Wanneer kunnen kindjes fluisteren?

Wanneer kunnen kindjes fluisteren gaan gebruiken om 's nachts te communiceren?

Onze zoon is nu 2 jr en 3 mnd en het zou fijn zijn als ik zijn stemvolume 's nachts en zou kunnen temperen… Ik vraag hem wel om mij na te doen en dat doet hij dan braafjes met mijn woorden maar verder praat hij weer ‘gewoon’ door. Die link is dus duidelijk nog niet gelegd.

Als ik zeg: ga maar fluisteren dan zegt hij ‘ffffffffffff’ op fluistertoon en kwebbelt er vervolgens weer lustig ‘gewoon’ op los.

Ik wil teveel geloof ik :lol:

Hahahahaha ook al zouden ze kunnen fluisteren, dan nog doen ze het niet hoor hahahaha.

Lana kon met zo’n 2 jaar en 3 of 4 maandjes fluisteren, maar na een paar woordjes ging dat al over in hard praten :lol:

De laatste tijd zeg ik tegen Lana… sssssstttt … slaapt. En dan gaat ze fluisteren, voor een paar woordjes :inlove:

sil kan het wel maar het gebruiken neh… :roll: inderdaad soms erg iri maar heb me er maar bij neergelegd :mrgreen:

Hier kunnen ze dat ook al een tijdje, maar gebruiken doen ze het niet. Zelfs de oudste van 5 doet het niet… :roll: en die kan véél harder zingen dan de rest. Erg leuk op zondagochtend om 07.00. :wall:

Kaylee kan het ook, en ze doet het ook, als ik het zeg. Uit zichzelf niet, maar dat verwacht ik ook nog niet.

Youri kan het wel.

Al vergeet hij wel snel weer dat hij dat moet doen.

als we hem er op wijzen gaat hij weer netjes fluisteren

@Kers wrote:

Hier kunnen ze dat ook al een tijdje, maar gebruiken doen ze het niet. Zelfs de oudste van 5 doet het niet… :roll: en die kan véél harder zingen dan de rest. Erg leuk op zondagochtend om 07.00. :wall:

Zoals vanochtend misschien :eh: :lol:

Lynn kan fluisteren en doet het ook.

Soms fluistert ze overdag ook ‘geheimpjes’ in m’n oor :inlove:

er is een boek, dat heet Ssst!

dat is een heel spannend verhaal over een rondleiding in het huis van de reus, waar je dus heel zachtjes moet doen.

zo heeft Tyg leren fluisteren, maar nu hij het verhaal wat beter begrijpt is het wel een beetje te spannend :wink:

Er is hoop maar ik moet nog wel even wachten voordat het echt gebeurt hahahahahaha 8)

Het is me duidelijk, ik wil te snel en te veel. Is dat mama’s eigen?.. :clap:

Eens, eens, eens zal het wel gaan lukken :thumbup:

heel herkenbaar :mrgreen:

Yannick roept altijd kei hard SSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTT

En dan op zijn hardst “Milou, je moet stil zijn, fluipsteren”

Tigo kan het niet :slight_smile: Als hij het zou willen wel hoor, maar tigo is nu eenmaal het mannetje met de harde schille stem…

PS. Als tigo snacht begint te praten zeg ik dat hij moet slapen en niet dat hij moet fluisteren :wink:

Dat boek van de reus, ssssst de reus slaapt vindt tigo trouwens ook helemaal leuk

wat wil je weten; kunnen fluisteren óf willen fluisteren :mrgreen:

Het eerste kunnen ze al best snel, het tweede … uh … ik wacht er nog op (bijna 3 nu).

Hieke kan het ook. Ze is nu 19 maanden. Ze doet dat soms aan de telefoon. Als mijn moeder zachtjes gaat praten, praat ze heel zachtjes terug. :inlove: Maar verder… :mrgreen:

Ja, hahaha, kúnnen wel. Mama fluisterend napraten lukt wel. Voor alleen die ene zin… daarna tettert hij weer net zo hard :naughty: :dance: :doh:

Sinds een maandje fluistert Lotta nu uit zichzelf.

Dan komt ze naar me toe en zegt ze ‘Mama, de poes slaapt. Moeten zachtjes zijn…sssst.’

Of als ze stiekem papa gaat kietelen dan verklapt ze dat al fluisterend :inlove:

Lara kan fluisteren sinds ze dik 2 jaar is. ‘Technisch’ kan ze het al veel langer, maar sinds tessa geboren is vragen we idd van haar om af en toe te fluisteren en dat lukt dan. Ze kan echt een hele tijd stil zijn, bijvoorbeeld als ze in badje zit of als ze naar bed gaat. Moet ze niet boos worden ofzo :wink: . Maar ze weet dat ze stil moet zijn bij het bed gaan en dat doet ze ook, we hoeven haar er nauwelijks aan te herinneren.

O ja, ze fluistert ook als ze een geheimpje heeft. Geheimpjes zijn dingen die fluisterend doorvertelt :inlove: :lol: .

@Babbel wrote:

Lynn kan fluisteren en doet het ook.

Soms fluistert ze overdag ook ‘geheimpjes’ in m’n oor :inlove:

Sanae ook en ze doet het ook al een tijdje… :inlove:

ze doet dan ook het vingertje voor haar lippen, trekt hele grote ogen en zegt: sttttt… fluisterend… :mrgreen: