Wanneer kom me roze wolk?

Nu ik even alleen zit en me ventje mis, bedenk ik me dat ik nu zoveel mis.



17 daagjes is me zoontje en ik ken hem nog niet.

Hij lig al vanaf toen hij 3 daagjes oud was op de zuigelingenafdeling.

Dit wegens zijn slechte start na zijn goede start.

Hij is met vacuüm geboren en had eerst hoofdpijn en toen misselijk.

Daarna at hij nauwlijks en was bijna 10% afgevallen.



Ik hoor nu zo lang dat ie opstart problemen heeft en er lopen wat onderzoekjes nog.

Tot nu toe zijn ze gelukkig goed de uitslagen.



Maar jee wat vind ik per dag moeilijker om mee om te gaan.

Er zijn kindjes al naar huis gegaan die na hem zijn geboren en te vroeg zijn geboren.

Maar mijn manneke is met precies 38 geboren en had een goed gewicht van 3675 gram.



Hij gaat met kleine stapjes vooruit, maar men wat mis ik hem.

Ik mis me kraamtijd, gewoon even vertroetelt te worden.

Kennis met hem maken, hem leren kennen.

Nu heb ik het idee dat ik veel dingen van hem mis.

Wil hem ruiken, hem strelen, knuffelen, aanraken en gewoon bij me houden.



Nu lig hij daar alleen en ik ben hier, zoooo raar.

Een ander verzorg hem, draag hem en geef hem eten.

Is zo tegen mij gevoel in, net zoals ik hem achter moest laten omdat ik werd ontslagen uit het ziekenhuis.



Er waren ook vele mensen tegen dat ik nog steeds 1x per dag hem de borst gaf.

Hier werd ik erg verdrietig van, want is het enige moment dat ik echt mijn kind kon vast houden en hem kon voelen.

En dat wouden ze dat ook van me afpakken.

Wat is nu 1 keer over de hele 24 uur???

De rest krijg hij met de fles wat ik allemaal afkolf.

Dan kreeg ik weer het gevoel van ben ik daar alleen maar goed voor, om als koe te spelen en niet met me eigen kind mogen voeden.

Gelukkig heb ik gezegd wat ik dacht en dat respecteren ze.



Me geduld word erg op de proef genomen en merk aan mensen in me omgeven dat ze niet weten hoe ze moeten reageren.

Ze willen me feliciteren, maar ook weer niet.

Zelf weet ik niet hoe ik daar mee over weg moet, want waarom feliciteren als ik me zoontje nog niet bij me heb.



Ik ben echt zoooo moe, heb veel verdriet en mis hem onwijs.

Ik wil kennis met hem maken en bij me hebben.

Zal zo blij zijn als hij thuis zou zijn.

Dan zal ik echt een paar dagen alleen met hem willen zijn.

Lekker veel bed en bank hangen en hem niet los willen laten.

De tijd inhalen wat we gemist hebben.



Kom op me zoon, ik mis je en ik hoop dat je over een paar daagjes naar huis mag komen.



Heel veel liefs van je mama

eerst een dikke knuffel :hug:



Wat moeilijk he! mijn kindje heeft tien dagen in het zh gelegen en oh wat was dat vreselijk, echt een van de naarste dingen die ik meegemaakt heb.



Ik heb dus ook wel een paar adviezen voor je; ten eerste, ga op je gevoel af. Jij wil hem knuffelen, voelen, aan de borst. Doe dat gewoon! Het is jouw kind, jij mag er 24uur per dag bij. Ik weet dat er uit onderzoek gebleken is dat kindjes die gemasseerd worden en huid op huid contact hebben beter groeien en ontwikkelen en snelller mee naar huis mogen.

Hier staat hoe je zou kunnen masseren: http://www.kiind.nl/articles/84/Masseren_van_kinderen.html



Waarom moet hij nu eigenlijk nog in het ziekenhuis blijven? Ik lees niet echt heel duidelijk waarom, en misschien is het ook niet zo nodig?? Ik weet iig dat ze mijn zoontje bijv nog een paar dagen extra wilden houden zodat hij geen nachtvoeding meer nodig had :roll: Ik heb er toen dus op gestaan dat hij mee naar huis ging en dat mocht dus ook.



En als hij dan thuis is; lekker een kraamweek houden. Duik in bed en haal die tijd in, dat heb je zo nodig en is goed voor je kindje.

Lune dank je wel.



Nou hij zit nog niet op zijn geboorte gewicht.

Hij is nog steeds te moe om goed te eten en ze willen dus niet dat hij een terug val krijg of wat dan ook.

Hij is sinds gister van zijn sonde af en je merk toch dat hij erg veel moeite moet doen om te drinken.

Sinds vandaag proberen ze met een haberman-fles zodat het hem minder energie kost.

Ook krijg hij sinds 2 dagen BMF dat is wat ze meestal aan prematuurtjes geven om een extraboots te geven om beter van te groeien.



Ik zal even naar dat linkje kijken en ga dan me laatste ronde kolven en me bedje opzoeken.

Ga daar zeer zeker wat mee doen.

:hug: Blijf erover praten meis!! En vooral je tranen laten gaan.

Ik snap hoe je je voelt, ook al lag Iris veel korter in de couveuse.

Mag je wel bij hem? Het lijkt nu uit je verhaal dat je hem zelf niet mag verzorgen, badderen, verschonen, buidelen en zo. Waarom eigenlijk niet?



nogmaals :hug: :hug:

Weet je, ik liet me door de verpleging ook vanalles vertellen en liet me ook wegsturen van de afdeling… Ik vergeet nooit meer dat ik dan een uurtje bij hem was geweest en dan had ik een uur dooie tijd voor ik weer bij hem ‘mocht’, zat ik met mn ontstoken hechtingen op een plastic stoeltje in de hal te wachten, want itt de meeste moeders was ik er wel gewoon elke voeding :wall: Vreselijk.

Nu zou ik het dus gewoon niet pikken. Je hebt het recht om bij hem te zijn, 24uur per dag. Ik kom net terug van een paar dagen zh met mijn oudste en nu werd er totaal niet moeilijk over gedaan, ik heb daar praktisch gewoond ivp dat ik op bezoek ging bij mijn kind. Opklapbed erbij voor de nacht, allemaal zonder problemen. Zo kan het gelukkig ook.

@Lune wrote:

Weet je, ik liet me door de verpleging ook vanalles vertellen en liet me ook wegsturen van de afdeling… Ik vergeet nooit meer dat ik dan een uurtje bij hem was geweest en dan had ik een uur dooie tijd voor ik weer bij hem ‘mocht’, zat ik met mn ontstoken hechtingen op een plastic stoeltje in de hal te wachten, want itt de meeste moeders was ik er wel gewoon elke voeding :wall: Vreselijk.

Nu zou ik het dus gewoon niet pikken. Je hebt het recht om bij hem te zijn, 24uur per dag. Ik kom net terug van een paar dagen zh met mijn oudste en nu werd er totaal niet moeilijk over gedaan, ik heb daar praktisch gewoond ivp dat ik op bezoek ging bij mijn kind. Opklapbed erbij voor de nacht, allemaal zonder problemen. Zo kan het gelukkig ook.




Dat bedoel ik. Ik mocht ook alles met Iris doen, maar wij lagen dan ook op 1 kamer.

Ikke ik mag hem wel verzorgen, maar niet 24 uur.

Ook vandaag even een gesprek over gehad.

Ik kom daar om half 11 en ga daar weg om rond half 4.

Dus voor 2 voedingen en een bad.

Ik geef hem om 11 uur borstvoeding en half 2 een bedje en 2 uur de flesvoeding met mij melk zeg maar.

Vandaag zeiden ze dat ik maar 1 voeding hoef te komen en dat ik dan naar huis mag/moet gaan.

Heb hier heel duidelijk in gezegt dat ik daar niet mee eens ben en gewoon blijf.

Ook heb ik een stretsjer om tussen die tijden even te liggen.

Maar 24 uur daar blijven gaat gewoon niet, want heb nog een kleine rondlopen, huishouden enz.

Als het goed is hoor ik morgen meer of hij naar huis mag of wanneer.

Want hij doet het nu heel goed.

Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Wat verdrietig :frowning:

Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag.

Sterkte!

O meiden.

Mijn stoere vent komt morgen thuis :dance: :dance: :dance:

Vind het zoooo spannend en ook toch zooo onzeker.

Maar gelukkig krijg ik conveuze/nazorg.

Vind het zo spannend en ga nu echt me zoon leren kennen.

Zit helemaal te stuiteren en allemaal te bedenken hoe of wat ik allemaal ga doen.

En tjee hij is vandaag al precies drie weekjes oud.

Dat is wel even slikken, maar hij komt morgen thuis, jahoeeeeee.

Dan gaat de roze wolk beginnen :clap:

SUPER



en ga GENIETEN!!!





:dance: :dance: :clap: :inlove:

Meid, dat lijkt me ook zwaar; ze houden je gewoon op afstand!



maar ik lees gelukkig ook al dat hij morgen naar huis mag!

Geniet er van meid, maak gebruik van de komende week; probeer er een uitgestelde kraamweek van te maken.

Is je man ook een weekje vrij ?

Blijf lekker in je slaapkamer met je kleine ventje, zoveel mogelijk knuffelen.

Hij moet en mag inhalen wat ie van zijn Mama gemist heeft…!

Knollie dank je en dat ga ik zeer zeker doen.



Anita, helaas is me vriend niet de hele week thuis.

Wel morgen middag en de woensdag.

Dat is ook al erg fijn.

Die gedachte had ik ook in me hoofd, lekker veel bankhangen en bed om het te knuffelen, te ruiken en echt goed kennis met hem te maken.

Ze zeggen wel dat die kleintjes niet veel van mee krijg, maar daar denk ik echt anders over.

Want echt altijd als ik hem voed of wat dan ook, valt hij is slaap met een lach.

Bij andere niet zo en deze mama heeft ( en nog) hem erg gemist die de ook de boel in wil halen.



Dus we gaan erg veel van elkaar genieten.

Ben ook stiekem wat zijn grote zus er van vind als hij thuis is.

en spreek niet teveel visite af :wink:

Hehe wat dacht jij dan :wink:

Nee nee de eerste dagen even helemaal alleen met me manneke en met de rest van me gezin.

Even geen pottekijkers 8)

Heerlijk, wat fijn! Geniet van hem!

@ikaa wrote:

Hehe wat dacht jij dan :wink:

Nee nee de eerste dagen even helemaal alleen met me manneke en met de rest van me gezin.

Even geen pottekijkers 8)




bij Y onze oudste heb ik een hele zware bevalling gehad met uiteindelijk een ks. na 5 dgn naar huis. en echt zo veel visite vanaf dag 1. gek werd ik ervan. maar durfde niets te zeggen.



bij de 2e en derde dit wel gedaan, liefst de eerste dagen geen bezoek.

oooh heerlijk en wat genieten. (maar helaas wel mensen die dit niet begrepen :frowning:

Lune dank je wel.



Knollie is inderdaad heftig zeg.

Had dat ook bij me oudste en durfde ik ook niks te zeggen.

Was echt bek en bek af en al die drukte pffff.



Nee nu lekker even niemand en jammer dan voor de mensen die daar geen respect voor hebben.

Daar heb ik geen boodschap aan en weet meteen wat ik aan hun heb.

Denk van wiens kind is het en zoveel moeten doormaken en wie heeft er rust nodig???



Heb ook echt geen zin om straks weer op en neer naar het ziekenhuis te moeten gaan omdat meneer te veel prikkels krijg en we van voor of aan gaan beginnen.

Nee dank je feestelijk.

Ze merkte daar dat ik niet zo goed met de situatie om kon gaan en niet kon accepteren.



Nee we gaan lekker eerst zelf genieten en onze draai vinden.

als het goed is is hij thuis



heerlijk :dance:

Knollie ja hij is thuis, wel erg wennen hoor.

En ook o zo onzeker rondom zijn eetgedrag.

Zal wel helemaal los komen, maar ja ik had daar hulp als ik daar was.

Er was altijd wel iemand waar ik op terug kon vallen en nu niet.

Ja kan wel bellen, maar toch.

Het is even wennen allemaal.

En geniet volop van me ventje.