wanneer mag ik weer een beetje slapen?

ben ik weer hoor met een klaagzang…

Zoals de meeste wel weten is Xander vorige week opgenomen geweestin het ZH met RS virus.

Nu is het overgeslapen op mij en ben ik al een dag of 5 grieperig.

Xander heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen.

Tot zijn 3 maanden kwam hij 1x, geen probleem vond ik.



Maar na de 3 maanden, kwam er een nachtvoeding bij.

Dit was al iets vermoeiender, maar OK het zal wel bij zijn leeftijd horen en door het feit dat ik weer ben gaan werken…



Maar het houdt nu al ruim 5 weken aan. en Het ergste is… hij komt nu ;s nachts (nu al een nacht of 4) iedere 1.5/2 uur.

Ik heb alles voor hem over… Maar in idt geval trekt mijn lichaam het niet zo

Ik heb het idee dat mijn weerstand zo laag is dat ik geen energie heb om mijn eigen ziektekiemen te boven te komen…



wat denken jullie? komt hier op korte termijn verandering in?

want op deze manier zit ik toch stiekem te denken of hij het op KV niet beter zal doen? Ik lees hier en daar op de site verschillende topics over (door)slapende kindjes (die zelfs jonger zijn) en meeste wat ik daarin lees is dat men de fles geeft… Dus ik begin erg te twijfelen…maar ik wil de 6 maanden het liefst vol maken…



zucht…

Ik snap dat je errrug moe bent, hier wat tips om misschien wat meer energie te krijgen zodat je de 6 maanden vol kan maken :stuck_out_tongue:


  • voor je eigen weerstand floradix slikken of spiruline (van die algentabletjes)
  • afkolven en misschien papa een nachtje de fles laten geven, zodat jij met oordopjes in lekker door kan slapen
  • elk uurtje dat je even op de bank kan, doen!! en laat het huishouden maar ff voor wat het is



    Veel succes en beterschap :hug:

@jet wrote:



want op deze manier zit ik toch stiekem te denken of hij het op KV niet beter zal doen? Ik lees hier en daar op de site verschillende topics over (door)slapende kindjes (die zelfs jonger zijn) en meeste wat ik daarin lees is dat men de fles geeft




Ik geef bv en Fieke slaapt al met 6 weken door en Loek sliep met 9 weken door op bv.

Ik denk dat t ook wel van de kinderen afhangt. Bij 2 kindjes in mijn omgeving en ook mijn

nichtjes zijn grootgebracht met fv en die zijn nu alledrie 2 en slapen nog niet door.

Ik snap dat je t zo niet vol kan houden,maar t zou zo zonde zijn van de moeite die je

nu er al in hebt gestoken :hug:

Je hebt bijna geen weerstand meer denk ik.

Het is heel vermoeiend, Lev slaapt ook nog niet door en idd, soms om de 2 uur wakker. Ik lig er soms wel om 21 uur 's avonds omdat ik de spoken 's nachts al in het vooruitzien heb.



Wat je kunt proberen is de late voeding door papa te laten geven. Kolven dus, flinke fles vol en lekker gaan slapen. Soms kan dat wel helpen.

En anders idd 's nachts door je man laten geven.



En blijf op jezelf letten, goed eten en drinken, zorg dat je die vitamines binnen krijgt, genoeg buitenlucht.



En misschien moet je ook even bloed laten prikken, gewoon om uit te sluiten of er niet iets anders bij is, schildklier, bloedarmoede, wat dan ook.



Sterkte en ik hoop dat je vannacht een beetje slaapt!

:hug:

Ik geef je een dikke knuf…



Micah kwam tot 7 maanden elke 2 uur…Ik heb hem dus ook vaak in ons bed gelegd met mijn borst bloot…Na 7 maanden sliep hij door en kon ik ook slapen…



Ook ik was gesloopt en ook ik had het voor hem over…Maar wat was ik blij dat hij ging doorslapen…



Ik sliep wanneer zij sliepen en dat scheelde iets…



Dus een dikke knuffel van mij :hug:

Volgens mij heb je even pech. Er komen misschien wel een paar dingen bij elkaar die maken dat hij nu weer zo vaak komt:

    De 4 maanden dip
    Zijn ziek-zijn net achter de rug
    Jij nu ziek

Het goede nieuws is dat dit waarschijnlijk ook zo weer minder is.

