Wanneer is je borst leeg?

Hoe weten jullie eigenlijk dat je borst leeg is en dat je de ander aan moet bieden? Kan je dat voelen, of zien, of geeft je kind dat zelf aan, of?



Als ik Kaya links aanleg kan ze vaak een tijdje drinken en daarna begint mn borst enorm te jeuken. Ook drinkt ze dan niet echt meer door en ieder slokje wat ze neemt jeukt me dan enorm. Het doet geen pijn, het jeukt gewoon. Dit is niet vanaf het begin van het voeden want dan heb ik nergens last van, maar het begint echt pas als ze er een tijdje aanhangt.

Vaak haal ik haar dan na een tijdje kriegelig worden eraf om haar rechts aan te leggen, waar ze dan gelijk weer echt drinkt. Dus zou mn linker dan gewoon leeg zijn geweest, of moet ik het ergens anders zoeken?



Rechts heb ik daar namelijk nooit last van. Daar produceer ik volgensmij ook meer dan links, maar die jeukt dus ook niet na een tijd. En als ze rechts begint hoeft ze ook niet na een tijd naar links.

Op een gegeven moment herken je wel of je kindje aan het drinken of of dat ze gewoon lekker ligt te sabbelen.

Op het moment dat die van mij dat begint te doen, dan is het tijd om te wisselen 8)

Maar meestal laat ons ventje vanzelf los, ligt wat rond te kijken en is niet meer zo geïnteresseerd in de borst. En weet ik ook dat ik moet wisselen.

Maar goed, die van mij is al een stukje ouder dan die van jou :wink:



Omdat je zegt dat je dochter, als je borst begint te jeuken, ook niet meer echt drinkt, zou voor mij dat een teken zijn de andere borst aan te bieden.



Succes!

Bij mij jeuken mijn borsten ook vaak als ik het idee heb dat ze ‘leeg’ zijn.



Ik denk dus dat je dat wel als een teken kunt opvatten. Je kunt ook op je gevoel afgaan. Je krijgt er steeds meer handigheid in :slight_smile:



Succes!

Mijn borsten gingen een soort van jeuken als er een toeschiet kwam.

Kan het zijn dat er dan bij jou een tweede toeschiet is/komt?

Hij is nooit helemaal leeg…

Ik merkte het aan dat de spanning eraf was en de borst steeds slapper aan ging voelen…





Als je ze dubbel kan vouwen, zijn ze ‘leeg’ :mrgreen:

@faizaa wrote:

Hij is nooit helemaal leeg…

Ik merkte het aan dat de spanning eraf was en de borst steeds slapper aan ging voelen…





Als je ze dubbel kan vouwen, zijn ze ‘leeg’ :mrgreen:




Ja of over je schouder kan werpen :mrgreen:



Bij mij gingen ze ook altijd jeuken.

ik had ook altijd jeukende borsten.



enne je borsten zijn nooit leeg.



maar als je dochter niet meer de slik beweging maakt, en sabbelt dan is het tijd voor de andere kant.



staat ook veel over op borstvoeding.com

@faizaa wrote:

Als je ze dubbel kan vouwen, zijn ze ‘leeg’ :mrgreen:




wooooeiiiii Fai is in the house :lol: