Wanneer kan ze in het zitje van de winkelwagen?

Dana is zover dat ze in de autostoel en de buggy zit. Daar ben ik heel blij mee, want ik vind het veel handiger dan die zware maxicosi, maar met boodschappen doen is het weer minder handig.

Vanmiddag wil ik graag de weekboodschappen doen, maar ik vroeg me af of ze eigenlijk al wel in het zitje van de winkelwagen kan? Ze zit al goed stevig en zelfstandig, maar zo’n zitje is natuurlijk wel hard en naar mijn idee ook vrij ruim.

Vanaf wanneer deden jullie dat?

Ryan ging er in vanaf het moment dat hij goed stevig en zelfstandig kon zitten :wink:

Met 6 maanden hier de kinderstoel, los zitten lukte toen ook al een beetje. Toen ze echt goed los zat, heb ik haar ook in de winkelwagens gezet. Een maand of 7 volgens mij. Ze zijn wel ruim, maar oh zo leuk.

Ik vond het de eerste keer wel spannend. maar gaat eigenlijk behoorlijk goed. Alleen in de Praxis-karretjes zitten ze wel erg los. Die hebben over de hele breedte een zitje. Niet handig. :?

Ik zou zeggen, probeer het maar gewoon eens.

Even nagekeken op de foto’s; op 4 december vorig jaar (toen was ze 7 mnd min 1 dag :wink: ) zat ze voor het eerst in een winkelwagentje. Ge-wel-dig vond ze het :inlove: :inlove: :inlove:

Deanne kon toen wel al een poosje goed rechtop zitten, da’s wel een vereiste.

En ik weet niet hoe lang jij over de weekboodschappen doet? 't Is wel heel vermoeiend hoor, en boodschappen doen duurt wel ietsje langer dan normaal, juist omdat die kleintjes het zo leuk vinden!

De hardheid van het zitje valt toch wel mee? Ze zit toch ook op de grond thuis? Luier is dik :wink:

Och wacht, zal even een foto laten zien, let niet op kwaliteit (met mobiel gemaakt) en d’r broekje lijkt echt veeeeeel te kort :oops:

Veel plezier vanmiddag :wink:

Hieke is nu ruim 9 maanden en ik heb het nog niet aangedurft. Ze zit wel goed, maar valt ook nog regelmatig naar de zijkant. Dus ik vind de winkelwagens nog behoorlijk ruim voor haar in dat opzicht. Ze past gelukkig nog in de Cosi. En die hebben ze bij ons bij de A**ie ook op de winkelwagens zitten! :thumbup:

Haha, wat leuk al die foto’s! :inlove: Ik ga het vanmiddag gewoon proberen. Als het niet lukt gaan we de rest vanavond wel halen. :wink:

:mrgreen: die cosi van de AH hebben wij weer nooit aangedurfd, omdat die er écht hard uitziet.

Maar zo te zien vindt Hieke het wel best :wink:

Hij is niet keihard. Ze vindt het prima en kan mooi d’r heen kijken. En dan is het al snel goed. :wink:

Emma zit al een maandje in de winkelwagentjes. Gaat heel goed! Sommige zijn alleen erg wijd en dan leggen we even een jas achter haar. Emma vind het hartstikke leuk, kan ze mooi om zich heen kijken.

Ik heb de boodschappen binnen hoor! :dance: Dana vond het wel gezellig. Ik vond het zelf nog wel wat eng (maar dat vond ik de eerste keer fietsen met haar ook :wink: ), ze ging ook af en toe flink opzij leunen. Ik durfde dus niet echt goed van de kar weg te lopen.

Man, wat zal ik blij zijn als ik me met een 2e (hopelijk, ooit) niet meer zo onhandig voel… Hahaha! :mrgreen:

:dance: :dance: :dance: mooi zo!

Hihi, wij hadden Deanne juist eerder in een winkelwagentje dan op de fiets! Fietsen vond ik in het begin doodeng :shifty:

Weglopen bij een winkelwagentje is hier nog steeds not-done :naughty: ben veel te bang dat ze eruit klautert :wink:

Ze zal ook nóóit los in zo’n wagentje zitten, of, erger nog: staan :silenced:

Zo ideaal als ze in het zitje van de winkelwagen mogen. Geen geklungel meer met de maxicosy of een draagzak. Bij Jarno heb ik het pas gedaan toen hij uit zichzelf kon gaan zitten. Zo zal ik het bij Veerle weer doen.

Leuk, die foto’s van kleintjes in de winkelwagen :inlove: .

Oooohhh cute! :inlove: :inlove: :inlove:

Zie foto van Aldi-wagentje: Ik heb mijn armen altijd over de leuning, met mijn handen houd ik de stang achter haar lijfje vast. Zo creëer ik met mijn armen een soort van zijleuningen (ik hang zelf een beetje voorover, het staat vast maf :oops: ). Ik vind die van de Aldi dus griezeliger dan die van de C1000, die een zitje over de hele breedte hebben. Daar kan ze niet uitglijden, bij die van de Aldi kan ze er voor mijn gevoel zo naast zakken (vooral als ze achterover gaat hangen om de boodschappen uit de kar te vissen!)

Hoi

Misschien een tip…

Esmée kan al heel goed zelf zitten…maar is ubernieuwsgierig en bungelt dan alle kanten op om alles te pakken.

Ik neem een sjaal (zo’n grote)mee en die vouw ik een paar keer dubbel als brede das en die doe "weef"ik door het karretje om haar heen en aan de voorkant met een dikke knoop.

Ehm…duidelijk? :oops: beschrijving is nogal warrig…

Bij ongeveer 8 maanden denk ik.

Heel handig hoor!

Toch heeft het soms ook nadelen…:

Joost vond het heerlijk om op het ijzer te kluiven, met name dat ijzeren ding waar je de euro’s mee uit het slotje haalt…

Joost vind het leuk om, als de kar vol is, zich om te draaien en alle boodschappen te gaan pakken en op de grond te gooien

:doh:

Maar lief blijft hij wel hoor :inlove:

@Pé wrote:

Joost vond het heerlijk om op het ijzer te kluiven, met name dat ijzeren ding waar je de euro’s mee uit het slotje haalt…

dat is vast omdat er een smaakje aanzit :wink: Yv vind het ook zo’n leuke bezigheid, ik vind het :sick: Meestal hou ik dat ding dus vast (not handy), maar dan zet ie zijn tanden in de duwstang… :roll: .