Ik heb een vraagje over je kind mee op de fiets :
Ik heb nu een Yepp mini voorop aan het stuur.
Fleur weegt nu 12 kilo en is 21 maanden.
Ze past nog wel in de stoel voorop, maar ik vind het zwaarder worden , ook met haar in het stoeltje zetten.
Wanneer zou ze ( veilig en goed ) in een stoeltje achterop kunnen zitten ?
Wanneer hebben jullie je kindje " verhuist " van voorop naar achterop ?
Ik zou denk ik wel wel weer gaan voor een Yepp stoeltje achterop …
Wat is jullie ervaring daarmee ? ( met het Yepp stoeltje)
Mijn zoon is 16 maanden en weegt bijna 14 kilo (als hij het nog niet is).
Ik heb hem nu al 3 maanden achter op mijn fiets want het tillen lukte niet meer en hij kon ook niet meer voor in het zitje.
De 1e paar keren vond ik het doodeng. Voor zie je het kindje toch beter zitten dan achter. En vindt ik het gezelliger.
Nu ik er aan gewend ben vindt ik het wel oke.
Geen ervaring met Yepp maar op de site van Yepp staat dat het achterzitje geschikt is vanaf 9 kilo en het voorzitje tot maximaal 15 kilo. Als je het zelf zwaar vindt worden, zou ik haar overzetten.
Ik heb Roan met 24 maanden over gedaan naar achter, vond het ergens wel jammer, maar het paste gwn niet meer. Hij vind het trouwens ook fantastisch achterop en hij zit veel ruimer en beter. Dus gewoon doen hoor :thumbup:
Met 9 maanden. De oudste heeft nooit voorop gezeten. Ik vond en vind dat eng. Dat gewiebel aan je stuur. Dus meteen met 9 maanden achterop.
De tweede moet wel voorop, omdat de oudste nog niet zelf fietst, maar zodra er een aanhangfiets komt of als hij zelf naar school kan fietsen gaat ze achterop.
Met 10 maanden toen ze lang kon zitten.
Op mijn fiets kan geen voorstoeltje dus meteen achterop in een stoeltje van gmg.
helaas geen ervaringen met de yepp.
Ik heb mijn ventje ook nog voorop, maar dat komt omdat mijn meisje nog regelmatig even bij me achterop zit.
Achterop heb ik voor straks ook een Yepp zitje en die heb ik al gebruikt met mijn gastkindjes en toen mijn meisje wat kleiner was.
Ik vind het een fijn stoeltje vooral omdat de kindjes meer ruimte hebben en je ze er makkelijk op kan zetten en als ze wat ouder zijn zelf op kunnen klimmen.
Zoals anderen al zeggen kan ze al naar achter verhuizen. Yepp stoeltje ben ik erg tevreden over!
ALs ze in een goed en stevig stoeltje zitten, dan hoeven ze niet eens voorop, dan mag het gelijk achterop. Maar hier heeft zoon tot bijna 2 jaar voorop gezeten. Daarna vond ik het echt te zwaar worden en kon ik er bijna niet meer overheen kijken.
In Frankrijk is het heel normaal om je kind gelijk achterop te zetten, daar kennen ze de voorzitjes niet eens.
5 jaar geleden toen mijn meisje 1 was fietsten we daar rond met haar voorop en wat een bekijks hadden we zeg!! ze had ook nog haar eigen stuurtje en iedereen vond het geweldig!! en heel veel mensen kwamen naar ons toe om even te kijken.
Ik zag daar dus ook alleen maar kindjes achterop zitten…
onze jongste van 15 kg zit nog steeds voorop, maar dat is meer omdat de oudste achterop zit…
je mag ze al vanaf 9 kg achterop (in principe zou je als je 1 kind hebt niet eens een voorzitje te hoeven kopen)
yepp had ik graag gehad, alleen toen wij de fiets kochten hadden ze nog geen voorzitjes…
Fenna zit nog steeds voorop (3,5 jaar), maar moet nu wel naar achter. Haar knieën zitten tegen het stuur. Voor haar gewicht van nog geen 13 kg hoef ik het niet te doen.
Een half jaar geleden woog onze dochter al ruim 13 kilo. Zal nu dus nog wel wat meer zijn.
Ze zit nog wel voorop omdat de oudste (3,5) nog niet goed genoeg fietst om naast me te kunnen fietsen.
Het wordt wel krap, ik zou haar graag naar achteren doen.
Al ben ik bang dat ze het helemaal niet leuk gaat vinden…
Toen het een keer flink regende en waaide had ik haar achterop gezet om naar de psz te fietsen om haar wat meer uit de wind te houden (had tegenwind) maar ze heeft de hele weg gehuild en toen we terug gingen ging ze bij mn voorwiel staan wijzen: ‘da zitte!’
Yepp ken ik niet…
Heb zelf de stoeltjes van bobike.