Wanneer is het tijd voor een grote autostoel?

Hallodiehee,



Aniek zit nog in de Romer King en opzich past haar bips er nog prima in.

Maar ze word over een maandje 3 en is best lang.

Nu zag ik van de week dat ze met haar hoofd toch zeker 5 cm boven de romerking uitkomt, is dit net als bij de maxi cosi een reden om een andere stoel te kopen?



Ze is de fase van riemen los maken ook wel voorbij, dus dat durf ik wel aan. Maar het is wel een enorme uitgaaf die ik graag nog even zou uitstellen… zijn net verhuisd enzo he :wink:



Op welke leeftijd hebben jullie een grote stoel gekocht? (bv Romer KID of maxi cosi Rodi zoiets)

Indy was nét 3 jaar. Maar dat was 's winters en ze paste gewoon met haar dikke winterjas niet meer in de Romer king. Maar volgens mij is dat ook wel een mooie leeftijd. Ik heb er 1 van Graco gekocht, was in de aanbieding toen iets van 79 euro. Vond ik qua prijs dus wel meevallen. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, als ze maar goedgekeurd zijn.

Bij mij zit Marije (bijna 3) nog in de maxi stoel. Bij mijn ex zit ze al een jaar in de vervolgstoel en dat gaat prima.



Thomas (bijna 2) zit ook nog in de maxi, maar mijn ex wilde voor hem ook al een vervolgstoel aanschaffen… Ik vind dat nog wel erg vroeg, zeker omdat hij, op lange ritten, er in slaapt. Dan vind ik de gordel van de stoel veiliger dan de gordel van de vervolgstoel…



Maar Marije zit goed in de vervolgstoel en ook zij komt bij mij een stuk boven de maxi uit.



Bij mij krijgt ze de vervolgstoel in oktober, dan is de kbs er weer en kunnen dat soort dingen er vanaf! Maar Thomas gaat bij mij echt nog in de maxi…

Britt zit al in de vervolgstoel. Ze zat gewoon niet zo lekker meer in de maxi en ze groeide er boven uit.

Volgens mij mogen ze vanaf 15 kilo in een stoeltje waarin je ze gewoon met de autogordel vastzet.



Ik heb er eentje gekocht waarin een tuigje (of hoe je dat ook wilt noemen) zit net als in de Romer King. Dat tuigje kun je er uit halen zodra ze 15 kilo zijn en daarna kun je ook nog de achterleuning er af halen zodat het alleen nog zitverhoger is. Kian is dus klaar totdat hij boven de 1.35 m is :D.



Ik vond dat hij zo groot werd voor de Romer King maar hij is nog geen 15 kilo dus dan maar zo opgelost.

@Marion wrote:

Ik heb er eentje gekocht waarin een tuigje (of hoe je dat ook wilt noemen) zit net als in de Romer King. Dat tuigje kun je er uit halen zodra ze 15 kilo zijn .




Kan je die stoel dan niet vastmaken met de veiligheidsriem ??



De maxi cosi waar Britt nu in zit gaat gewoon met de veiligheidriem vast van de achterbank en dat gaat perfect !.

Ja natuurlijk zit de stoel vast met de veiligheidsriem, anders zou hij de hele auto doorvliegen :mrgreen: . Maar in de vervolgstoelen zet de veiligheidsriem zowel het stoeltje als het kind vast…

Op de site van autokinderzitjes punt enel staat dit:



Wanneer moet mijn kind van de kinderautostoel overstappen op een zittingverhoger?

Op het kinderautostoeltje staat het maximale gewicht van het kind aangegeven. Als uw kind zwaarder is, moet u overstappen op een zittingverhoger. Als uw kind in het huidige autostoeltje geen steun meer heeft voor het hoofd, is het ook tijd om over te stappen




Dus ook al weegt je kind nog geen 15 kilo, als het wel lang is (zoals Aniek) dan kan je ook over naar een grotere stoel.



We hebben gisteren een nieuwe stoel gekocht, ze was mee om te passen en de verkoper zei eerst ook dat ze nog wel moest passen, maar toen ze daar in de romer werd gezet keek hij wel op want daar kwam ze dus echt boven uit! Ze heeft dan ook korte pootjes en een lang bovenlijf. Draagt onder 92 en boven 104…

Op de grote stoel zat ze perfect.

We hebben gekozen voor de maxi cosi Rodi XR, deze kan ook in ruststand en hij heeft een gordelspansysteem. Dus al is het maar een 3 puntsgordel, vast is vast.

Ze vind het geweldig en blijft prima zitten :inlove:



Ik ken maar 2 merken die nog weer extra gordels heeft en dat is of een nania of een concord en beide stoelen komen beroerd uit de testen.

Die zou ik dus nooit kopen, sorry.