wanneer kon jou peuter springen

Iemand een idee wanneer ze dat kunnen? Ivan kan het namelijk nog niet. Hij probeert het wel maar komt niet van de grond :think:

Geen idee…



Waarom wil je dat weten?

Springen is toch niet iets heel belangrijks wat kinderen op een bepaalde leeftijd moeten kunnen? Vind het een erg interessante vraag. :slight_smile:

Melinda kan het sinds een maand of 1,5 dat ze ook echt met de voetjes van de grond komt…

Alles op zn tijd he meid :-*

Misschien heb ik de vraag beetje verkeerd gesteld , had beter kunnen vragen wanneer jullie peuters konden springen :oops:



Ik maak me ook niet zorgen dat hij het niet kan maar was gewoon nieuwsgierig :mrgreen:

Jayden kan het ook nog niet zo lang… Wij peutergymmen af en toe en toen kon hij het steeds niet. En toen een maandje of twee terug lukt het opeens een beetje. Kleine stukjes nog maar hoor en ergens vanaf springen niet :wink:

ik las trouwens op internet dat de natuur het geregeld heeft als de fontanel dicht is dat ze dan pas kunnen springen :think: :think:

@Karin1981 wrote:

ik las trouwens op internet dat de natuur het geregeld heeft als de fontanel dicht is dat ze dan pas kunnen springen :think: :think:




dat heb ik ook ergens gelezen tijd geleden al… dat pas als de laatste schedelnaden helemaal dicht zijn een kind kan springen.



Dan is het bij onze 3e inmiddels dicht, die komt nu sinds een maand of 2 denk ik met 2 voetjes tegelijk van de grond. Daarvoor deed hij ook al wel pogingen hoor, maar dan we het met 1 voetje los en een soort grote stap werd het dan :lol: .

Ik weet nog dat we ooit, weet eigelijk niet meer wanneer (gok rond dr 2e verjaardag_… op het CB waren en dochter van een krukje afsprong. Kreeg te horen dat ze dat nog helemaal niet hoefde te kunnen… uuh… tjaa :think: .

Nou, Lars kan het ook nog niet hoor. Wacht rustig af. Vind het wel lekker om daar nu nog even niet op te letten.

net na zijn derde verjaardag hierzo, geleerd op peutergym :lol:

Volgens mij is het wisselend, toevallig keken ze er laatst op cb naar bij 3 jaars controle. Volgens mij kon ze het rond 2 jaar, herinner me dat ze toen al op de trampoline stond.



Toevallig dat ze hier zeggen over die dichte fontanel, onze jongste heeft al een dichte fontanel en die probeert dus ook te springen, maar ik heb er nog nooit eerder van gehoord.

Eline liep pas met net 20 maanden en ze kan springen vanaf dat ze 2.5 is ongeveer. Ze kan van een stoeprandje afspringen, hoger durft ze nog niet.

Indy is ook druk aan het oefenen met springen (al zo’n dik 3 mnd) als ze zich vasthoudt kan ze met de voetjes van de grond komen maar helemaal los lukt haar niet want dan valt ze gelijk om :lol: . (Wij gaan ook naar peutergym met haar)



Haar fontanel is helemaal dicht ze is nu 20 mnd vandaag :wink:

Ryan was 2jr en 4mnd toen die kon springen. Heeft het geleerd door heel veel op een trampoline te spelen!!



Hij liep trouwens met 18mnd.

@mariska89 wrote:

Ryan was 2jr en 4mnd toen die kon springen. Heeft het geleerd door heel veel op een trampoline te spelen!!



Hij liep trouwens met 18mnd.




onze kyano precies hetzelfde :mrgreen:

De twee oudste sprongen met 2 jaar en een paar maanden. Ninthe kon al perfect springen toen ze 1,5 was. Ik denk dat ergens tussen 1,5 en 3 dus ‘normaal’ is,.

Geen idee eigenlijk. Hij springt nu in elk geval en is 2 jaar en 9 maanden, maar geen idee wanneer hij los kwam van de grond.

Toevallig sprong Devano gister van een stoeprand af.

Met 2 voetjes tegenlijk met een echt sprongetje.



Dus Devano kan ook springen.

Onze dochter is al een paar maanden heel druk met springen, ze wil overal afspringen (wilde zelfs halverwege de trap naar beneden springen :oops: ) Op de trampoline of een springkussen komt ze echt goed los, gewoon op de vloer wel iets, sinds een maandje. Twee voetjes tegelijk, maar het is maar een centimtertje ofzo.

Als ik haar verschoond heb ofzo, gaat ze ook staan, pakt mn handen en dan wil ze ook van de tafel of commode.

Hier onze jongste pas vlak voor zijn 3e verjaardag. De eerste sprong al met zijn 2e verjaardag. Elk kind is weer anders.



Zo kletst de jongste ons echt de oren van het hoofd met zijn net 3 in prachtige volzinnen en dat deed de oudste pas weer een jaar later.