wanneer kan je testen

hoi

ik heb vandaag me internet bestelling binnen gekregen 2 testen

maar nu heb ik een vraag kan je zo maar testen wanneer je wilt want ik heb de verschijnselen van zwanger zijn maar op de verpakking staat dat je kan testen als je ongi uitblijft .

kan je ook ervoor al testen of issiew dan zowiezo negatief

hoe werkt dat precies :oops:kan iemand mij helpen

groetjes loessie

Hoi loessie,

je kan t beste testen een dag nadat je ongesteld had moeten worden. Nu heb je testen zoals matcare waar je al 4 dagen voor je NOD (niet ongesteldheids dag) kan testen, dat zijn hele gevoelige testen. Maar als t je lukt, en om teleurstellingen te voorkomen kan je misschien toch beter wachten (tja is niet makkelijk ik weet t :wink: )

Loessie,

Een veel gebruikte test is de ClearView HCG, maar er zijn er nog veel meer.

Bij ons in het ziekenhuis is het een handige, snelle en betrouwbare test op de polikliniek verloskunde, als ik gewoon wil weten of iemand zwanger is. Ik ben niet altijd geïnteresseerd in de precieze hoeveelheid van het zwangerschapshormoon in het bloed, bovendien moet je dan weer geprikt worden. Een simpel + of - volstaat dan voor mij.

De test wordt al positief bij 25mlU/ml zwangerschapshormoon in je urine, wat neerkomt op een termijn van ongeveer vier weken. Als de eerste dag van de laatste menstruatie (ELM) niet bekend is, maar er is wel een positieve test, dan hanteer ik de testdatum als tijdstip waarop je vier weken zwanger bent.

‘4 weken amenorrhoe’ of AD 4 in medisch jargon heet dat.

Dat is bij gebrek aan beter. Op het moment dat ik een vroege echo heb (maar een echoapparaat, ook een hele dure, laat bij 4 weken nog niet altijd een zwangerschap zien), en de zwangerschapsduur verschilt een week of meer, hou ik de datum van het echo-apparaat aan:

• de omvang van de vruchtzak (bij zwangerschappen <5,5w) of;
  • de kop-staartlengte (Crown-Rump-Length) van het vruchtje, dit is echter pas vanaf 5,5-6 weken te meten.

Met vriendelijke groet,

Menno Kiel