Wanneer luier af?

Femke geeft al een tijdje goed aan wanneer ze moet plassen.

Ze is een paar dagen ‘droog’ geweest en gaat op het potje of zoals zij zelf zegt de grote wc :smiley:

Hebben jullie ervaring met de volgende stap, dus het aflaten van de luier overdag. Gewoon een keer proberen op een dag dat je thuis bent? Want als er een vriendje komt spelen ofzo dan doet ze het in haar luier.

Op het kdv gaat ze wel op het potje maar komt er vaak ook niks, misschien te druk of ‘eng’?



Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Oh ja en zoals aan mijn banner te zien is, is ze dus twee jaar en drie maanden :wink:

Gewoon proberen, in het begin had mijn zoon wel een aantal natte broeken per dag, dat hoort erbij.

ja hoor, gewoon aflaten!



Jayden plaste ook steeds op de wc als we hem op de vaste tijdstippen erop gingen zetten. En tussendoor bleef hij steeds meer droog. Heb toen met pasen dit jaar eens gezegd van we laten nu die luier gewoon uit, klaar. (nou ja, dat dacht ik in mezelf, heb ik niet zo tegen hem gezegd ;)) Hij had in het begin nog wel eens en paar natte broeken, maar hij was met een week overdag zindelijk. Twee weken later was hij ook 's nachts zindelijk… Hij bleef met zijn middagslaapje namelijk ook steeds droog, dat we toen ook 's nachts zijn luier uit hebben gelaten, en dat ging goed!! Uiteraard dan niet veel drinken meer geven voor het drinken geven :wink:

Hier ook gewoon gestopt met de luier. Want zolang hij die om had deed hij het erin, hoewel hij ook prima op het toilet kon plassen.

Eerst met onderbroek, maar na 2 dagen onderbroeken wassen was ik het zat, dus in zijn blote gat, en toen ging het best. Potje neer gezet, en later weer de onderbroeken aan, en sindsdien gaat het perfect. 's Nachts nog neit, maar overdag helemaal goed. Dus gewoon proberen :smiley:

Oké, bedankt voor jullie reacties.

Vanmorgen luier afgelaten en dat ging goed.



Amy, wat snel binnen drie weken.



En wat zie ik… gefeliciteerd!!! :dance:

hier rond die leeftijd ook luier af, ging heel snel dat ze echt helemaal droog was (behalve s nachts dan)

Oh en Caris, jij alweer 15 weken, wat heerlijk!! :inlove:



Op de dagen dat Femke thuis is zal ik er flink mee aan de slag gaan.

Moet ook nog vaak voor niks omdat ‘ikke moet plassen’ :wink:

ja :inlove:



succes ermee!!! H

eh, ik ook: ja :inlove:



ja het was niet normaal hoe snel hij zindelijk was… Hij heeft vorige week 's nachts nog eens in zijn bedje geplast, maar hij was toen niet helemaal lekker, en daarvoor gewoon 4 maanden niet :slight_smile:



Hoop voor je dat Femke ook snel zindelijk is, al hoeft het natuurlijk nog helemaal niet op haar leeftijd :slight_smile:



Zet je haar ook al op vaste tijdstippen op de wc? Voor/na badderen, voor/na slapen?

hier altijd nog natte luier smorgens, dus dat duurt nog wel ff, maar overdag binnen 3 weken droog en geen ongelukken meer gehad!

Hier word het ook tijd dat we met de middelste beginnen.

stom dat je dan weer vergeet hoe we het bij de oudste hebben aangepakt. Ik probeer hem nu geregeld op de wc te zetten en dan eerst maar eens wachten op de eerste plas. Na de vakantie dan er even actief mee, ben benieuwd.



Bij de oudste duurde het ook langer voordat hij s’nachts droog was. Toen hij vaak smorgens droog was hebben we de luier uitgelaten. Vond hij wel moeilijk, maar na het pak opgemaakt te hebben en gezegd dat de luiers op waren ging het goed. Wel toen voordat wij gingen slapen hem nog even laten plassen.

Inmiddels gaat het plassen thuis erg goed.

Alleen ging het gister even mis omdat ze moest poepen en dus geen luier omhad. Gelukkig viel het erg mee, maar ze moest zelf wel even huilen van de schrik, arm kind.

Sproet ik schrok even van je topic.

Ik dacht: hé Femke is toch nog maar een baby? :mrgreen:

Maar dat is dus niet meer zo.

Als je het aangeeft idd gewoon aflaten (zegt een mama wiens kind nog steeds in de luier loopt… :? )

Ginger liep met 2 jaar en 2 maanden ook zonder luier. Ik heb toen met haar nieuwe onderbroekjes gekocht en die wilde ze echt niet nat hebben. 's morgens waren haar luiers ook nog droog of vers dus die ook na een week meteen afgelaten.

Wel kreeg ze in het begin een heel klein snoepje voor een plasje en een groter snoepje bij het poepen.



Ik zou gewoon haar luier aflaten en haar enorm prijzen als ze het op de pot doet en gaat het een keer mis dan is dat maar zo.



Cody weet precies wanneer hij moet plassen maar vind die luier gewoon makkelijk. Laatst wilde hij zelf geen luier dus zonder luier en broek rond laten lopen en dan gaat hij wel op het potje. ik benoem dan wel geregeld dat als hij moet plassen hij op het potje moet.





Succes hoop dat ze droog blijft

En als ze nog niet op de wc plassen, maar alles wel aangeven en zelf vies zijn van hun vieze luier? Oudste gaf zelf aan geen luier meer te willen en ging op de wc plassen enzo, maar jongste doet het anders. Ze wil al een tijd regelmatig op de wc, maar er komt dan niets. Laatst had ze een mini poepje in haar luier en de rest deed ze op de wc. Ze geeft het vaak aan als ze geplast en gepoept heeft, soms ook vooraf. Als ze een vieze luier heeft wil ze het liefst meteen een schone. Ik denk dat ze er dus wel aan toe is, maar weet niet zo goed hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Gewoon een ondebroek aan en beginnen? Of toch wachten tot ze op de wc plast? Wordt anders steeds dweilen denk ik? Ik ben wel van mening dat ze er aan toe moeten zijn en ik denk dat je dan ook minder hoeft te dweilen. Maar is het nu wel of niet zinvol om te starten?

Hier nog wat aan het aanmodderen. Vandaag wel weer een droog dagje, maar wel een luier om met slaapje en als we naar buiten gaan.

Inmiddels ook twee ongelukjes gehad en dat is meestal 's avonds.



Wieniex misschien dagje voor uittrekken met potje binnen handbereik of veel naar wc voor niks en kijken hoe het dan gaat? Ze moeten er idd wel aan toe zijn maar ook dat blijft soms lastig, succes.