wanneer kaas?

Vanaf wanneer mogen kindjes jonge kaas op brood? Op internet lees ik tegenstrijdige verhalen.

Ik geloof dat wij daar met 6 maanden mee begonnen zijn (met brood eten)

Smeerkaas mag wat minder vaak geloof ik, volgens mij heeft dat met het zout gehalte te maken :think:

Ik zou eigenlijk denken, vanaf 1 jaar? :think: Het is immers koemelk en daarvan is het advies toch ook vanaf 1 jaar?

Hier riepen ze op het cb geloof ik met 9 maanden al dat het mocht.

Maar ze krijgt het pas vanaf 11 maanden af en toe op brood. Eén dun plakje met de kaasschaaf en dat dan op 1 boterham.

Koemelk mogen ze ook eerder dan een jaar hoor, net als yoghurt. Maar tis maar net waar je je goed bij voelt :wink:

Ik had niet de indruk dat hier echt een leeftijdslimiet voor staat.

Het is meer opletten op zout en natuurlijk niet teveel producten die erg eiwitrijk zijn (wat koemelk o.a. is) omdat niet alle babies dat al kunnen verdragen en ze daar dan een overgevoelige/allergische reactie van kunnen krijgen zoals bijvoorbeeld netelroos.



Ik gaf kaas, dun plakje, al vanaf 7/8 maanden. Mijn zoontje wilde toen niet anders dan geroosterd brood eten en soms deed ik daar dan een plakje kaas op.

Op de site van borstvoeding.com staat een schema wat ze wanneer mogen hebben.

Bij jonge kaas staat vanaf 7 maand

Misschien ben ik wel in de war hoor met 6 maanden.

Ik begon met Smeerkaas in ieder geval.

Thanks allemaal.



Smeerkaas krijgt ze niet (vind ik te veel troep in zitten en heel erg zout)



Ze krijgt het ook niet elke week. Ik doe nu dus om de week 1x een plakje op brood.



Ik dacht ook eerst vanaf 1 jaar ivm koemelk. Maar ja, ze eet elke avond een bakje yoghurt leeg, dus ik ging twijfelen :smiley:

Ik zou voor geitenkaas gaan is lichter verteerbaar.