Amélie wordt nu inmiddels alweer 3 weken behandeld tegen spruw…volgens de dokter heel normaal dat het zo lang duurt :roll: dus het moet maar.
Sinds zondag zijn de witte puntjes weg uit haar mondje, maar ze heeft sinds vrijdag rode puntjes op haar billetjes. Het is maar een klein plekje, het wordt niet erger, maar is niet weg te krijgen.
Normaal gesproken (als ze een keer een rood plekje had) hoefde ik het maar 1a2 keer in te smeren met bepanthen en was het weg, maar dit plekje dus niet…nu vroeg ik me af…kan het met de spruw te maken hebben? Dat het dus een schimmeltje is? En hoe moet dat eruit zien dan?
Ik hoop dat iemand het weet
ik weet niet watvoor medicijn je krijgt voor spruw,
maar ik weet wel dat Tygo bij bepaalde AB kuren altijd schimmel kreeg in zijn mond en onder zijn kont (dat rijmt zo lekker :mrgreen: ).
het zag er rood uit en zijn huidje ging open.
in principe is luieruitslag ook een soort schimmel
gewoon ff een zalfje voor halen bij de apotheek (of via je arts)
dan is het zo over.
schimmel kan zeker ook rode luieruitslag geven!
onze knul had het ineens heel erg, echte vurige rode plekken
we hebben er mycanozol creme voor gekregen. 2x per dag smeren en dan met een soort vasaline laagje erover zodat het beter blijft zitten. de uitslag was na een paar dagen weg :thumbup:
ik zou je huisarts er even over bellen :think:
@elisaatje wrote:
ik zou je huisarts er even over bellen :think:
Ja…onze huisarts is jammer genoeg niet zo heel erg behulpzaam…zo hoefde ik bijvoorbeeld helemaal niet behandeld te worden voor spruw terwijl ik ook brandende tepels had :?
Maar ik heb dus voor mezelf miconazol creme…mag ik die ook op haar plekje smeren? Het is niet een open plekje, maar gewoon rode puntjes/stipjes die maar niet weg willen gaan…
Klinkt wel als een schimmel wat je beschrijft, als het erger wordt dan is het vuurrood met witte plekjes. In een luier heerst een vochtig warm klimaat, daar zijn schimmels dol op :?
Gewoon met die miconazolcreme smeren na elke luierwisseling (dun laagje), dan moet je al snel verbetering zien.
Goed, gaan we dat doen!
Bedankt meiden :-*
toen Isa spruw had, kreeg ik gel voor in haar mondje en een tube creme voor op de billetjes…micronazolcreme volgens mij.
Toen veron spruw had kreeg ik iets voeibaars wat ik in zijn mondje moest doen met een spuitje en dan een beetje bij de plekjes was t echt met een paar dagen weg .
De HA vertelde toen ook dat hij het ook op de billen kon krijgen als dat zo was moest ik weer kontact opnemen ik heb toen begrepen dat t met elkaar in verband staat.
Gewoon weer bij hem aankloppen hoor en zonodig gewoon een andere arts gaan of HP
succes