wanneer laatste fles eraf?

Dana heeft nu

  • 200 cc fv als ontbijt,
  • fruithap,
  • lunch van boterham en 130 cc fv,
  • avondeten
  • 200 cc fv in de avond



    Nu slaapt dana de laatste dagen savonds door en plukken we haar uit bed voor die laatste fles. (ze kreeg hem rond 20 uur, dan werd ze zelf wakker, nu niet meer rond die tijd.



    Nu vroeg ik me af wanneer ik die fles kan laten vallen? Ben beetje bang dat als ik hem eraf haal, ze te weinig vocht (voeding?) binnenkrijgt?

Even denken hoor… hoe deden we dat ook weer… :think: Stom zeg, net een jaar geleden en ik weet het niet eens meer. :doh: Geloof dat wij Hieke op een gegeven moment hebben laten slapen en haar door de dag wat meer hebben aangeboden. Ook ander drinken. Ik weet nog dat wij hier een probleem kregen met voeding toen ze de ochtendfles ging weigeren… daar hebben we toen pap van gemaakt. Maar wat betreft die avondfles hebben we dat dus opgevangen met drinken door de dag heen. Denk dat het met de voedingswaarde wel mee zal vallen omdat ze (neem ik aan toch) ook andere dingen eet zoals fruit en groente enzo. Bijvoeding gaat nu ook langzaam over in voeding en is fv niet meer de hoofdmoot van haar voeding.



Beetje warrig verhaal, hoop dat je er wat aan hebt.

nou dana krijgt dus wat hierboven staat en thats it (nou ja, avondeten is dan wel aardappels/rijst met groente en evt wat vlees)



Ik had dat ook zitten te bedenken om dan idd maar overdag meer vocht te geven. Ik ga eens kijken hoe het allemaal uit gaat pakken.

Wat ik in ieder geval zou doen, is nog ‘iets’ inplannen tussen lunch en avondeten.



Dus eventueel dan een klein flesje, of een liga/rijstwafel/soepstengel, met wat diksap.



Anders denk ik dat het wel heel weinig is.



En als je de laatste fles zo rond 19.00 doet met wat rijstebloem, en dan naar bed?



Wij maken Lucas rond 21.00 wakker voor de laatste, maar hij komt maar tot 2/3 van de fles want hij slaapt gewoon door.

Die willen we dus om 19.00 gaan doen, en dan gewoon de hele nacht slapen.



En die fles blijft nog wel even, kan me met Robin herinneren zeker tot een jaar.

De kleine van mijn zus is 9 maanden en zij drinkt slecht melk. Zij moest toch rond de 300 cc per dag binnenkrijgen, dus als de laatste fles bij jullie vervalt, dan krijgt ze dat dus binnen.



Gewoon eens proberen. Hier moesten we zoonlief ook nog altijd wakker maken voor een fles. Dat heb ik gisteren eens niet gedaan en hij heeft net zo lang geslapen als normaal. Wel was de fles van normaalgesproken half 5 om 4 uur en heeft hij geen papje van rijstebloem gegeten om 6 uur (wat we normaal wel doen), maar om 8 uur een fles met rijstebloem erdoor. Hij heeft daarna geslapen van 9.15 uur tot 7.45 uur :thumbup:

Volgens mijn schema van de dietist zitten ze van 10 tot 12 maanden nog rond de 500 cc tot het jaar en dat wordt langzaam naar 300 toegebracht.



Hoe laat gaat ze 's avonds naar bed? Omdat je aangeeft dat ze zelf rond 20 uur voor die fles wakker werd? Ik zou het avondflesje evt kleiner maken en dan geven voor ze naar bed gaat.



Ik zou idd ook een tussendoortje gaan doen met sap of water, omdat ze anders van lunch tot avondeten niks meer krijgt.



Toen ik de laatste avondfles ging afbouwen en de middag minder ging geven ben ik bij het fruit en avondeten water gaan geven, zodat ze wat meer vocht binnenkreeg.



Succes!

we gaan vandaag proberen dana na het eten een fles van 150 cc als “toetje” te geven. Dan daarna het gebruikelijke ritueel, wassen, boekje lezen en naar bed.

Ze ligt er dan rond 19 uur in. We moeten haar nu al enkele dagen om 23 uur uit bed plukken, dat vonden we allebei onzinnig. Dus ik ben benieuwd. Ga het voedingspatroon ook voorleggen vlgd week aan het cb, want ik heb het gevoel dat dana misschien meer zou moeten krijgen als ik jullie zo lees, maar ik weet echt niet hoe ik dat in moet passen in haar dagprogramma (icm haar slapen).

Hoe ziet haar dag er nu uit, in combinatie met voeding en slaapjes?

Cas zijn schema:



7u: fles melk van 210 cc en boterhammetje

11u: patatjes met vlees/vis en groentjes

12u à 13u: fles melk van 120 cc

15u à 16u: fruitpap

18u: boterhammetje

19u à 20u: fles melk van 210 cc



Kun je ook niet zoiets proberen maar dan fruitpap en groentenpap wisselen van tijd zoals jullie gewoon zijn? :think:

Ik vind die laatste fles nu al laten wegvallen persoonlijk toch nog erg vroeg hoor, ze is nog zo klein… zelf Broes en Senne krijgen nu nog steeds een avondfles! :wink: :-*

Ik had laatst een discussie met mijn zus… Haar zoontje wordt 2 en heeft nog 3 (!) flessen op een dag… Omdat mama en hij het zo gezellig vinden… Verder eet ie weinig (ja gek he)…



Ik had dus zoiets doe die flessen weg… (wel een beetje afbouwen natuurlijk)… Maar zij heeft zoiets van: hij eet slecht en drinkt verder niet veel, dus heeft ie in ieder geval die flessen binnen…



Wat vinden jullie daar nou van?

Ik vind 3 flessen veel op die leeftijd :o

Maar hier ook nog 's morgens een papfles en soms 's avonds nog een kleintje hoor. Helemaal afbouwen is mij tot nu toe ook nog niet gelukt. Maar dat hoop ik toch wel voor z’n 3e verjaardag te doen :wink:

Gister dus de fles vervangen door iets minder en na het eten gewassen, boekje lezen en de fles en daarna naar bed. Ze lag er om half 8 in.



Ze heeft het klokje rond geslapen en vandaag:



7.30 200 cc fles

10:15 fruithap

12:00 boterham met 135 cc fles

16:00 soepstengel

17:30 avondeten

18:30 200 cc fles



Daarbij moet ik wel zeggen dat ze vandaag kwa slaap een drama dag heeft gehad. 1 uur heeft ze geslapen dus vanmorgen opstaan en vanavond naar bed. :o

Weet niet of dat kwam doordat ze gisteravond om 23 uur niet meer haar bed uit getrokken is, maar goed, we zullen zien hoe de komende dagen verlopen.

Wij geven deze fles nog steeds, drinkt m soms helemaal leeg, soms maar een klein beetje.

Deze geven wij altijd voor het slapen. rond 19.00/20.00 uur.

heb hier in de buurt nagevraagd, maar heel veel ouders geven de fles nog steeds (sommige zijn zelfs al ouder.)

Mic.ah krijgt nog steeds voor hij gaat slapen een bekertje melk…

Hier nu nog een fles smorgens vroeg… wij doen het smorgens omdat meneer dan echt geen gedult heeft te wachten op een broodje :mrgreen:

Verder geen fles meer al denk ik sinds 1 jaar.



Maar om even terug te komen op het topic. Ik zou de laatste fles idd als toetje doen en dan kijken wat er gebeurd. Even een paar dagen zo doen en als het niet lukt kan je altijd nog wekken om 23 uur.



Succes :thumbup:

@leeuwtje74 wrote:

Ik had laatst een discussie met mijn zus… Haar zoontje wordt 2 en heeft nog 3 (!) flessen op een dag… Omdat mama en hij het zo gezellig vinden… Verder eet ie weinig (ja gek he)…



Ik had dus zoiets doe die flessen weg… (wel een beetje afbouwen natuurlijk)… Maar zij heeft zoiets van: hij eet slecht en drinkt verder niet veel, dus heeft ie in ieder geval die flessen binnen…



Wat vinden jullie daar nou van?




Inmiddels alweer een maand of negen verder… Krijgt dus nog steeds 3x een fles he? Hij wordt 3 begin volgend jaar…

Fles van 2300 was er af toen ze 4 maand was.

Fles van 1800 was er af toen ze 8 maand was.



Krijgt smorgens pap of een broodje.

hier was de fles van 23 uur er al af toen T.ygo 2,5 maand was ongeveer…

bij Y.uri duurde dit veeel langer zeker tot een maand of 9 meen ik.

Sinds deze week is de avondfles er bij ons af. Lars is 11 maand, maar weigerde de laatste fles steeds. Wij willen er geen strijd van maken en hebben 'm afgeschaft. Lars doet het hier prima op. Hij eet goed en na de maaltijd krijgt hij nog een flinke bak yoghurt.