen)

Sinds een paar dagen laat hij zelf wat meer tijd tussen zijn voedingen zodat wanneer ik hem niet wakker maak, ik op 4 voedingen per dag uit kom.

Tot nu toe heb ik hem wel steed wakker gemaakt zodat ik op 5 voedingen zit.

Ik heb het idee dat hij eigenlijk zelf aangeeft dat hij genoeg heeft aan 4. Maar is hij daar niet nog een beetje jong voor?

Ik heb ooit eens gelezen dat je pas naar 4 voedingen gaat als ze fruithapjes enzo krijgen.

help!!

hmm… lees even mee, ik moet namelijk marielle ook altijd wakker maken voor de late voeding…

nou vraag ik mij ook af wanneer je dat nutrix? mag geven, dat is toch ook pas vanaf 4 maanden??

ja nutrix mag pas vanaf vier maanden. Nu heb ik me zelfs laten vertellen dat dat op de verpakking staat om commerciele redenen…

Het KAN met 4 maanden, maar het is geloof ik beter om tot 5/6 maanden te wachten.

Maargoed, daar verschillen de meningen nogal over.

Ik heb Lana altijd zelf laten komen. Met 1 maand zat ze al op 5 voedingen en zo rond de 3 maanden had ze nog maar 4 voedingen per dag.

Zij voelde zich daar beter bij, minder huilen, beter slapen. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik zou zeggen, laat ze het zelf beslissen hoeveel ze willen en wanneer.

Jij eet toch ook zoveel je wilt en wanneer je wilt?

hier bij het cb adviseren terug te gaan naar 4 voedingen, wanneer je kind boven de 6 kilo komt of ouder is als 5 maand…

Ik zou hem het lekker zelf laten bepalen. Hij is ook lekker aan gewicht. :inlove:

Ben een beetje jaloers :wink: Maud is 5 maanden en komt nog zeker 7 keer en is nog eens 7 kg.

marielle heeft kennelijk toch nog wel erg hard dat flesje nodig, ondanks dat ik haar wakker moet maken, drinkt hem de laatste dagen wel weer helemaal leeg !!

ach dan maar ff wakker maken, ze slaapt erna gelukkig wel weer snel (kan mama ook gaan slapen :wink: )

ik zal volgende maand wel eens kijken wat ze te melden hebben bij het CB…

Ik heb Demy nooit wakker gemaakt voor de laatste voeding. Het had namelijk geen zin, want dan werd ze alsnog wakker 's nachts.

Ze heeft zelf aangegeven dat ze aan 4 genoeg had. Toen was ze net iets voorbij de 3 maanden.

hoi,

ik heb d’r sinds vandaag eens 180 water en 6 schepjes voeding gegeven en moet zeggen dat ze de 2 flessen die ik gegeven heb ook helemaal leeg heeft gedronken…

ik kijk het vandaag even aan, want als ze wel de flessen steeds leeg drinkt, dan ga ik het toch proberen om de fles van 2300 niet te geven en dan te kijken hoe laat ze komt…anders krijgt ze wel erg veel voeding binnen…

ben benieuwd… :dance:

Mijn zoontje was ook goed op gewicht, zit qua lengte en gewicht ruim boven het gemiddelde.

Met 3,5 halve maand kreeg hij nog vijf flessen met 200 ml in totaal. En de laatste fles dronk hij gewoon helemaal leeg, maar overdag liet hij wel wat staan. Toen heb ik hem 4 flessen gegeven van 230 ml totaal en in de laatste 3 schepjes rijstebloem (en het was friso extra) (wat gewoon mocht van het CB). En het ging plotseling weer perfect. Drinkt altijd alles op en is heel tevreden en slaapt ook lekker door vanaf 20:30 - 19:30, dus dat is super! En vanaf 4 maanden kreeg hij ook al een potje bijvoeding per dag ('s middags ene helft en 's avonds de andere helft ofzo).

Succes met het vinden naar het goede ritme!

nou er zijn nu dus 4 flessen ingegaan van 200 voeding per fles…

ben benieuwd…

laat het morgen wel ff weten…

linda,

Je kindje geeft zelf wel aan wanneer hij toe is aan minder voeding. Dat doet hij al volgens jou schrijven, omdat hij meer tijd ertussen laat. Ik zou het gewoon eens proberen en kijken hoe hij gaat reageren. Je mannetje heeft nog genoeg reserve als ik dat zo lees :mrgreen: .

Groet, Debbie

en hoe gaat het nou Linda??

ben gisteren even bij het CB geweest en die zeiden tegen me dat ze meestal nog wel die 5 voedingen nodig heeft, omdat 4 voor haar misschien k’wa hoeveelheid teveel (in de zin van dat haar lichaam het aantal 200cc niet kon verwerken) kan zijn…nou ze geeft er niks van terug dus teveel is het zeker niet…of ze kon in een groeispurt zitten…dat denk ik zelf ook…

mocht d’r evt. 's avonds ook een flesje water geven, als ze haar voeding van de dag er al op heeft zitten…

nou we kijken het hier wel aan…

ze kwam trouwens de x dat ik d’r maar 4 had gegeven om 4 uur…dus had wel een hele ruk gemaakt…

gisteren toch weer een flesje om 2300 gegeven en toen geslapen tot 7 uur vanmorgen ( hadden een drukke dag gehad en niet zo heel erg goed gedronken overdag)

Bedankt voor alle reacties!

OP het CB zeiden ze ook dat ik hem maar gewoonmoet volgen. Ik merk wel dat de nachten hierdoor korter worden, dus misschien de flessen van overdag maar 230 maken en friso extra in de laatste.

Ze adviseerde me om met 4 maanden ook met een beetje bijvoeding te beginnen (leuk!!)

Dus we zien wel…

Hoi,

Onze dochter is 14 weken oud en krijgt al een paar weken maar 4 voedingen. Ze weegt bij de laatste weging 5150 gr. Ze meld zich niet tusen de voedingen door. Ze krijgt 200ml per fles en de laatste om 22.00 uur en deze is 235ml. Ze slaapt door!

Het klopt volg gewoon je kind. Biedt anders gewoon iets meer aan per fles. Als ik het gevoel zou hebben dat Puk niet meer genoeg heeft aan een gewone fles krijgt ze van mij gewoon wat pap erin. Als ze er last van krijgt dan zou ik er meteen mee stoppen.

Als belangrijkste tip wil ik zeggen. Kijk, luister, ruik en proef je kind. Het geeft zelf aan wat nodig is en wat te veel of te weinig is. JIJ kent je kind het beste. Ga op je eigen gevoel af want dat is afgestemd op jou kind!!! Werkt super voor onze zoon Loed

Gr. Sjorset

@Linda_ wrote:

Ze adviseerde me om met 4 maanden ook met een beetje bijvoeding te beginnen (leuk!!)

Dus we zien wel…

Lees even de reactie van Stefan Kleintjes (dietist en deskundige op het gebied van bijvoeding) in dit draadje hier:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=50307&postdays=0&postorder=asc&start=0