wanneer met zwangerschapsverlof?

Op dit moment ben ik 33 weken zwanger. Ik moet nog 3 weken werken en dan heb ik heerlijk verlof. Ik ga 4 weken voor de uitgerekende met verlof.



Nu heb ik helaas erg last van bekken instabiliteit en de therapeut heeft geadviseerd dat ik halve dagen ga werken. En zou ik het nog 3 weken vol kunnen houden. Hoewel ik het liever mijn normale uren draai (40 uur) snap ik wel dat ik in actie moet komen want zo kan het niet eigenlijk.



Weten jullie of mijn verlof dan alsnog vier weken van tevoren in kan gaan of wordt dat dan toch 6 weken? Omdat ik me niet volledig ziek meld maar een aantal uur in de week.

Kan het in onze CAO niet terug vinden en zou graag nu al een beetje waar ik aan toe ben als ik maandag het gesprek met mijn leidinggevende aan ga.



Alvast bedankt voor jullie reacties!

volgens mij als je ook deels in de zw gaat, moet je met 34 weken met verlof…



balen van je bekken :hug:

Als je gedeeltelijk ziek bent, moet je verplicht zes weken van tevoren met verlof. Daar is niet onderuit te komen helaas, ook niet als je maar een paar uur ziek bent.

Ik zou het echt doen hoor, pak je rust zolang het kan!

Volgens mij idd wat Amy zegt, bij mijn werk/verlof was het iig wel zo!

Wanneer je minder uren gaat werken dus gedeelte ziek moet je met 34 weken je zwangerschapsverlof in. Het is jammer maar wel beter voor je als je zoveel last hebt…ik ben ook te lang doorgegaan en ik heb er nu nog spijt van. Mijn bekken blijven een zwak punt…bijna 2 jaar na mijn 2e zwangerschap en durf geen derde zwangerschap aan puur door mijn bekken.



Heel veel sterkte en succes bij je laatste loodjes!!

heb gelukkig nooit bi gehad. Maar liever 2 weken korter met je kindje thuis na je bevalling dan na je bevalling heel lang last van je bekken :hug:

En een beetje uitgerust beginnen aan een bevalling en daarna de gebroken nachten is ook wat waard!

klopt ook bij gedeeltelijke ziekmelding verplicht met 34 weken met verlof. wat je zou kunnen overwegen als het werk het toestaat is halve dagen op het werk en de dag verder thuis afronden. Ik werk ook fulltime en kan mijn eigen tijd wat indelen als je dat ook kan kun je bijvoorbeeld s’avonds nog wat werken om toch aan je uren te komen zonder ziekmelding. Succes.

Dank jullie wel meiden voor jullie reacties.



Ik zit vanaf vandaag in de ziektewet, het ging echt niet meer. Kon echt haast niet meer lopen dus ben er klaar mee. Inderdaad 2 weken korter verlof maar liever dat dan dat ik straks met de consequenties zit.



Vandaag dus mijn eerste dagje thuis. Heb een schema van de therapeut gekregen met zitten/liggen/lopen/staan en daar heb ik me vandaag goed aan kunnen houden. Pijn is gelukkig niet erger geworden dat is fijn.

Nu lekker uitrusten en me voorbereiden op de komst van ons meisje… kijk er zo erg naar uit…

Heel verstandig!!

Geniet nog even van je zwangerschap en heel veel succes alvast voor de bevalling!! En straks heerlijk genieten van jullie meisje.

Heel verstandig hoor! Bij mijn eerste ging ik met 32 wkn halve dagen werken en bij m’n 2e ging ik met 29 wkn halve dagen werken en vanaf 30 wkn ziektewet in. Dus weet wat het is…



Geniet iig van je zwangerschapsverlof en doe rustig aan!

Thanx meiden! Nu ik eenmaal thuis geniet ik echt van het niks meer perse moeten… heerlijk!