wanneer is cyclus onregelmatig? UPDATE vraagje!

Hoi allemaal,



Even een stukje ‘geschiedenis’ :lol:



Juli 2004 gestopt met de pil, in 10 maanden tijd 3 x ongi geweest. Toen wel in de 10e maand zwanger geworden. December 2005: prachtige dochter.

Na een half jaar borstvoeding werd de cyclus langzaam regelmatig:

35, 33, 32, 31, 30, 31, 30 (ongeveer)



Mei 2007: we wilden het weer gaan proberen voor een brusje. In de 2e maand raak. Missed abortion, weer in 2e maand raak, weer missed abortion.



Nu na de 2e MA is mijn cyclus 35,31,34, en vandaag zit ik op dag 37 van de 4e cyclus. IK vind dit vrij onregelmatig. Toch geef de site FF, wel een eisprong aan elke keer. Is dit onregelmatig genoeg om iets te krijgen van de HA, waardoor het regelmatiger wordt? Het is erg frustrerend op deze manier.



gr. Nienke

Het is een beetje onregelmatig, maar nog niet schokkend (voor jou vast wel en ook frustrerend :roll: :? )



Als je een cyclus hebt gehad van 37 dagen, wanneer denk je dat je een eisprong gehad hebt?

En vrijen jullie wel rond die periode regelmatig? Kan nl zijn dat je net jouw eisprong mist omdat de ene maand jouw cyclus langer is dan de andere maand…



Je zou altijd jouw vraag bij de ha neer kunnen leggen, iedere arts reageert anders op deze vraag :wink:

Ik doe de temperatuurmethode en zie wanneer mijn eisprong geweest is. We klussen regelmatig en dat we het op de juist dagen doen, blijkt wel uit het feit dat ik toch 2x snel zwanger ben geworden.

Omdat ik toch een soort van aanleg heb om geen regelmatige cyclus van 28 dagen te hebben, hoopte ik eigenlijk dat er iets is wat het net even helpt.



Wat is jullie ervaring? zien ze 35 dagen niet als te lang?

En wat is jullie ervaring met de homeopatische middelen?



gr. Nienke

Helaas, ze zien 35 dagen als normaal. Mijn cyclus loopt uiteen van 27 tot 35 dagen en dat valt onder regelmatig. (De laatste tijd gelukkig vaak tussen de 28 en 31) Dat vindt zowel de huisarts, als de gyn in ons ziekenhuis als in het Radboud.



Als je een eisprong hebt, dan geven ze je dan ook niet snel iets om het op 28 dagen te krijgen. Die hoop had ik namelijk ook. Het enige wat ze erover zeggen is dat je dan percentueel gezien ongeveer een kans minder hebt per jaar. Meer niet.



Vragen staat natuurlijk altijd vrij… Nee heb je… (de rest kennen we allemaal wel)

Toch nog ff doorvragen of iemand me kan overtuigen.



De cyclus was uiteindelijk 46 dagen.

Na de 2e MA zijn mijn cycli: 36,32, 35 en 46.

Vooral omdat de cyclus langer wordt, ipv korter, vind ik het verontrustend. Wat vinden jullie. Reden om aan de bel te trekken bij de HA?

Ik heb overigens wel een eisprong gezien in mijn templijst. (Heb luteale fase van 13 dagen, dus vrij normaal).



gr. Nienke

Update: heb wel een afspraak gemaakt bij de HA voor dinsdag. ben benieuwd wat hij gaat zeggen. denk zelf niet zo veel hoor. maar wil ook niet denken als ik weer een cyclus die weer langer is…was ik direct maar gegaan.



Nienke

Hoi,

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien was ik twee maanden na het stoppen van de pil regelamtig en sloeg mijn cyclus daarna helemaal op hol. Hij is nu weer min of meer gestabiliseerd, maar een vrouwenlichaam werkt wat dat betreft in “mysterious ways”… :wink:

Nou, vanmorgen naar de HA geweest. Hij ziet ook een eisprong in mijn templijsten en wil er daarom eerst niks aan doen. Een eisprong is het belangrijkste en dat het zo onregelmatig is, is gewoon pech. Tja, had dit antwoord al bedacht.

Toen hij vroeg hoe het ging na de 2e miskraam, hield ik het weer niet droog. Hij zei ook te begrijpen dat het niet snel genoeg kan gaan. En tja, gaf nu ook aan dat een onregelmatige cyclus een soort van verminderde vruchtbaarheid is. Ik ga wel op zijn advies stoppen met tempen. Denk ook dat ik er dan minder mee bezig zal zijn. Alhoewel ik er al wat meer afstand van kan nemen, maar dat zal wel helpen. Misschien alleen af en toe even tempen om te weten of mijn eisprong al geweest is of niet. Is toch handig voor het klusschema :wink:



Al met al niet veel wijzer, maar er wel rustiger op geworden…



gr. Nienke

heb je al eens je slijm in de gaten gehouden?



dat is een stuk makkelijker te doen omdat je toch naar het toilet gaat 8)

en je dus niet hoeft te stressen over temp en data en dagen tellen enzo…



je merkt vanzelf wanneer je slijm dun (dunner) en waterig/doorzichtig wordt en dan komt je eisprong eraan :thumbup:



klusserdeklus en wie weet :inlove:





google:

Hoe verandert het slijm tijdens de cyclus?





Elke vrouw kan rond de eisprong een duidelijk omslagpunt van de eigenschappen en hoeveelheid van het slijm vaststellen.

