Wanneer minder slapen?

Naar mijn idee slaapt mijn dochter erg veel. Ze is nu 9 en halve maand.

Ze ligt rond 19 uur op bed. Soms komt ze rond 23 uur nog voor een voeding en anders komt ze rond 7.30 uur voor nog een voeding. Daarna wilt ze weer verder slapen, meestal tot een uur of 10. Soms heeft ze ook uitschieters dat ze pas half 12 wakker word.



Ikzelf haal haar er 9 uur - half 10 uit bed als ze nog slaapt.



Overdag doet ze nog 2 keer een slaapje van 2 uur gemiddeld.



Kortom s’nachts slaapt ze 15 uur gemiddeld + 4 uurtjes overdag, dat is dus 19 uur slaap op een dag.



Iemand een idee wanneer dit veranderd?



Als ze wakker is is ze gezellig aanwezig. Eten en drinken gaat prima. Kruipen doet ze nog niet. Maar ze wil wel de hele tijd staan en ze zet ook zelf stapjes als je haar vasthoud. Spelen doet ze ook prima.

Hoi,



ik heb geen idee wanneer het verandert, maar ben wel benieuwd dus lees ff mee!

Jouw dochter slaapt idd wel erg veel, maar ja, als ze het nodig heeft dan heeft ze het nodig, lijkt me… toch?

Je geeft aan dat als ze wakker is, dat ze dan vrolijk en actief is, dus dat is wel belangrijk!



Onze zoon slaapt wel minder, ik denk gem. 14 a 16u (van ong. 19.30u tot 7.30) en dan overdag nog 2x ongeveer 1,5u.



Groetjes, Marieke

Mijn dochtertje is ook een enorme slaapkop.



Ze had eigenlijk het zelfde ritme als jou dochter, alleen ging ze een uur later naar bed maar bleef 2 uur langer liggen.



Ze slaapt nu zelfs nog 17 a 18 uur per dag, maja ze heeft het gewoon nodig. Ze gaan vanzelf wel minder slapen als ze het niet meer nodig hebben.

Luuk slaapt 's nachts 12 - 13 uur en tot voor kort overdag nog 2 slaapjes van ongeveer 2 uren. Sinds een week ofzo slaapt hij 's middags niet meer…wat niet wil zeggen dat hij niet moe is. Maar als ik hem dan in bed leg is die moeheid spontaan verdwenen: babbelen, staan, met knuffels spelen… :roll: Ik laat hem dan toch maar liggen zolang hij niet huilt, kan hij toch een beetje uitrusten. Ik denk dat hij in een overgangsfase zit van 2 naar 1 slaapje… te moe om te spelen, niet moe genoeg om te slapen ofzo.

Gaat dat over dan?



Ze is nu bijna 5 en slaapt elke nacht nog dik 13 uur en als ze de kans krijgt overdag ook nog een slordig 2-3 uur :mrgreen:

Melinda slaapt ook veel…



Gaat s avonds om 19 uur na bed en meestal tot 7.15 als ik niet hoef te werken

Dus dat is 12 uur slaap./…

Smiddags slaapt ze meestal 3,5 uur dan wordt ze wakker…

Mijn zoontje slaapt volgens mij ook veel gem. 10 uur snachts en s’ochtend 2 uurtjes na eerste voeding s’middags 3 uurtjes na tweede voeding en na de warmhapje 2 uurtjes. Totaal 17 uur per dag.

Bo heeft, tot ze 8/9 maanden was, ook zo veel geslapen. Die sliep ook rustig 17/18 uur op een dag. Ik heb het altijd maar zo gelaten, ze zal het wel nodig hebben gehad. Na 8/9 maanden kreeg ze langzamerhand een ritme van ca. 12 uur per nacht en overdag 2 slaapjes.



Fijn dat ze, in de uurtjes dat ze wakker is, als een lekkere, leuke baby klinkt. Prima toch?

Hier totaal geen ritme.

De ene nacht 11 uur, de andere 12/13.

Overdag ook erg wisselend.

De ene dag hazenslaapjes van een half uur en de andere dag 2 reuze slapen en nog een hazenslaapje rond 16-17 uur.

Maar gisteren op het kdv was hij om 18 uur nog wakker terwijl hij er al om 14.30 uit was. Heel wisselend dus.



Als hij zo’n lange ruk maakt en ik hoef niet naar school dan laat ik hem lekker liggen. Zal hij het wel nodig hebben.



Bij mijn oudste 2 zie ik ook grote verschillen;

oudste sliep als baby/peuter veel en moest echt afkikken toen hij naar de basisschool ging. Nu heeft hij met zijn 9 jaar aan weinig genoeg. Gaat laat inslapen en is altijd vroeg wakker.

Mijn dochter daarentegen was al snel van haar middagslaapje af en slaapt sinds ze naar de basisschool gaat(alweer 3,5 jaar hoor) weer vroeg in en lang door.