Wanneer kindje voor het eerst voelen schoppen??

Ik voelde mijn dochter voor het eerst geloof ik met 18 of 19 weken. Mijn placenta lag voor en ze is mijn eerste. Het gevoel wat ik voelde was te vergelijken met een beestje dat tegen je been aanvliegt. Met 20 weken schopte ze tegen mijn blaas aan. Ik denk dat je het met een tweede eerder herkent.

1e met bijna 20 weken :inlove: ,2e met 17 weken :inlove:

1e met 21 weken (placenta aan de voorkant)

2e met 19 weken (placenta ook aan de voorkant)

Ik voelde Nathalie op 21-12-2005 voor het eerste schoppen :inlove: , dat was in de 19e week. Eerste kindje en voorliggende placenta.

met 14 weken voelde ik dr schoppen, met 18 weken kon ik dr van buitenaf voelen :inlove:

Aniek met 17 weken en 2 dagen :inlove:

Peter met 14 weken en 5 dagen :inlove:

en deze met 12 weken en 3 dagen al :inlove:

Lucas bij 17 weken

Pepijn bij 14 weken en wat dagen

Ukkepukje al met 12 weken en wat dagen

@Paschal75 wrote:

Ik voelde Anoek ‘pas’ met 22 weken (volgens de vk heel normaal)

hier ook zoiets… En toen nog niet eens dagelijks… Dat kwam pas bij de 25 of 26e week…

gr patricia

1e kindje voelde ik met 17 weken schoppen…

dit kindje dacht ik te voelen met ruim 11 weken 3 plopjes achter elkaar…

daarna pas weer rond de 15 weken…toen wist ik het iig zeker…

(beide achterliggende placenta)

Ik wist zeker dat ik wat voelde met 22 weken (placenta aan de voorwand) en achteraf heb ik met 20 weken ook wat gevoeld…

Maar hoe vreemd ook, de ligging van je beeb is zooo bepalend. Ik heb met 28 weken panisch bij de vk gelegen, omdat ik niets voelde. Hartje okee, toen met de echo gekeken, zagen we een superspartelende beeb, die veel bewoog, maar ik voelde niets. Het had zich gedraaid van hoofdligging naar stuit, echt bizar dat je niets voelde.

Nu ligt het weer met hoofdje voor de uitgang gelukkig…

vanaf een week op 16 twijfelachtig (is de eerste, wist nog niet goed wat ik moest voelen) vanaf een week of 20 overtuigend dat het beeb is en vanaf vorige week voelen we het duidelijk aan de buitenkant.

Placenta ligt achter

Esmee voelde ik met precies 18 weken.

En ik geloooooof dat ik vorige week al een plopje heb gevoeld en dit weekend ook (iets korter dan 11 weken dus).

19 weken en toen wist ik het zeker, dus het was iets eerder …

Ik weet gewoon bijna wel zeker dat ik het kindje in mijn buik gisteren voor het eerst voelde! Eerst in de auto met Clouseau in de cd-speler en 's avonds nog een keertje toen papa zijn hand op mijn buik had. Weet het natuurlijk niet heel erg zeker, maar het was iets wat ik nog niet eerder gevoeld had!

Danté met 14 weken, Quirine :vlinder: met 10 weken. :inlove:

leuk om te lezen dat bij iedereen verschillend is.

ik voelde vanmiddag een plopje dat ik nog nooit eerder had gevoeld maar twijfel omdat ik niet weet hoe het voeld dus wacht nog maar even tot ik het zeker weet met datum opschrijven.

:inlove: net frummel gevoeld weet zeker :inlove: voelde duidelijke duwtjes vanuit me buik.

ben inlove :inlove:

Jaaa, leuk!!!

Dan wordt het zo werkelijk ineens he :inlove:

Ik voelde onze kruimel voor het eerst met 16, 5 week maar alleen als ik plat op mijn buik lag. Weekje later voelde ik haar echt goed.

ik voelde haar het eerst rond de 18 weken en t is mn 1e.

Reken maar dat dat je beebje is hoor! Ik vond het zelf ook gewoon heel anders dan m’n darmen altijd aanvoelen en volgens de vk was dat wel degelijk 't beebje! Met 15 weken voor 't eerst en nu toch wel steeds vaker, maar nog altijd niet “hard” zeg maar, héél soms wel 'n royale trap, maar meestal gewoon wat lichter zeg maar.

Maar 't voelt wel heel speciaal! :inlove: