Hoi!
We hebben dit weekend een autostoeltje voor onze zoon gekocht, en dus zou de maxi cosi naar de zolder kunnen…
Hij zit er heerlijk in, het is net een kleine koning op zijn troon!! Prachtig vindt hij het!
Maar… bedenk ik me nu… hoe zit dat eigenlijk met boodschappen doen?
Normaal nam ik de wandelwagen mee (zit een hele grote, fijne boodschappen mand onder). Maxi Cosi erop en alle boodschappen in de mand. Bij de auto MC in de auto zetten, dan de mand met boodschappen, wagen er in en naar huis.
En nu…?? Kan ik hem al in het stoeltje van de winkelwagen zetten?
Hij kan prima zitten, sinds een paar weken gaat hij ook zelf zitten (uit ligstand, zeg maar).
Maar hij is nog maar 10 maanden… en dan al in zo’n stug, hard winkelwagentje zonder riempjes…? :shock:
Wanneer lieten jullie je kindje in een winkelwagentje zitten??
Groetjes, Marieke
Dat vond ik in het begin ook vreselijk iritant, vond mijn dochtertje echt nog niet lekker zitten in een winkelkar.
Om een paar maanden te overbruggen deed ik haar altijd in mijn sling tijdens het winkelen.
Eeeh… :oops: wat is een sling? Een soort draagzak?
Als hij zelf al kan gaan zitten, moet het kunnen. Ik zou gewoon eerst kijken hoe hij het zelf vindt. Misschien valt het best mee (hij heeft ook nog een luier aan neem ik aan dus dat zit ook wat zachter)
Ik denk dat het wel kan, zolang hij zelf maar goed en stevig kan zitten.
@marieke_dm wrote:
Eeeh… :oops: wat is een sling? Een soort draagzak?
Ja indd is een draagdoek… een ringsling.
Je kunt je kindje dan ook makkelijk op je rug dragen, zodat je alle handen vrij hebt. Ik schoof mijn dochtertje bij het inladen van de boodschappen even op me rug (in een paar seconde tijd).
Maar je moet je dochtertje gewoon een x in een winkelwagentje zetten, misschien zit ze er wel harstikke goed in.
Mijn dochtertje zat er pas na een jaar ofzo in.
Mijn zoontje zat sinds hij in de grotere autostoel zat in het winkelwagentje. Om dezelfde reden als jij noemt Al zat hij volgens mij wel eerder als met 10 maanden in een gewone autostoel, omdat hij erg lang was/is en zijn hoofdje boven de rand van de mx uitkwam. Maar toen kon hij al wel zelf zitten, en ging het in het winkelwagentje ook goed. Al moest ik hem de eerste paar keer wel tegenhouden als we de bocht omgingen, dan zakte hij soms een beetje opzij.
Onze zoon zit sinds 9 mnd in een winkelwagen (heerlijk vindt ik dat geen gesjouw meer :oops: )
Hij kan nog niet zelfstandig zitten maar als je hem neer zet zit hij als een huis
Hij vindt het zelf helemaal geweldig in de winkelkar zitten, ik zet hem er in en dan doe ik zijn handjes om de voorkant van het zitje en dan houd hij zich zelf prima vast
Hier werd ons trouwens een autostoeltje nog afgeraden door de KA… zo ie zo omdat hij nog geen 9 kilo is, maar ook omdat ze adviseren om pas vanaf een jaar een kinderstoeltje te gebruiken omdat voor een jaar de rug/nek spieren nog niet stevig genoeg en goed ontwikkelt zijn om een klap te verdragen bij een ongeval.
De KA zei zelfs dat hij liever ziet dat hij er nog in zit zo lang hij er nog in past… nou dan zit hij er over 1,5 jr nog in denk ik :lol:
En dat terwijl hij zo’n mega hekel aan zijn maxi-cosi heeft…
Wij gaan nog steeds met de wagen, maar de Boodschappen kar vind hij geweldig.
Hier lag er altijd een handdoek in de auto, die als een rol in zijn rug en zijnkanten tegen het omvallen en comfortabeler zitten. Ging altijd prima.
hier gingen ze in het boodschappenkarretje rond dezelfde tijd als dat ze meegingen op de fiets… dus goed stevig en zelf kunnen gaan zitten.
Als ze het aankunnen om op een fiets te hobbelen, dan moet een winkelwagentje ook geen probleem meer zijn denk ik :lol:
Denk met een maand of 11 dat het hier was… het waren hier alledrie geen snelle zitters
De jongste vond het geweldig vanaf de eerste keer en volgens mij baalt hij stiekum dat ik zoveel loop en dus alles onderop de wagen mik en niet op de fiets en hij dus in het karretje.
mijn dochter zet ik in een winkel karretje sinds ze ongeveer 8 maanden is. ik leg a.tijd een fleecedekentje onder haar billen. ze vind het super in zo n karretje. ze kijkt haar ogen uit.
Luuk zit sinds kort in het karretje. Hij kan al een paar maanden goed stevig zelf zitten…alleen stilzitten doet hij dus echt niet. Halverwege de winkel zit hij dwars in het stoeltje en bij de kassa hangt hij achterstevoren of bijna ondersteboven om te kijken wat er allemaal in de kar zit en wat hij daarvan kan pakken :roll:
Vorige week had ik de adapters van de MaxiCosi niet bij me dus toen moest ze wel mee in t winkelwagentje. En trots dat ze was!
Deze week weer gedaan, maar die nieuwe wagens van AH (die blauwe) hebben een veel breder zitgedeelte. En ze was ook nog eens onwijs moe na t zwemmen, dat doe ik liever niet, ze ging na een tijdje helemaal hangen. Maar die metalen winkelwagen van de AH dat gaat echt prima.
hier zat floris er in sinds hij 6 maand was.het ging prima,maar je kindje moet het wel kunnen…de een is sneller en sterker dan de ander
hier de kids sind 6/7 maanden. ze zaten ook rechtop om te eten, en in de wagen ging ook prima, al hield ik ze wel met een arm vast als ik ging rijden…
@Fietje wrote:
hier de kids sind 6/7 maanden. ze zaten ook rechtop om te eten, en in de wagen ging ook prima, al hield ik ze wel met een arm vast als ik ging rijden…
hier hetzelfde :mrgreen: of ik zette mijn schoudertasje naast ze :mrgreen:
Toen ze bijna 8 maanden was, ze was helemaal trots!
Hier ook met bijna 8 maanden!
Hier sinds vorige week. Zitten kan hij wel, al kantelt hij soms nog beetje naar de zijkant. Ik houd hem dus altijd beetje vast. En wat ik ideaal vind :oops: : ik neem de zitting van de eetstoel mee en die prop ik erin. Zit het mannetje een stuk zachter en stabieler naar mijn idee, en minder ruimte in een wat grote winkelwagenzit. J vindt het heel leuk, ik durf hem eerlijk gezegd niet los te laten en dat vind ik soms wat lastig. Maar voor die korte boodschappen is het beter te doen dan die kinderwagen achter de winkelwagen meeslepen.
Hier ook vanaf een maand of 7 of 8. Siep vind het helemaal leuk.
Overigens ben ik meestal lopend en dus met de kinderwagen. Gelukkig hebben ze hier ook van die trekmandjes met wieltjes :thumbup: Vind Tejo vaak ook leuk om mee rond te lopen.
1 keer mocht Tejo met zo’n klein winkelkarretje lopen. Nu niet meer dus, want met kinderwagen en zo’n karretje lopen is dus helemaal niets :wall: Ik kan mij dan ook niet voorstellen hoe je met een kinderwagen en zo’n grote boodschappen kar rondloopt :shock:
:-* Liefs, Evelien :vlinder: