wanneer kleertjes wassen?

wanneer was je de kleertjes met 33 weken in je verlof?

of al eerder??

hoelang hangt het dan in de kast?

en ik heb een voorraad omdat ik nikki dr kleertjes nog heb

wanneer ga ik maat 62 wassen? als maat 56 krap wordt??

Ik heb alles gewoon in mijn verlof gewassen: week 34. Ook de kleren van Y.uri tm maat 62 al. Niets in zakjes verpakt gewoon in de kast gestreken en al.

bij de oudste met 34 weken toen ik met verlof ging, bij de 2e met 36 weken nadat we nog ‘even’ getrouwd waren en een weekje weg :lol: en bij de jongste ook met 36 weken, omdat het kamertje toen pas (weer) klaar was.

En toen direct ook de hydrofiel luiers etc, alles netjes gestreken in de kast, geurbuiltje erbij, mmmmm

Ik heb alle kleertjes rond 35 weken uitgewassen.

eh… net een week ofzo de boel klaar… wat ik direct nodig heb.

62 nog niets mee gedaan, hangt ook zat met kaartjes er nog aan.

Dat komt wel als ik het nodig denk te gaan hebben… zit niet om was verlegen met een groot gezin :mrgreen:

Ik ben nu zo goed als klaar met wassen, moet nog enkele babykleertjes. Ik heb trouwens wel van die zwitsal geurbuiltjes in de kast liggen, dan ruiken de kleertjes daar lekker naar :mrgreen:

Ik heb alles in 1x gewassen rond de 34 weken denk ik. Misschien zelfs nog wel eerder :slight_smile: Ook de groter maten. En inderdaad daarna robijn geurbuiltjes erbij zodat het fris blijft ruiken. Maar zag laatst dat je ze ook van zwitsal hebt :slight_smile:

Ik heb niks gewassen… :shifty:

@faizaa wrote:

Ik heb niks gewassen… :shifty:

Ik ook niet :mrgreen:

Dat doet de kraamverzorgster daarna toch :angel:

sorry, flauw…

Ik heb het in de kast gelegd, meegenomen naar het ziekenhuis, het was veel te groot, dus nieuwe kleren van de Prenatal laten halen in maat 44 en dat zo nieuw aangetrokken.

Volgens mij maakt het tijdstip niet erg uit :wink:

Als je 2 maanden geleden je eigen kleding hebt gewassen en je haalt het dan uit je kast, ruikt het ook niet superschoon meer (tenzij je van die zakjes in je kast hebt liggen maar daar doe ik nooit zo aan)

Ik heb het toen in mijn verlof gewassen; na 36 weken.

Maat 62 pas gewassen toen maat 56 te krap werd.

is het nou ook zo dat je de baby kleertjes nog beter niet met wasverzachter kan wassen ? of is dat heel ouderwets :oops:

Megamindy, ik heb in het begin spul van Neutral gebruikt. Maar op een gegeven moment was dat toch niet voldoende om de geur (van spuug) uit de kleren te krijgen dus ben ik overgestapt op gewone wasverzachter.

Let met die geurzakjes (Zwitsal) er wel op dat er niets tegen aan hangt/ligt, want je valt zo wat flauw als je zo’n kledingstuk pakt. :shock:

Ik weet niet meer precies wanneer ik alles gewassen heb…ik geloof in mijn verlof (met 36 weken dus). Heb toen geloof ik maat 56 en 62 gewassen. Alleen met wasmiddel, wasverzachter doe ik nog steeds niet. Ik gooi toch (bijna) alles van haar in de droger, wordt het ook lekker zacht van. (Ik heb een hekel aan was ophangen, helemaal van die ieniemieniedingentjes.)

Ik heb het met 30 weken ofzo al gedaan, liep toen al thuis en verveelde me.

Geen idee, ik was in elk geval al bijna uitgerekend toen ik eindelijk alles eens gewassen had. Zolang je kleintje maar iets heeft om aan te trekken.

Groter maatje was ik nu steeds even als er wat anders bijna te klein is (rompers heb ik een deel van de volgende maat al in de kast, shirtjes heb ik in deze maat nog voldoende, ligt er maar net aan wat nodig is dus). Maar ja, je gaat toch echt niet ineens één maat er uit gooien, het een valt toch kleiner dan het ander of krimpt sneller in de was. Gaat hier heel geleidelijk.

Bij mijn dochter (de oudste) weet ik het niet meer, ik geloof toen ik iets van 38 weken zwanger was, maar kan ook iets eerder. Bij mijn zoon pas toen ik 39 weken zwanger was omdat toen de nieuwe kast van zijn zus klaar was en we haar kleertjes uit zijn kast konden halen. Ik had bij beide kinderen het gevoel dat ze niet vrijwillig te vroeg zouden komen, dus had er niets zo’n haast mee. Ik heb ook beide keren gelijk gehad, mijn dochter werd met 42 weken en 1 dag gehaald en mijn zoon kwam met 41 weken en 3 dagen.

Beide keren heb ik ook shirtjes in de maat 62 gewassen en mijn dochter heeft die ook vrij snel aangehad omdat die wat makkelijker over haar hoofd gingen.

De kleren van mijn dochter heb ik tot een week voordat ze 6 maanden was zonder wasverzachter gewassen. Bij mijn zoon heb ik dat in het begin ook gedaan, maar daar ben ik vrij snel meegestopt.

Ik heb niets gewassen. Ik heb het mijn moeder 's nachts nog laten doen toen met 36+6 mijn vliezen braken :angel:

ik heb aan het begin van mijn verlof de kleertjes gewassen. En dan de maatjes 56, 62 en 68. En heb ook geurbuiltjes in de kast liggen