Wanneer middagslaap weglaten?!?!

Met welke leeftijd gaan ze de middagslaap overslaan?!? Gerben is nu 3,5 en af en toe slaapt hij zo 2,5/3 uur weg en de andere dag slaapt hij voor geen meter!!!(soms tot grote frustratie van mams :oops: ) Ik zie het echt ff niet meer zitten, vandaag is dus zo’n dag waarop hij weigert te slapen, grrr… Ook mama moet eraan wennen dat de oudste niet meer slaapt 's middags, maar als hij niet slaapt, merk ik dat hij rond 5 uur toch echt “vervelend” word van moeheid. Hoe hebben jullie dat opgelost? Hoe gaan jullie daar mee om?



:cry: :oops: :cry:

je kan dan proberen om hem savonds wat eerder op bed te brengen.



als je weet dat hij het er rond 5 uur moeilijk me eheeft, kun je een “samen” moment inlassen.

en dan samen rustig op de bank een boekje gaan lezen.



jan slaapt vanaf 2,5 jaar al niet meer smiddags.

het was zeker wennen !!!

zow wat vroeg hedwich ik weet nog van mijn moeder die vertelde mij laatst dat ik nog sliep toen ik naar de kleuterschool ging :roll:

lucas die slaapt nu nog maar hooguit anderhalf uur smiddags en dan gaat hij om 7 uur naar bed toe en wordt sochtens om 9 uur wakker

Wisselt ook heel sterk per kind, en wat ze zoals doen op een dag,



ik merk het aan wendy ook bijv als ze een groeispurt heeft zoals momenteel? is ze overdag moe, zoals nu ligt ze maar zo weer op bed, vandaag in toaal een uurtje waarvan ze ms 20 min heeft geslapen ,

maar o wat is dat fijn, want ze luistert dan beter en is lang zo vervelend niet,



als ze een dag weg is geweest of iets bijzonders had dan is ze zdag erop ook moe, en dan soms ook liggen, wendy is bijna 4 nu,



maar ze heeft ook een hele periode gehad dat ze geen 1 dag sliepeen paar maand lang,



ik kijk gewoon naar de behoefte,



gr bianca81

We hebben mijn oudste zoon met 3 jaar en 7 maanden verboden om een middagdutje te doen, omdat ie 's avonds gewoon om 23.00 nog aan het spoken was. De eerste maand was ie wel vaak erg moe, huilde soms zelfs dat ie naar bed wilde, maar dan lieten we hem met iets rustigs spelen. Volgens mij is het iets waar ze doorheen moeten, een gewenningsperiode. En natuurlijk eerder dan de oude tijd naar bed. In het begin ging ie wel eens om 18.00 uur. Nu is ie nog vaak moe (sinds ie naar school gaat en een bril en een pleister heeft omdat ie een lui oog heeft) en gaat ie zelf al rustig op de bank hangen.



We zitten nu ook met zoon nummer 2 (2 jaar en 8 maanden) dat ie 's avonds slecht gaat slapen, maar als we zijn middagdutje weglaten, valt ie de meeste keren om 17.00 tijdens het eten in slaap. Bij hem doen we het nu af en toe weglaten.

daphne is ook 3 en half…



meestal slaapt ze niet meer, sinds een paar maanden zo’n beetje, zo’n een keer week is ze toch heel erg moe dat ze op de bank in slaapt valt…



straks gaat ze naar school kan ze ook tussen de middag niet meer slapen, dus ze kan er nu wel mooi wennen denk ik dan, ik vind het niet erg dat ze niet meer slaapt ze vermaakt zich wel, gaat kleuren of puzzels maken…