wanneer naar 1 slaapje?

Ik weet het echt niet meer… hihi…



Marijntje slaapt 2 slaapjes overdag, 's morgens een uurtje 'smiddags 2 uren. Soms slaapt ze wel langer.



Sinds een aantal dagen ligt ze 's avonds gerust tot een uur of half 9 te kleppen in bed en gaat dan pas slapen. Niet dat ik het nou zo héél erg vind, maar wanneer gaan beebs gemiddeld ook alweer over naar 1 slaapje? Kweet het niet meer…

rond de eerste verjaardag denk ik… :think:



Hier een slaapkopje die gerust soms nog 2 x per dag slaapt

soms pas na 2 jaar…

Jasly was een jaar en 8 maanden ofzo,



Op het kdv waar ze 1 keer in de week heen gaat slaapt zij nog wel smiddags,

Maar als ze thuis is niet, thans ik niet met de auto in de na middag onder weg bent… dat slaapt ze wel ineens…

hier duurde dat wel even… onze jongste slaapt nu nog strak 2x per dag en lijkt dat voorlopig nog wel even te doen.

En onze oudste heeft zeker tot 2 jaar 2 slaapjes gedaan… dat weet ik omdat de middelste er toen al een tijdje was en deze mama geregeld een slaapje mee kon doen met beide heren :mrgreen:

een vriendin van mij heeft een jongetje die in augstus 3 word en die slaapt ook nog 2 slaapjes, die word stront vervelend als hij niet slaapt.

Terwijl hij alleen maar thuis speelt.

Hmmm… wisselt dus… Ik zoek me rot op de sites van S&S maar kan het nergens vinden… Nou ja goed… Rijn is nu toch alweer een kwartiertje stil…

Hier rond de 1e verjaardag.

Op basis van meerdere ervaringen door mijn werk op kdv is het meestal na het eerste jaar!

bij mijn oudste vlak voor haar eerste verjaardag, maar toen ze een maand erna ging lopen ging ze weer 2 keer per dag slapen. In haar eerste jaar sliep ze ook wel eens niet overdag. Mijn zoon is nu 1 en doet nog 2 slaapjes en ik denk dat hij dat voorlopig ook nog wel blijft doen. Van mij mag hij, hij heeft het blijkbaar nodig en hij is echt een kind waar je op moet letten dus die slaapjes van hem zijn ook rustmomenten voor mij.

Hier scheelt het echt per dag en hoelaat ze uit bed komt.

Een dag zoals vandaag heeft ze de hele dag niet geslapen, was elke keer enorm huilen toen ik ze in bed legde.

Maar gisteren heeft ze 1 keer geslapen en het weekend weer 2 slaapjes.



Is eigenlijk geen pijl op te trekken!

Als Ivan vroeg wakker is dan gaat hij rond 10.00 op bed maar dat is eigenlijk nauwelijks. De 1e week dat hij liep was hij bekaf en lag hij wel weer 2x per dag op bed. OOk al was hij om 8.00 wakker ging hij gerust om 10.00 weer naar bed.

Maar hij heeft rond 9 maand ook een fase gehad van 1x slapen na een maand weer 2 slaapjes

Stein heeft tot 20 maanden 2 keer per dag geslapen

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer Y.uri over ging naar 1 slaapje :think:



Bij T.ygo zie ik het voorlopig nog niet gebeuren hihi, hij slaapt nog zeker 3 keer op en dag, en dan heb ik de nacht niet meegerekend :mrgreen:

Allebei rond de eerste verjaardag hier :-*

Mijn zoon sliep tot een week geleden nog 2 keer. Maar ineens slaapt ie nog maar 1 keer. Of het met het weer te maken heeft :think:



De kleine van mijn zus is ongeveer net zo oud als Marijn. Hij slaapt al een paar maanden maar 1 keer overdag. Meestal van 11 tot half 2. Gewoon even uitproberen.

Hier rond Lars zijn eerste verjaardag!