wanneer krijgt je kindje moedervlekken?

onze spierwitte kanjer heeft sinds kort 1 pietepeuterig klein moedervlekje :inlove: op de bovenkant van zijn oorschelp :inlove:



maar voor de rest is zijn canvas nog maagdelijk wit 8) :lol:







wanneer krijgt een kind moedervlekken vraag ik mij nu af?

Dat verschilt volgens mij heel erg per kind… sommige hebben al moedervlekjes bij de geboorte, soms na een paar weken, maanden, jaren… :wink:

Juul heeft sinds een maand of twee een moedervlekje op haar bil. Eerst dacht ik dat het ontlasting was en bleef ik maar poetsen… :roll: Hij zat er dus echt ‘ineens’!

Yeline heeft er ook 1 heel kleintje :inlove:

Anne kreeg met een aantal weken 1 op haar onderarm en inmiddels heeft ze er nog 2 bijgekregen.

Lucas had na 1 week een grotere pigmentvlek op zijn hiel en na een maand was het een donkere moedervlek. Na een half jaar had hij nog een lichte pigment vlek op zijn been en toen hij anderhalf was kreeg hij een mini moedervlekje bij zijn oksel.

Pepijn is bijna 2 jaar en heeft nog helemaal nergens een moedervlek.

Jij hebt het over moedervlekken, maar wanneer krijgt een kind sproetjes? Ben ik ook heel benieuwd naar!

Sproetjes geen idee.



Anna Sofie krijgt moedervlekken op dezelfde plek waar ik ze ook heb. Echt heel grappig.



Ze noemt ze trouwens kindervlekken.

Ze zijn er bij Ryan dit jaar eigenlijk ingeslopen, ineens had hij ze :think:

Het zelfde geld voor sproetjes, die kreeg hij ineens afgelopen April nadat hij heerlijk in de zon had gespeeld.

Ze zitten op zijn neus, té cute gewoon :inlove:

@Cynthia wrote:

Juul heeft sinds een maand of twee een moedervlekje op haar bil. Eerst dacht ik dat het ontlasting was en bleef ik maar poetsen… :roll: Hij zat er dus echt ‘ineens’!




Hahaha, dat had ik ook! Bo was toen 19 maanden. Ondertussen heeft het eerste vlekje gezelschap gekregen van nog 2 vlekken. Waarvan ook 1 op haar oorschelp, net zoals bij Tom.

dave krijgt witte vlekken…het tegenovergestelde van de moedervlekken…

is ook raar om te zien hoor…

enne ik verwacht toch echt wel sproetjes bij hem hoor…ik zit ook onder dus dan moet hij ze ook krijgen…



lijkt me zo leuk… :inlove:

is dat wel goed colle?? witte vlekken??



hmmm :think:

wel grappig…Heb er nooit bij stil gestaan maar na dit onderwerp heb ik Mateo ook eens goed onderzocht…



Hij heeft er 3!! :smiley:

Witte vlekken kán een schimmel zijn :shifty:



Renzo heeft er ook al een paar…

Ook dezelfde als ik op zijn hand :inlove:

Ik ben erg allert op moedervlekken omdat er in mijn familie genetisch bepaalde melanomen zitten…ik heb ze niet maar kan wel het gen doorgeven aan mijn kinderen.

Zij worden dan ook in hun puberteit gecontroleerd.

Mijn zussen en mijn moeder hebben ze en bij mijn moeder in de familie…

:thumbdown: balen zijn ze…doodeng…en er zijn geloof ik maar 3 families in NL die de genetisch bepaalde hebben :roll:

Oh, trouwens, ik las het natuurlijk weer verkeerd…



Mateo heeft 3 sproetjes…

Hihi,



Ik zit onder de sproeten, vooral op schouders en armen en mijn kinderen zeggen altijd dat mama heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel “mamastipjes” heeft :inlove:

Aniek heeft sinds kort (bijna 3) een paar kleine vlekjes op haar armen en benen en Peter had al sinds geboorte wat sproetjes dicht bij elkaar op zijn schouderbladen.

Op zijn neus en wangetjes zijn ze ook met zon wel vaag wat zichtbaar.



Dus ik denk dat ze nog wel komen.



Volgens mijn moeder kreeg ik de meeste van mijn sproeten toen ik 4 was…

Daarvoor scheen het wel mee te vallen al had ik wel een dikke bos rode krullegies en vroeg mam zich dus al af waar de sproetels bleven :mrgreen:

Noah heeft ze vanaf zijn 3e jaar ongeveer gekregen.

Lynn had direct bij de geboorte al een moedervlek in haar gezichtje. Paar maanden later een pigmentvlekje (heel licht) op haar buikje. Verder nergens.

Quinten heeft nog helemaal geen vlekjes

Lara heeft nog geen moedervlekken, maar wel een pigmentvlek op haar beentje. Heel licht nog, hoop voor haar dta het zo blijft, want ze gaat het zelf vast nietmooi vinden.

Daniël heeft er 1 op zijn beentje, zat er ineens toen hij zo’n 5 maanden was. Hij zit precies op de plek waar hij ook een prik had gehad, dus ik had het eerst ook niet in de gaten!