wanneer menstruatie na bevalling?

hier na 6 weken weer menstruatie



maar… als je zo graag weer snel zwanger wilt zijn het schijnt dat je in die 1e 6 weken gewoon vruchtbaar kan zijn

want tegen mij is wel 1000000x gezegt als je het weer gaat doen doe alsjeblieft voorzichtig anders heb je over 9 maanden weer een kleintje :wink:

Hier al heel snel weer een cyclus ondanks de BV. Dus na een week of 4 was het kraamvloeien over om daarna weer in een strakke 30 dagen cyclus te belanden. Bij Bregtje* stom genoeg duurde het langer. Ik vermoed door de aanslag niet alleen op mijn lijf maar vooral ook mijn hoofd. Alles was zeg maar Harrie door de warrie. Maar het duurde niet veel langer! Ipv bijna gelijk na alles weer een cyclus heb ik vermoedelijk 1 cyclus overgeslagen zeg maar.

En tja of er wel of geen eisprong is geweest geen idee dat voel ik niet.

Je krijgt neem ik aan nog een nacontrole over een week of 6…de gyn zal het vast niet heel raar vinden als je behalve wilt weten of alles ok is, je ook met een echo even wilt kijken of er misschien een ei groeit… :-*

yep, 18 juli gesprek bij de gyn, krijgen dan uitslag van de obductie… en misschien kan ik idd wel vragen of hij een echo wil maken, ik hoop het zo :pray:



over het vloeien, dat is nu eigenlijk nagenoeg al over… het is niet meer rood, alleen nog bruin :sick:



vind dat echt prettig, heb gelukkig geen ‘naklachten’… borsten zijn wel voller geworden, maar stuwing heeft niet doorgezet. geen naweeën meer, bijna geen vloeien meer, alleen mijn benen waar nog geen puf in zit…!

Wauw je hersteld echt snel! En fijn dat je weinig last van de stuwing hebt gehad. :thumbup: Dat vond ik zelf een behoorlijk euhm confronterend iets in die tijd. :oops: Je benen hebben ook zwaar werk verricht met persen dus die mogen nog wel even wat rustig aandoen. En ipv een ‘rustige’ kraamweek ben je ongetwijfeld flink in de weer geweest…(ja ja rust houden hmmmm :angel: maar echt toch af en toe doen als je kans hebt!) logisch maar iets minder tof voor je verdere herstel.

En als je kans hebt een beetje Floradix om je ijzervoorraad aan te vullen, sommige VK’s vergeten ook nog wel eens door alle commotie om op je ijzer te prikken. :-* Dikke biefstuk had hier eigenlijk mijn voorkeur… :angel:

Hoop dat je lijf behalve snel hersteld ook snel weer een cyclus oppakt. :pray:

pff nou een rustige kraamweek is het idd niet geweest… elke middag naar Quincy, 's ochtends ook altijd wel wat… en de kraamhulp maar zeggen dat ik 's middags toch echt wel even moest rusten… ja hoor…



ik ‘durfde’ 's middags niet te slapen, bang dat ik 's nachts wakker zou liggen… dat is gelukkig nooit gebeurd!

oja en die stuwing… bij Jayden voelde ik me echt Lola Ferrari. Mijn hemel, het waren echt joekels, echt niet grappig gewoon.



zit wel een beetje kok te vervuilen he, met overal en nergens mijn berichtjes… :oops:



werkt voor mij alleen wel therapeutisch om zo erover blijven te schrijven :shifty:

Ow zo herkenbaar! Ik durfde ook niet te gaan slapen. :oops: Maar je hoeft ook niet perse te gaan slapen, als je bv even op de bank ligt en zo je lijf een beetje rust geeft kan al helpen. Hier hadden we ondanks alle ‘voorzorgen’ toch korte tijd dag en nacht qua ritme omgedraait. :wall: Al die ellendige rust in de nacht blegh dat kwam mijn hoofd niet goed uit…die ging dan overuren draaien. :silenced: Hoppa wakker dus. Uiteindelijk raakte ik zo uitgeput (en mijn man ook) dat het weer goedgekomen is met dat ritme. Ik was overigens ook bang voor nachtmerries als ik wel in slaap zou vallen. :shifty: Maar slapen werkt een stuk helend omdat je dan veel verwerkt dus heel goed dat je kunt slapen!

En tja die Pamela’s zijn niet tof…maar geen KoKvervuiling hoor. :wink:

pff had gisternacht gedroomd dat ik stuwing had, en dat het gewoon mijn borst uit spoot :lol:



inmiddels is het alweer 11 uur, veel te laat. toch maar eens naar boven gaan.

Ah, dan heb ik jouw Pamela’s, incluis de pijn, over genomen denk ik! :wink: :-*



Blijf vooral van je afschrijven, hier, en op jullie priveforum! Degene die dat vervuiling vindt, die krijgt met mij te maken… :angel:



:hug: :kaars:

:-* Hopelijk kun je wat goeie uurtjes slaap krijgen!

Han :inlove: :-*

:-* :hug: :-* Schrijven hoor! Want als je ermee stopt, kom ik je opzoeken! (oh, dat is misschien een foute motivatie… :think: :wink: )

  1. :lol: Han jij bent vast ook in het echie niet eng. :wink:

2x na 6 weken. na de derde bevalling weet ik niet meer zo goed :think: iets langer dan ik, 8 weken? niet veel langer.

2x flesvoeding gegeven (zie onderschrift)



je gevoel is zo herkenbaar. een oerinstinct vond ik het, sterker dan mezelf, sterker dan wat ik ooit eerder had gevoeld, het verscheurt je.

lege handen. vreselijk.

zo had het nooit mogen zijn.



ik hoop dat jullie snel weer een kleintje in het vooruitzicht hebben.

het vervangt niet maar helpt wel een beetje helen.

@Amy82 wrote:

oja en die stuwing… bij Jayden voelde ik me echt Lola Ferrari. Mijn hemel, het waren echt joekels, echt niet grappig gewoon.



zit wel een beetje kok te vervuilen he, met overal en nergens mijn berichtjes… :oops:



werkt voor mij alleen wel therapeutisch om zo erover blijven te schrijven :shifty:




doen! al zet je 100 berichtjes neer, wat boeit het. zo lang het je helpt is het goed.



overigens werd die enorme wanhoop bij mij wel iets minder na verloop van weken/maanden. het enorme sterke willen van nog een kindje niet maar de radeloosheid wel (om af en toe keihard terug te komen, nog)

je komt er, echt waar. dit verlies draag je je leven lang mee, het gaat nooit meer over. maar met dat verdriet is een mooi leven met je man en je zoon (en hopelijk nog een kindje) echt weer mogelijk in de toekomst :-*



PS: als het je helpt om via PB een berichtje te sturen, schrijf me gewoon. kan altijd!

@Amy82 wrote:

babynr3; daar teken ik voor…



mutsie; ja nu vraag je me wat :shifty: :think: heb bij Jayden 9 maanden bv gegeven, daarna spiraaltje genomen. Had tijdens spiraal regelmatige ‘cyclus’ van 28 dagen. Na verwijderen mirena een ronde eigenlijk onbekend, omdat ik raar vloeide rondom het verwijderen van Mirena, toen een ronde 29 dagen, tja en toen zwanger van Quincy…



Ik wil graag verder, ik wil graag weer zwanger worden, een broertje of zusje (schreef per ongeluk en) voor Jayden en Quincy… Iets om naar uit te kijken, een kindje om voor te zorgen, dat me kan helpen om uit deze nachtmerrie te komen… :pray:




Ja dan was het bij Jayden anders, dan is het lastig om te weten wanneer je nu ongesteld zou kunnen worden.



Wat herstel je snel zeg! Ook wel fijn als je je lichamelijk weer wat beter voelt.



En als zet je hier 100000 berichtjes neer, doen!! :hug: :hug:

Bij de eerste 2 geen bv, gelijk na het vloeien ongesteld…en gelijk 2 keer een normale cyclus.

Ik wilde ook weer graag snel in verwachting raken na de geboorte van Lewi* maar Rob was daar nog niet klaar voor dus voor hem zorgde ik ervoor dat we geen gemeenschap hadden tijdens mijn ovulatie. Moet zeggen dat mijn cyclus weer snel op gang was, na 4 weken al, en dat die zelfs beter was dan alle jaren daarvoor, heb 2 x 30 dagen gehad als ik me niet vergis en toen was ik in verwachting.

Had rob er wel op voorbereid want tsja er was 2 x gemeenschap geweest tijdens mijn ovulatie maar denk dat we er beide wel klaar voor waren.



Ik heb ook altijd gezegd, als mijn lichaam het nog niet wil dan gebeurt het ook niet.



Was na de positieve test wel heel bang voor reacties maar uiteindelijk kon het me niet meer schelen…wij waren een kindje verloren en wij wilde graag een brusje voor Seth dus of ik nu in verwachting zou raken of over 10 jaar, pijn blijft het toch doen.

Er is altijd het gemis van Lewi* en dat kan een nieuw kindje niet invullen.



Meid blijf lekker van je afschrijven! Ik gebruikte facebook voor mijn verdriet en frustraties en dat heeft me goed gedaan…al las niemand het ( wat trouwens niet snel gebeurde) maar ik was het wel weer even kwijt.



Hele dikke knuffel voor jou!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :-*

Ik was na de ks van Luna :vlinder: na 6 weken weer ongi, ik mocht niet binnen negen maanden bevallen toen. Maar het enigste wat door mijn hoofd spookte ik wil zo snel mogelijk weer zwanger zijn, een kind mogen baren een kindje om voor te zorgen niet een grafje waar je bloemetjes van bij moet houden.

Ik was gelukkig binnen precies 9 maanden weer zwanger van Q wat een opluchting maar ook wel heel erg eng en spannend tot het eind.

Maar gelukkig is het allemaal goedgegaan.

Ik hoop dat het voor jullie ook heel snel weer raak mag zijn sterkte met alles.

Zie mijn banner hieronder…en vandaag was dag 1 van een kersverse nieuwe cyclus… :shifty: Zo snel kan het dus gaan…ik hoop dat de jouwe ook zo snel weer op gang is! Minus de PMS dan… :angel: :silenced: