Wanneer menstruatie na borstvoeding?

• even voor de mama’s die borstvoeding hebben gegeven en in de tussen tijd dat ze gaven NIET ongesteld zijn geweest. -

Ik ben gestopt, in de tussentijd nooit een menstruatie op gang gekomen (en nee ook niet zwanger), ik vraag me af, na het stoppen hoelang kan het duren?

Ik heb namelijk sinds gister wel pijn in mijn buik, maar kan er geen link aan leggen nog.

@Sweet-Love wrote:

- even voor de mama’s die borstvoeding hebben gegeven en in de tussen tijd dat ze gaven NIET ongesteld zijn geweest. -

Ik ben gestopt, in de tussentijd nooit een menstruatie op gang gekomen (en nee ook niet zwanger), ik vraag me af, na het stoppen hoelang kan het duren?

Ik heb namelijk sinds gister wel pijn in mijn buik, maar kan er geen link aan leggen nog.

Vanaf moment van stoppen met BV (met 8 1/2 maand) ben ik na 3 1/2 maand ongesteld geworden. Meiske was toen op een week na één jaar!

Bij de oudste ben ik met bijna 2 maand gestopt met voeden en werd 2 maand later voor het eerst weer ongesteld.

Bij de anderen voedde ik nog ruim toen ik voor het eerst weer ongesteld werd… ook nu nog.

Maar dat zeurende buikpijn gebeuren was hier ook ruim voor ik daadwerkelijk weer ongesteld werd aanwezig… dat ik op een gegeven moment ook echt zoiets had van ‘nou kom dan maar, want dit begint irritant te worden’ :shifty: .

Ik stopte toen ze 9 weken was, na een tijdje flink buikpijn steeds, en dus een week of 2 rondgelopen met het idee dat het er aan zat te komen. Gister opeens eindelijk ongesteld geworden, ze is nu 13 weken. Dus 4 weken na het stoppen met de borstvoeding :slight_smile:

Oké, die buikpijn kan dus wel even aanhouden voor er ook maar iets gebeurd.

Vervelend zeg!

Ik heb precies 1 jaar gevoed, maar was in de tussentijd toen Sean 8 maanden was al weer ongi :eh:

hier zeker na vier maand pas weer een eerste ongi,ben gestopt met 14 maand, gaf nog een avondvoeding.

Zou zo weer bv geven,om die ongi maar te missen :?

Bij de oudste gaf ik vanaf dat hij 8wk was tot hij 16wk was nog twee voedingen op een dag. 2 wk na het stoppen werd ik voor het eerst weer ongesteld.

Bij dean gaf ik nog bv toen ik voor het eerst weer ging menstrueren. Was daarna nog wel onregelmatig.

Die buikpijn herken ik trouwens ook wel.

Ik ben tijdens het afbouwen van de borstvoeding al weer ongesteld geworden. Dat was tussen de 5-6 maanden na de geboorte…