Wanneer is het gebit compleet???

Esmee ( over 3 mnd 3 jaar) mist nog steeds allevier haar achterste kiezen…

Toevallig klaagde ze vandaag over pijn daar, maar ik zie of voel nog steeds helemaal niets.

Ik heb er al eens naar geïnformeerd bij het cb ( och komt wel, ze zal er nu wel veel last van krijgen waarschijnlijk…) en bij de tandarts ( ik zal volgende keer wel eens kijken). Kortom, daar schiet je ook niet veel mee op :roll:



Ik vroeg me dus af of er meer peutertjes zijn die nog niet alle kiezen hebben?

Heeft iemand ervaring met peuters die ze ook pas zo laat kregen?

Zou het een beetje sneu vinden als ze ze zo laat krijgt dat ze er zowat meteen weer uitvallen :wink:

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Chris ook pas laat alles compleet zal hebben… Hij heeft nu pas (is bijna 2) onder 4 tanden en 2 kiezen, boven 4 tanden en 2 kiezen… That’s it… Hij mist dus nog alle hoektanden en een aantal kiezen… Twee van de hoektanden lijken een dezer dagen eraan te komen, maar dat heb ik al vaker gedacht, en toch nog steeds niks… :roll:



Over een jaar zal ik in je topic even een update plaatsen… :lol:

brittany heeft sinds kort al haar tanden

en ze zeggen ook hoe later de tander des ter sterker zijn der tanden

Dat klinkt wel leuk, dat later de tanden dan sterker zijn :wink:



Esmee heeft idd ook alles heel laat gekregen, eerste tandje toen ze al bijna 1 was…

Toen kwam wel vrij snel alles achter elkaar aan, alleen deze kiezen komen dus maar niet.

Nou ja, eens zullen ze wel komen toch?!? :roll:

Thomas heeft net een kiezenaanval gehad en heeft nu alles!

Oeps…au :?

Heeft hij er veel last van gehad???

volgens het groene boekje (blz 42) komt de laatste kies gewoonlijk tussen de 24 en 30 maanden, dan hebben ze 20 tanden en kiezen



ik heb bij mijn oudste nooit gemerkt dat ie zijn 2e kiezen had, toen ik bezig was met de data in te vullen van mijn jongste zoon, hij was toen 2,5 jaar, keek ik even bij hem en zag dat ze er al waren



mijn jongste zoon had met precies 2 jaar zijn gebit compleet

Mijn zoontje heeft zn eerste tand gekregen met 3 maanden en met 20 maanden was hij compleet :smiley: