Wanneer is ze 'klaar' met een borst?

Mijn dochter is nu 2 weken oud.



Vaak drinkt ze maar 1 borst per keer, als ze vlug daarna weer komt krijgt ze dezelfde borst weer.



Ze drinkt ook weleens lang aan 1 borst, maar als ze daarna zelf stopt met drinken wil het nog weleens voorkomen dat mijn borst verre van leeg is.

Het blijft lekker doordruppelen zeg maar.



Hoe kan ik merken dat ze klaar is met een borst?

Is zelf stoppen genoeg?

Wanneer moet ik de andere borst geven?



Lees steeds over voor en achtermelk en ben ‘bang’ dat ik haar mischien teveel voormelk geef.

MIjn zoontje is ook 2 weken oud en eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou.

Ik ga ervan uit dat als hij zelf loslaat ( tevreden en langzaam) dat het dan ok is. Soms schiet die los of is hij zelf ineens aan het hoesten dan leg ik hem weer op nieuw aan.

Hier dus maar 1 borst per voeding en ik heb begrepen dat dit ok is :slight_smile:



Succes!



groetjes

Ellen

Als je op verzoek voedt (en er dus niet steeds 3-4 uur tussen hebt) is het verhaal van voormelk/achtermelk niet relevant. Meer info daarover kun je vinden op de site van la leche league.

edit: http://www.lalecheleague.nl/Melkproductie/Zorgen-over-voormelk-en-achtermelk.html



Als ze zelf loslaat, heeft ze in principe genoeg gehad, een borst per voeding is ook prima. Ik biedt wel eens direct nog een keer aan om zeker te zijn dat ze los heeft gelaten omdat ze vol zit, maar dat hoeft verder helemaal niet. Het is helemaal niet bezwaarlijk om je kleine heel vaak te voeden met korte tussenpozen, in tegendeel! Volgens mij kun je ook prima steeds de andere borst aanbieden, dat is als het goed is het meest stimulerend voor je productie.



Dat je borst niet leeg is lijkt mij geen probleem. Ze is nog erg jong, dus de afstemming is nog volop bezig. Zolang je geen problemen krijgt als borstontsteking of overproductie gewoon doorgaan!