wanneer kind zelf laten eten met lepel en vork

hallo



ik vroeg me af wanner je kindje zelf kunt laten eten met een vorkje en of lepel?? lucas wil zelf nu alles doen, maar als ik het hem zelf laat doen ligt binnen 5 min het bordje met eten op de kop op de grond :? want dan gaat hij er mee spelen

wel als ik hem een volle lepel geef stopt ie het netjes in zijn mond

wanneer begonnen jullie daar mee?? en wat was het resultaat???



groetjes kim

brittany mag sinds donderdag zelf eten.

eerder deed ze precies het zelfde al lucas.

maar veel oefenen met eten

succes

Chris eet sinds hij een jaar oud is zelf met een lepel of vorkje… Zowel zijn avondeten als zijn yoghurt… Nagenoeg zonder knoeien overigens… (want dat is natuurlijk zoooooonde… dat wat op de grond ligt, zit niet in je buik denkt hij… :inlove: )



Moet er wel bijzeggen dat hij al vanaf het eerste moment dat hij vaste voeding kreeg, zelf gegeten heeft… Ik heb hem nooit gevoerd… Dat zal allicht meehelpen…

ik weet niet meer waneer dat mijn kindjes dat deden, maar Kirsten was later dat Ellen, Ellen zag dat dan ook van Kirsten en dat doet ook veel. Ik denk dat elk kind verschillend is. Ellen is nu 2 jaar en 10 maand en ze eet toch al ruim een 1 jaar met een lepel en ongeveer 9 maand met een vork.



Groetjes Anneke

Nerine eet ook al van voordat ze een jaar was helemaal zelf…zo leren ze het het beste en dat dan soms het bord op de grond valt…tja, jammer dan. Vooral niet boos op worden. Al heeft Nerine haar bord met warm eten nopg nooit op de grond laten vallen…met een broodje wel eens, maar da’s een stukje lichter natuurlijk.

Zo te horen ben ik best wel laat begonnen.



Bij mijn oudste zijn we pas met 2 jaar en 6 maanden begonnen (eerst geoefend met Danoontje), mijn jongste wilde met 88 weken zelf eten en anders at ie niet.