Wanneer is koorts hoog?

Lotte heeft koorts: 39,1. Normaal heeft ze iets van 37,3/37,6 denk ik. We hebben het rectaal gemeten en ze lag in bed en was even overstuur. Mijn man vindt de koorts hoog, maar ik dacht bij haar leeftijd dat het wel meevalt? We hebben haar voor de zekerheid een paracetamolzetpil gegeven…

Hoge koorts noem ik persoonlijk boven de 39.3

weet trouwens niet wat de maatstaven ervoor zijn.







Stein ligt trouwens met 39.9 graden op bed :cry:

tja wat is hoog…



ik zou denk ik kijken of de zetpil zijn werk doet, en het in de gaten houden. Maar vind het niet shocking hoog hoor.



Beterschap!!

damian had eens 39.9 en moest maar een zetpil geven van de hap,



Damian ligt hier trouwens ook plat :frowning: hij spuugt enzo

Ik vind boven de 40 hoog, maar het is maar net hoe je kindje zelf is…



M.icah had laatst 39,7 maar was op zich niet heel duf. Dus verder (behalve paracetamol) niets mee gedaan…

Mischa had gisteravond 39,4.

Wij hebben hem voor het slapen gaan geen zetpil gegeven.

Gaan we verder richting de 40 geven we vaak wel een zetpil, maar anders kijken we het eerst aan hoe hij gaat slapen.

Ik geef helemaal geen zetpil behalve als ik merk dat hij pijn heeft

boven 39,5 druk ik er een zetpil in.

boven de 40 wordt het linker… dan moet je ze goed in de gaten houden, i.v.m. het risico op stuipen. Mijn ha. zegt altijd, koorts boven de 40 is effe bellen en na laten kijken… maar ik weet niet hoe jouw huisarts daar tegenover staat

@Jannigje wrote:

Ik geef helemaal geen zetpil behalve als ik merk dat hij pijn heeft




Ik ook niet, koorts heeft ook een functie namelijk.



Ik vind 39.3 wel hoog maar niet alarmerend. Goed in de gaten houden en proberen regelmatig wat te laten drinken.

@Karin2 wrote:

@Jannigje wrote:
Ik geef helemaal geen zetpil behalve als ik merk dat hij pijn heeft




Ik ook niet, koorts heeft ook een functie namelijk.



Ik vind 39.3 wel hoog maar niet alarmerend. Goed in de gaten houden en proberen regelmatig wat te laten drinken.
Ik vind het belangrijk om de beloop van de koorts goed in beeld te hebben en idd kinderen hebben koorts nodig

@schoen wrote:

boven 39,5 druk ik er een zetpil in.




hie rook , als ze boven de 39,5 komt dan krijgt ze ook een zetpilletje

Ik kan mij voorstellen dat dit voor jou hoog is, helemaal als je kind nooit zo hoog koortst.

Als tigo koorts heeft heeft hij ook koorts, altijd 40 of hoger. Verhoging oid kent hij niet. Dus ik zou niet “schrikken” van 39,1.

Ik denk dat 39 een normale koorts is hoor, aangezien tot 38,5 over verhoging wordt gesproken.

Ik geef ook geen zetpil als tigo alleen maar koorts heeft puur om de koorts te onderdrukken, tigo reageert er te heftig op, die schiet dan binnen een half uur terug naar de 36 graden. Hij heeft daardoor ooit eens een koortstuip gehad dus geef nu alleen maar een zetpil als hij echt last heeft van de koorts of het ziekzijn.

@Jannigje wrote:

Ik geef helemaal geen zetpil behalve als ik merk dat hij pijn heeft




Ik geef ook niet snel een zetpil, het is beter dat het lichaam het zelf doet.

Kinderen krijgen heel snel hoge koorts.

Veel laten drinken of lekker waterijsjes laten eten :wink:



Beterschap voor alle zieke kindjes :hug:

hier ook pas een zetpil als hij echt pijn heeft.

Y heeft de afgelopen drie dagen 40 gr koorts gehad. Als hij ziek is schiet hij altijd naar de 40 en zelfs richting 41.5. Dus ik schrik niet zo van 39.3. Maar kan mijn voorstellen als ze dat nooit heeft dat je wel even schrikt hoor!

Gaat het nu alweer beter??

hier een zoon die als baby stuipen heeft gehad bij 39.0… dus er gaat hier standaard een zetpil in bij wat verhoging dan ook wil het noooooit meer meemaken… :cry:





ps stuipen hebben niks te maken met hoe hoog de koorts is wel met de snelheid hoe ze verhoging krijgen, dus een langzaam oplopende koorts veroorzaakt geen stuipen wel een oplopen koorts die van een normale temp ineens naar verhoging gaat…

Lotte heeft goed gereageerd op de zetpil. Ze heeft vannacht doorgeslapen en was vanmorgen gelukkig weer koortsvrij! Bedankt voor al jullie reacties!



Groetjes,



Viratine

gelukkig!



Nog even naar aanleiding van dit topic :wink:

Ik meet nooit de koorts eigenlijk…

Ze vind het vervelend en het leek me ook niet echt nodig.

koorts is koorts en als ik het idee heb dat een paracetamolletje zou helpen krijgt ze die (vloeibaar of een pilletje; een zetpil is hier DRAMA).

Ik vind het belangrijker om naar haar gedrag te kijken.

Als ik dat alarmerend vind doe ik er wat mee.

@jacsansil wrote:

hier een zoon die als baby stuipen heeft gehad bij 39.0… dus er gaat hier standaard een zetpil in bij wat verhoging dan ook wil het noooooit meer meemaken… :cry:





ps stuipen hebben niks te maken met hoe hoog de koorts is wel met de snelheid hoe ze verhoging krijgen, dus een langzaam oplopende koorts veroorzaakt geen stuipen wel een oplopen koorts die van een normale temp ineens naar verhoging gaat…




Maar andersom dus ook he, dus als je door die zetpil van de 39 ineens en snel naar de 36 daalt kan je kind ook een stuip krijgen, dat had tigo…









Fijn dat lotte weer aan de betere hand is!!!

@Frank@ wrote:

@jacsansil wrote:
hier een zoon die als baby stuipen heeft gehad bij 39.0… dus er gaat hier standaard een zetpil in bij wat verhoging dan ook wil het noooooit meer meemaken… :cry:





ps stuipen hebben niks te maken met hoe hoog de koorts is wel met de snelheid hoe ze verhoging krijgen, dus een langzaam oplopende koorts veroorzaakt geen stuipen wel een oplopen koorts die van een normale temp ineens naar verhoging gaat…




Maar andersom dus ook he, dus als je door die zetpil van de 39 ineens en snel naar de 36 daalt kan je kind ook een stuip krijgen, dat had tigo…



dat klopt hoor daarom geef ik meestal direct een zetpil als er ook maar iets verhoging te zien is :frowning:









Fijn dat lotte weer aan de betere hand is!!!