Hoi,
Mijn dochter is 3 weken oud krijgt 100 ml flesvoeding. Volgens het consultatie buro heeft ze genoeg tussen 70 en 90ml voeding. Ze drinkt de 100ml uit, dan is ze ook klaar. Ze geeft ook wel wat terug maar dat was normaal en ook wel verklaarbaar. als ze genoeg zou hebben met 70 tot 90 ml melk, is het normaal dat er melk terug komt. Alleen in het begin moest je haar wakker maken voor een fles (om de 3 uur). Ze deed dan 30 tot 45 minuten over een fles. We lieten haar slapen tot maximaal 4 uur tussen de voedingen. Dan ging de fles binnen 15 en 25 minuten leeg. Normaal dus. Toen kwam ze zelf om de 3 uur. Oke dan krijg je de fles. Nu komt ze om de 2 a 2,5 uur. Is ze nu een hongerige baby?
Moeten we haar nu meer geven? Want het terug geven zal dan ook meer worden. Ze heeft niet veel last van krampjes. Alleen 'savonds. Met toevoegen van johannesbroodpitmeel ben ik bang dat ze meer krampjes gaat krijgen en dat willen we niet. Deze gedachte komt uit het feit dat onze zoon veel krampen kreeg van johannesbroodpitmeel. Niet iedere baby is het zelfde dat weet ik hoor maar ze slaapt 'snachts ook erg onrustig en het duurt lang voordat ze inslaap valt. Meer krampjes maakt de nachten ook voor ons vervelender. Niet dat wij dan minder slapen maar dat onze zoon wakker wordt van haar en dan overdag erg moe is en dus dan ook lastiger voor ons en zichzelf is.
Wie kan ons adviseren. We gaan maandag ook het CB bellen hierover hoor. Maar misschien hebben we nu al waat aan jullie adviezen.
Gr. sjorset
Mijn dochters hebben allebei geen krampjes gehad van JBP. In ieder geval niet meer dan dat ze al zouden hebben…
Tja een hongerige baby… volgens mij is het een kwestie van proberen hoor, bij Nena heb ik ook een tijdje gedacht dat ze hongerig was maar vaak bleek het tóch buikpijn (en dan willen ze óók zuigen dus eten!) of was ze moe en zag ik de signalen niet. Nou ja signalen,ze huilen natuurlijk om drie dingen: honger, buikpijn en slaap, ik had nog niet zo door dat er een verschil was tussen die drie…
Ik zou als jij echt denkt een hongerige baby te hebben gewoon óf wat meer gaan geven óf voeding voor hongerige babies. Misschien heeft ze gewoon wat meer nodig en ben je er dan ook?
Succes!
gr
muts
PS: en écht waar na een maandje of drie heb je de gebruiksaanwijzing weer door hoor!
Ja dat weet ik maar ik denk weer hetzelfde als bij mijn zoon denk ik nu weer; welkom kindje maar waren die 3 maanden maar weer voorbij!!! ik vind ze zeker iet de leukste drie maanden!
Welke voeding gebruik je nu? Bas was ook een erg hongerige baby (nu kun je het met gemak rekken) en die kreeg Fr*so extra en dat beviel super ook tevens met zijn krampjes, al zou de voeding er niet extra rekening mee houden.Hij kwam in de eerste 2 weken nog wel vaak om de 3 uur overdag, maar al snel was te rekken naar 3 1/2 uur- 4 uur.
Ik heb om dezelfde reden Quinten over gezet op Fr*so Extra. Ook hij kwam om de 2 a 2,5 uur voor voeding en dat is veel te vaak. Ik ben toen overgestapt en daarna kwam meneer om de 3,5 uur.
Met het CB heb ik niet overlegd omdat ze hier heel erg tegen voeding voor hongerige babies zijn, maar nu zeggen ze er niets meer van dat ik het gebruik.