Mijn dochter is sinds 2,5 zo goed als zindelijk overdag op een paar ongelukjes na (2x per week een ongelukje), ze is zelfs deze week al 2 keer s nachts droog geweest!<br /> Ik doe haar tijdens het middagdutje en
s nachts wel een luier om en als ze naar de psz gaat en als ik ergens heen moet…als ze naar de psz gaat vraag ik aan de juf of ze haar 1x in die paar uurtjes even een plasje willen laten doen, nu hebben ze al een paar keer gezegt dat ze het erg vroeg vinden dat ze zindelijk is…tsja zij geeft het zelf aan zou toch gek zijn als ik die kans liet liggen om haar uit de luiers te krijgen;)…mijn vraag is 2,5 echt vroeg om zindelijk te zijn?
Persoonlijk vind ik 2.5 niet vroeg maar normaal, tja, de 1 is met 2 zindelijk, de ander heeft met 4 nog moeite. Anne was met 2 jaar en 3 maanden volledig dag en nacht zindelijk (met 1.5 jaar begonnen). Zoals gezegd de een wat sneller dan de ander. ik zou je wel aanraden om zo snel mogelijk haar ook uit de luier te laten op de psz en onderweg, zodat ze eraan went dat ze altijd moet zeggen dat ze naar de wc moet. Ga zo door :thumbup:
nee juist hartstikke goed :thumbup:
hier een mannetje van drie die nu pas een beetje mee wilt werken met op potje plassen…( ik =lichtelijk jaloers… :oops: )
( wij waren thuis allemaal tussen 1 en 2 jr zindelijk…katoenen luiers he )
Ja precies en daarom wil ik ook dat hun haar sowiso 1x naar de wc willen laten gaan, want heb gezegt zou het jammer vinden als ze uit gemakzucht het in haar luier gaat doen omdat ik denk dat Serina het niet snel zal vragen aan de juf of ze met haar naar de wc willen gaan.
Hier thuis gaat ze 9 van de 10 x uit zich zelf op de pot zitten en als ik weg moet of ze is net wakker dan zeg ik gewoon dat ze even een plasje moet doen.
Ze doet zowel plassen als poepen op de pot en op de wc dus ben erg trots op haar.
Heb haar de eerste 2 weken beloond met stickers en bij een kaart vol kreeg ze een klein cadeautje maar nu zijn de stickers op en ze vraagt er niet om dus ook zonder beloning gaat het prima.
hey!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=68783
Das ons linkje. Ken het helemaal!
Nicolai is sins heel kort zo goed als zinnelijk. En in het begin ook op de cresh deden ze een beetje van … tis nog wel erg vroeg he!
Ik heb toen ook gezecht dat ik zie dat nicolai er klaar voor is en sins gisteren heeft hij geen pamper meer aan op de creshe! aleen nog voor te slapen! :thumbup:
gewoon doorzetten, hun kenne je kind niet zoals jij. en als zij zinnelijk is thuis gewoon doorzetten in de creshe!!
suc6!
Ps nee hoor niet vroeg die van mij was 19 maand, nu 20 maand dus
Zo! :shock: dat is ook mooi vroeg zindelijk knap hoor mijn zoontje is 1,5 die geeft wel aan als hij gaat poepen of dat net gedaan heeft maar hem op een potje zetten werkt niet hij blijft er niet op zitten en vind het nog een beetje eng dus ach komt vanzelf
Ik heb zelf ook het idee dat ze het dus te vroeg vinden op de psz en omdat ze al hun handen vol hebben aan serina zoals hun zeggen dat ze er dus ook geen zin aan hebben om dan ook nog mee te werken aan haar zindelijkheid.
Nu heeft ze 1 week vakantie en ik denk dat ik haar na de vakantie zonder luier naar de psz doe (die blijft ook bijna altijd droog) en dat ze dan wel mee moeten werken
En ga even in jou topic meelezen:d
:thumbup: gewoon zeggen dat ze geen luier aan heeft
rare meiden trouwens…ik als leidster kdv… zou juist heel blij zijn met een kindje wat zindelijk is… :? snap niet waarom ze zo moeilijk doen…
ik heb op mijn babygroep (tot 2jr) al een kindje wat zindelijk is…
geweldig toch :inlove: vind dat echt heel goed…
en de kindjes zelf zijn ook altijd ze trots als ze al zindelijk zijn…
Nou weet je wat het is Colle, Serina zit sinds eind oktober op de psz waarvan ze 2 weken vakantie heeft gehad en 1 week in het zh/ziek thuis heeft gelegen, dus inprincipe zit ze er dus nog maar kort op de psz!
Nu zaten ze steeds te klagen dat ze hun handen vol hebben aan Serina, nu is zij ook aardig ondernemend vind alles leuk en intressant en gaat dan ook op onderzoek uit.
Ze zeiden dat ze na de grote vakantie wilde dat ze een betere concentratie heeft maar vonden haar ook nog erg jong (ze spreekt zich zelf wat tegen elke keer) want anders wilde ze gaan kijken wat de oorzaak kan zijn van haar “gedrag” nu vind ik het zelf een erge korte tijd om een goede indruk te krijgen van een kindje wat nog maar net 6 weken op een psz zit maar dat zal wel aan mij liggen :think:
Die zelfde dag had Serina hun de keuken van de psz onder geschilderd (had ze gezien op een filmpje ned.3 waar stel kids een wit interieur onder handen nemen met verf) toen hebben ze haar straf gegeven ze moest op een stoeltje zitten en dat heeft zoveel indruk gemaakt op haar dat ze nu ook wel inzien dat ze erg conseqeunt moeten zijn met Serina (had ik ze al gezegt de 1e dag dat ze daar heen ging) dus toen ik haar ging ophalen zeiden ze dus wat ze had gedaan en dat ik me nu maar geen zorgen moest maken na het gesprek van die morgen want ze hadden nu ook gezien dat Serina meer begrijpt dan hun dachten :roll: …en dat ze gewoon ondernemend, ondeugend en toch wel snel geprikkeld is door wat er allemaal om haar heen gebeurd.
Dus ik denk dat ze er daarom niet echt op zitten te wachten om mee te werken aan haar zindelijkheid, dat is dus wat ik denk misschien zit ik er wel naast hoor ahah.
colle ja !! das zo waar, Nicolai klapt altijd in zijn handjes en soms moet iedereen komen kijken naar de pipi :inlove:
Idd naar de creshe brengen zonder luier! hier heeft nic af en toe een accidentje op de cresh, maar het is ook een heel drukke omgeving. Los daarvan staat dat hij het toch ook daar kan en moet ‘leren’ omgaan met die drukte.
Veel suc6! :thumbup:
Ben echt super trots op mijn kleine meid.
Ik hoef haar bijna niet meer op het potje te zetten ze gaat nu uit zich zelf op de pot plassen en poepen en als ze zin heeft ook op de wc… ze voeld het dus ook heel goed wanneer ze moet plassen en poepen afgelopen week ook maar 1 ongelukje gehad maar dat was dootdat we de hele huiskamer vol hadden zitten met carnaval vierders
Ze is zelfs de afgelopen week 4 van de 7 nachten droog geweest, ze maakte me begin van de week een keer wakker en riep mamaaa potje haha vind het zo knap van haar!
Het gaat hier echt super goed, ze is gister ook voor het eerst zonder luier naar de psz geweest en heeft keurig aangegeven dat ze moest plassen en is 3-4x naar de wc geweest.
Ze is nu ook al zo`n 5 nachten droog, ik denk er over om haar morgenavond zonder luier op bed te doen…of zou dit nog wat te vroeg zijn?
Ze maakt me wel elke morgen wakker omdat ze moet plassen
Met haar middag dutjes slaapt ze ook al zonder luier en dit gaat prima!