Wanneer komen de grote mensen tanden door?

Mijn dochter is in Mei en Juni aan het wisselen gegaan.

Een aantal weken nadat de melksnijtandjes er onder uit waren, kwamen er nieuwe door.

Maar die bovenste vind ik wel erg lang duren :think:

Deze zijn er in Juni uit gegaan maar ik zie/voel nog geen nieuwe op komst.

Hoe lang duurde het bij jullie kindjes?

Mijn zoon wisselt nog niet, maar toevallig weet ik dat dat echt wel maanden kan duren. Ik heb zelf vroeger twee jaar met een gat gelopen omdat het gewoon zo lang duurde. :slight_smile:

nou idd… Bij Aniek komt er nu 1 bovenvoortand door… hij is er in januari uitgevlogen… Bijna een jaar dus.

Zijn ook wel meteen zo ongeveer de grootste tanden…

Ja, bij Robyn duurde het ook echt heel lang, al weet ik niet meer precies hoe lang. Volgens mij ook wel een jaar of zo… :think:

onze oudste loopt inmiddels bijna een jaar rond met 1,5 grote mensentand onderin.

Die halve wil niet verder doordat hij tegengehouden wordt door de tanden ernaast.

2 week terug bij de tandarts zei hij dat dat veel vaker gebeurt. Dat nieuwe tanden gewoon nog niet kunnen komen, maar er 99 van de 100 keer echt wel een tand onderzit (mijn broertje had bij 1 kies dus geen volwassenkies er onder zitten) en het best wel even kan duren.

@mamaMarije wrote:

onze oudste loopt inmiddels bijna een jaar rond met 1,5 grote mensentand onderin.

Die halve wil niet verder doordat hij tegengehouden wordt door de tanden ernaast.

Hier exact hetzelfde bij Kes. Bij de eerste tand die eruit ging wil de nieuwe maar niet goed doorkomen (klein stukje maar) omdat de tweede tand die doorkwam meer ruimte in beslag neemt. Domweg geen plek voor 2 grote mensentanden naast elkaar. Zijn boventand is er nu een kleine 2 maanden uit, daar komt ook nog niks nieuws. (Geen plek ook bovendien…). Bij Indy duurden die boventanden ook lang. De 2 middelsten vrij vlot, maand of 2 a 3 maar de snijtanden naast de voortanden duurden eindeloos; een maand of 9 voordat ze door kwamen.

Thanks voor de antwoorden, niks om me zorgen over te maken dus :smiley:

Vond het maar raar omdat die onderste 2 al na een aantal weken doorkwamen. Maar die waren gewoon snel dus.