Misschien kan je partner een nachtje waarnemen met gekolfde melk? Of in ieder geval Xander voor je halen en brengen zodat je je bed niet uit hoeft. Of jullie kunnen een tijdje met Xander in bed slapen (google eens op gezinsbed of kijk hier: http://www.natuurlijkouderschap.org/faqmckenna.html). Wij hebben het zelf nooit gedaan, maar eigenlijk lijkt het me heel natuurlijk.
De enige tip die ik je verder kan geven: probeer je er niet tegen te verzetten en te denken "o nee niet weer!" of "ik ben veel te moe". Daar werd het bij op de een of andere manier zwaarder van. Autmomatische piloot deed wonderen. :wink:

Yep…idd automatische piloot :shifty:

Deed ik ook…

Celiza sliep door met 6 maanden…ik had zelf een combisleeper gemaakt,was top en scheelde aanzienlijk in de energie :thumbup:



En als ik zo vrij mag zijn…

:eh:

Ik vind het altijd zo jammer dat doorslapen dan aan kv gelinkt wordt…

Deden mijn vriendinnen ook…hun meiden sliepen op kv wél door al heel snel…

Toen ging Celiza doorslapen en begon bij hun de ellende :silenced:

Allebei die meiden van hun willen nu steeds een fles ‘s nachts :lol: :silenced: :angel: nou dan zeg ik…laat mij maar eeeeeerst niet doorslapen en dan gewoon wel weer dan lekker eraan wennen en nét je fijne hormoontjes kwijt zijn die je helpen in die nachtbrakertijd en dán ineens een beeb die NIET MEER doorslaapt :wink:



En ik bedacht me steeds weer…’‘het is tijdelijk’’ er komt een tijd dat ook deze beeb gewoon doorslaapt :shifty:



:hug:

@renzosmam wrote:

En als ik zo vrij mag zijn…

:eh:

Ik vind het altijd zo jammer dat doorslapen dan aan kv gelinkt wordt…

Deden mijn vriendinnen ook…hun meiden sliepen op kv wél door al heel snel…

Toen ging Celiza doorslapen en begon bij hun de ellende :silenced:

Allebei die meiden van hun willen nu steeds een fles 's nachts :lol: :silenced: :angel: nou dan zeg ik…laat mij maar eeeeeerst niet doorslapen en dan gewoon wel weer dan lekker eraan wennen en nét je fijne hormoontjes kwijt zijn die je helpen in die nachtbrakertijd en dán ineens een beeb die NIET MEER doorslaapt :wink:



dat hou ik mij ook steeds voor.. Ik bedenk me steeds maar dat wat hij nu niet slaapt, gaat hij straks wel doen :mrgreen:

Het is meer dat me opvalt dat als ik iets lees over doorslapen en goed slapen, dan zijn dat meestal kindjes die KVkrijgen. En de meeste BV kindjes slapen volgens mij toch over het algemeen pas later door. Lees ik ook veel op het bv-forum elders. Daarom lijkt het zo verleidelijk, maar inderdaad kv geeft ook geen garantie op doorslapen..
Merijn heeft inderdaad ook een hele tijd een nachtfles gevraagd toen hij zo oud was als Celiza, was ook doodvermoeiend..

de rest, allemaal bedankt voor jullie reacties.. Ik merk vanavond ook duidelijk dat hij echt aan het clusteren is, dus mijn productie is door mijn griep ook niet jevanhet..

@jet wrote:

Het is meer dat me opvalt dat als ik iets lees over doorslapen en goed slapen, dan zijn dat meestal kindjes die KVkrijgen. En de meeste BV kindjes slapen volgens mij toch over het algemeen pas later door. Lees ik ook veel op het bv-forum elders.


Ja, dat dacht ik ook. Tot ik vertelde dat Myrthe ‘eindelijk’ doorsliep. Een aantal van de moeders die KV gaven en van wie de kindjes allemaal doorsliepen (de tips waren niet van de lucht), keek me toen tot mijn grote verbazing ietwat jaloers aan. Toen bleek namelijk dat doorslapen bij hun betekende dat ze geen nachtvoedingvoeding meer gaven. Maar ondertussen moesten ze wel een (aantal) keer hun bed uit voor bijvoorbeeld een zoekgeraakt speentje.

BVkindjes willen graag een (.) als ze 's nachts wakker worden. Maar dat wil niet zeggen dat ze wakker worden omdat ze BV krijgen.

@S@nne wrote:

@jet wrote:
Het is meer dat me opvalt dat als ik iets lees over doorslapen en goed slapen, dan zijn dat meestal kindjes die KVkrijgen. En de meeste BV kindjes slapen volgens mij toch over het algemeen pas later door. Lees ik ook veel op het bv-forum elders.


Ja, dat dacht ik ook. Tot ik vertelde dat Myrthe ‘eindelijk’ doorsliep. Een aantal van de moeders die KV gaven en van wie de kindjes allemaal doorsliepen (de tips waren niet van de lucht), keek me toen tot mijn grote verbazing ietwat jaloers aan. Toen bleek namelijk dat doorslapen bij hun betekende dat ze geen nachtvoedingvoeding meer gaven. Maar ondertussen moesten ze wel een (aantal) keer hun bed uit voor bijvoorbeeld een zoekgeraakt speentje.

BVkindjes willen graag een (.) als ze 's nachts wakker worden. Maar dat wil niet zeggen dat ze wakker worden omdat ze BV krijgen.




:thumbup: idd dát is het ook!

En ik moet ook zeggen…het was wel dan ook de (.) en weer verder :zzz: nog lekkerder sliep ik eigelijk door het hormoontje dat je aanmaakt tijdens bv :shifty:





Maar snap je wel hoor Jet!

Ik heb het ook aan moeten horen :roll: van mijn vriendinnen…

:wink:

Lastig hoor, zeker nu alles samenkomt.

maar wat de anderen zeggen is waar. er wordt veel opgeschept. Tuurlijk slapen al die kinderen al door

die van mij ook. 15 maanden is ze, en ze slaapt door. Dat betekent hier ook dat ze het zonder nachtvoedingen doet. Tussen 12 en 7

Ze wordt nog wel wakker. Maar voor ons is dat doorslapen. Dat is ook makkelijker om te zeggen anders krijg je al die ‘leuke’ tips en die willen we niet.



Wat je kan doen… idd kolven en je man laten geven.

of s avonds flink clusteren als hij dat wil

of als hij dat niet wil… wat hier wel hielp was overdag (later in de middag) de tijd tussen de voedingen wat verlengen. Je voedt op verzoek natuurlijk, maar rond deze leeftijd mag er ook wel wat regelmaat in zitten (op regeldagen na) en kun je een beetje gaan sturen. Hier hielp het om rond 8 uur 's avonds te voeden en dan tegen 12 uur weer. Dan dronk ze om 12 uur meer en sliep daar langer op. De rest van de dag en de ochtend dronk ze gewoon wanneer ze wilde.



Probeer ook te kijken waar het om gaat 's nachts. Wil hij nabijheid of is het echt dorst. Probeer een keer om papa 's nachts te laten troosten. Die wordt niet met melk geassocieerd. Vaak helpt dat.



Kies een ‘oplossing’ en probeer het een paar dagen uit. Werkt het? mooi. Werkt het niet, probeer wat anders.

Tosca slaapt pas sinds 2 weken door, en ja, ze is nu al ruim 9 maanden oud. En ja, ik heb jaaaaankend gevoed 's nachts en me 1000x afgevraagd… ‘waarom dóe ik dit?’… dus het gevoel is herkenbaar en ik (en vele anderen hier) begrijp wat je zegt, maar Jet, bij jullie komt nu veel samen en je zult zien dat het binnenkort wat beter wordt en ik kan je garanderen dat je blij bent dat je hier doorheen bent gekomen en je nógmaals (want dat mag sowieso al :wink: ) een héle dikke gouden tiet verdient! Nog één tip, die al een paar keer is genoemd, maar die écht wel belangrijk is: zorg goed voor jezelf. Drink genoeg, rust waar mogelijk, en eet (meer dan) voldoende. Probeer je weerstand op peil te houden.



Gaat je lukken hoor, sterkte :-* !

@Jassie wrote:

Tosca slaapt pas sinds 2 weken door, en ja, ze is nu al ruim 9 maanden oud.


Pas met 9 maanden?! :shock:

Ehm… Myrthe was


24 maanden :lol:

toen ze doorsliep.

Sanne, nou, precies… moet je zien hoe veel geluk ik heb gehad :wink: . Maar na 24 maanden heb jij vást en zeker de supertip over hoe de mama’s het vol kunnen houden qua slaapgebrek en moeheid :think: :wink: ?! (P.S. Vind het trouwens echt fantastisch hoe jullie die 2 jaar hebben gehaald… iedere keer als ik het lees weer…)

Broes kreeg 2 maanden borstvoeding en sliep pas door met 9 maanden, hij kreeg tot die leeftijd ook echt nog iedere nacht een fles.

Senne kreeg 1 maand borstvoeding en sliep pas door met 13 maanden en ook hij kreeg toen nog iedere nacht een fles (tot 10 maanden nog 2 flessen 's nachts!).

Dus ook erg vermoeiende periodes achter de rug en ik weet dat het retezwaar is meid maar het ligt NIET aan de borstvoeding, dat zie je aan mijn verhaal dus ook wel…

Veel sterkte en succes meid en ik hoop dat je zoontje snel zal doorslapen, bijt nog even door! :hug: :-*

Jet niet stoppen hoor. Kirsten heeft maar 5 wkn bv gehad en die sliep ook pas met 16 maanden door. Maud sliep al vrij snel van 19 tot 3 uur door op bv. Nu dan ook al weken niet meer, maar de eerste weken dus wel.



Volgens mij is het ook en/ en/ en. Maud komt nu ook ong 10 x per dag (zijn ong even oud) en dan nog het ziek zijn van jou erbij en dat hij misschien ook de schade in wil halen van zijn ziek zijn.

En ik snap je helemaal, ik zie het af en toe ook niet meer zitten, maar dan klaag ik ook even. Maar als ik Maud dan weer tevreden aan de (.) zie liggen, is het ook weer over.



:hug: en ik hoop dat het snel wat beter gaat.

Matteo heeft ook al een paar week (nadat hij 2 maand was ofzo, met bv!) doorgeslapen!! alleen nu hij bezig is met tandjes krijgen (nu al ruim een maand last van) is het elke nacht weer raak…



Milan heeft ruim 11 maand bv gehad… maar die slaapt nog altijd niet door :eh: :wink: