wanneer klussen en hoevaak

Na 2 rondes femara begint het erop te lijken dat ik er goed op reageer.

Komende maand mogen we het gebruiken zonder fm’s.



Maar nu mijn vraag hoevaak klussen?



Van mijn huisarts kreeg ik toendertijd het advies elke dag vanaf dag 3 voor het ei tot dag 2 na het ei.

Dit vind ik best “belastend” ben namelijk best gevoelig down under.



Ook heb ik wel eens gelezen om de dag.



Ik had afgelopen ronde een cyclus van 31 dagen op de femara. (Op dag 16 had ik een positieve ovulatietest)

De eerste ronde femara was 33 dagen.



Vind het nu best spannend en wordt een beetje onzeker :lol: :lol:

ik zou ook gaan voor om de dag, meen dat de kwaliteit van de zwemmers dan ook beter is 8)

@lonneke1980 wrote:

ik zou ook gaan voor om de dag, meen dat de kwaliteit van de zwemmers dan ook beter is 8)




jep, gyn zei tegen ons ook om de dag ivm kwaliteit van de zwemmers

Ik heb me er kortgeleden in verdiept, en om de dag schijnt het best te zijn idd. Elke dag kan betekenen dat je moet inleveren op de kwaliteit van de zwemmers. Als je ovulatietesten gebruikt zou ik rondom de ovulatie om de dag seks hebben. Succes! :slight_smile:

Zelf nooit aan dagelijks gedaan… ja als we er zin in hadden :angel: maar niet met als doel zwanger worden… maar ja, hier mazzel altijd snel zwanger te zijn geworden.



@D. wrote:

Ik heb me er kortgeleden in verdiept, en om de dag schijnt het best te zijn idd. Elke dag kan betekenen dat je moet inleveren op de kwaliteit van de zwemmers. Als je ovulatietesten gebruikt zou ik rondom de ovulatie om de dag seks hebben. Succes! :slight_smile:




En met succes zie ik, wat leuk!

Gefeliciteerd :dance: .

@kaya wrote:

@lonneke1980 wrote:
ik zou ook gaan voor om de dag, meen dat de kwaliteit van de zwemmers dan ook beter is 8)




jep, gyn zei tegen ons ook om de dag ivm kwaliteit van de zwemmers




Dat zei mijn gyn ook. En als je zeker weet dat je ei is geweest hoef je geen 2 dagen door te gaan met vrijen. Een eicel leeft maar iets van 12 uur.

Om de dag. Wel op tijd beginnen.

hoever van tevoren??? :think:

Ik zou zeggen 3 dagen van te voren beginnen

Dus zeg maar 2 x klussen voor het ei :mrgreen:

En niet vergeten de dag na je ei voor de snelle zwemmers. Beter te vaak dan te weinig. Hier deden we ook om de dag ongeveer drie dagen voor eisprong.



Hopelijk is het snel raak :pray:

OKe doen we het zo :thumbup:



bedankt voor jullie tips

@kaya wrote:

@lonneke1980 wrote:
ik zou ook gaan voor om de dag, meen dat de kwaliteit van de zwemmers dan ook beter is 8)




jep, gyn zei tegen ons ook om de dag ivm kwaliteit van de zwemmers




Ja onze Gyn heeft dat ook gezegd inderdaad

wij ook om de dag, soms elke dag :lol: maar meer voor het doen als voor het “klussen”…

moet 22 okt weer ongesteld worden dus we zijn weer begonnen…



(hoe krijgej jullie die grafieken bij je naam?)

Ik zou ook zeggen om de dag, en dan niet op een bepaald moment beginnen maar altijd om de dag. Je eisprong kan elk moment zijn, bij veel vrouwen niet altijd stipt op een bepaalde tijd. De zin komt meestal vanzelf wel bij de weet dat je voor een kindje gaat toch!

@jet1981 wrote:

Ik zou ook zeggen om de dag, en dan niet op een bepaald moment beginnen maar altijd om de dag. Je eisprong kan elk moment zijn, bij veel vrouwen niet altijd stipt op een bepaalde tijd. De zin komt meestal vanzelf wel bij de weet dat je voor een kindje gaat toch!




Dat werkt misschien een paar maanden, maar als het wat langer duurt is dat echt niet leuk meer.

We dede het al gemiddeld om de dag of 2 dagen niet en dan bv 2 dagen weer wel…dus blijft zelfde, al heb ik nu soms, als we dag overslaan,dat ik denk…hmmm eigenlijk moeten we klussen… :smiley:

Altijd om de dag is nog steeds geen garantie op succes…

Nu al bijna 2 jaar netjes om de dag vanaf het moment van laatste ongi-dag tot 2 dagen na de eisprong, maar nog niks…



Ook al het medisch traject in gegaan wat onderzoeken betreft… Nu weer klussen tot februari en dan terug voor verder onderzoek/behandeling…