Het omslagpunt is op de slijmpiekdag. Het slijm kan gedurende de cyclus ongeveer zo veranderen:



Droog of geen gevoel Slijm niet zichtbaar

Vochtig gevoel Slijm zichtbaar (troebel, wit, gelig; niet-rekbaar

dik, romig, brokkelig, kleverig of taai-elastisch)

Meer slijm Slijm zichtbaar (glashelder, doorzichtig,

licht-gelig, met witte slierten; rekbaar, glad,

glibberig) Soms: Nat gevoel - Slijm zo vloeibaar

als water en niet zichtbaar

Minder tot geen slijm Slijm zichtbaar (troebel, klonterig; niet-rekbaar)

Droog gevoel Geen slijm zichtbaar



succes :hug: :-*

dankjewel Guusje…



Ik kan alleen niet altijd aan mijn slijm merken wanneer de eisprong er is. ik merk wel dat het soort van waterig/meer aanwezig wordt. Maar soms wordt het helemaal niet draderig. en dat waterige is ook weleens na de eisprong (weet ik door het tempen) nog aanwezig.

dus wanneer dan precies de eisprong is…? ik vind het voor mij niet duidelijk genoeg.



Nienke

In de medische wereld betekend 8 cycli per jaar of minder dat er reden is om doorgestuurd te worden naar de gynaecoloog.

Dat betekend gemiddeld 46 dagen of langer per cyclus.

…toch ff op de hoogte houden.



Heb deze ronde de digitale ovulatietesten gebruikt van CB. En had op dag 19 een smiley. Dus dat wordt een cyclus van niet langer dan 35 dagen. pppfff, ben zo opgelucht, het wordt niet langer in ieder geval.



Bedankt voor jullie reacties. (en ik weet dondersgoed dat er hier mensen schrijven die denken…35 dagen? 46 dagen? ze mag in haar handen knijpen. Ik heb heel veel respect hoe iedereen hier met zijn probleem omgaat)



Gr. Nienke

Weer een update. Mijn cyclus was dus uiteindelijk 46 dagen. Toen weer een keer 33, dus ik dacht: die 46 is een uitschieter.

Maar ik zit nu alweer op dag 26 zonder een positieve ovu test gehad te hebben. En dat blijkt ook wel uit mijn temperatuur. Heb de laatste dagen weer getempt om te kijken of ik mijn ei gemist had met de testen. Maar dat is dus niet zo. Wel van de week heel draderig slijm.



Weet IEMAND welke behandelingen/medicijnen eventueel mogelijk zijn bij de volgende ‘klachten’?

  • onregelmatige cyclus (36-32-35-46-33-minstens 40)
  • wel eisprong



    Clomid geven ze toch alleen als je helemaal geen eisprong hebt?



    gr. Nienke

Clomid wordt inderdaad gegeven als je geen eisprong hebt. Maar bij jou schommelt het dus wel heel erg. Je zou wel Clomid kunnen gaan gebruiken, zodat het misschien wat regelmatiger wordt. Maar dan zou je even met je gyn/huisarts moeten overleggen. Met Clomid zit je wel aan veel controle’s vast, dus dan is het meteen zo medisch. Ook heb je dan veel last van vervelende bijwerkingen. Maar goed, je kan het altijd een keer proberen.



Succes!



Groetjes,

Jippie

@nienke2 wrote:

Weer een update. Mijn cyclus was dus uiteindelijk 46 dagen. Toen weer een keer 33, dus ik dacht: die 46 is een uitschieter.

Maar ik zit nu alweer op dag 26 zonder een positieve ovu test gehad te hebben. En dat blijkt ook wel uit mijn temperatuur. Heb de laatste dagen weer getempt om te kijken of ik mijn ei gemist had met de testen. Maar dat is dus niet zo. Wel van de week heel draderig slijm.



Weet IEMAND welke behandelingen/medicijnen eventueel mogelijk zijn bij de volgende ‘klachten’?
  • onregelmatige cyclus (36-32-35-46-33-minstens 40)
  • wel eisprong



    Clomid geven ze toch alleen als je helemaal geen eisprong hebt?



    gr. Nienke




Meestal heb je de ene cyclus een eitje dat springt aan de linkerkant en de volgende cyclus aan de rechterkant (dit kan welleens wisselen hoor) dus misschien doet de ene kant er gewoon langer over om een eitje te laten rijpen? Dat zou wel verklaren waarom je de ene keer een langere cyclus hebt als de andere keer.



Clomid wordt volgens mij ook wel gegeven als je cyclus niet regelmatig is, ik heb het zelfs gekregen terwijl mijn cyclus perfect was (wel in combinatie met IUI). Clomid maakt je baarmoederslijm echter wel wat minder toegankelijk dus of het echt zin heeft om Clomid te gebruiken?? Verder heeft Clomid zoals Jippie al zegt veel bijwerkingen die niet erg prettig zijn (ik werd er zelf erg depri van).



Ik zou het er gewoon eens met mijn HA over hebben en je laten doorverwijzen naar een gyn. Die kunnen het beste bepalen of clomid voor jou HET middel is.



Succes ermee!

Bedankt.

Ik heb met de HA afgesproken dat ik na de zomer weer zou komen als het nog steeds op zich liet wachten. Hij zei wel dat het als verminderd vruchtbaar wordt aangemerkt als je zo’n onregelmatige cyclus hebt. Heb nu eerst iets online besteld, efamol. Vorige cyclus teunisbloemolie geprobeerd en toen had ik die cyclus van 33 dagen. Hier zit ook weer teunisbloemolie in en nog meer en is gericht om regelmatige cyclus te krijgen. Ben benieuwd. Zal deze cyclus weinig meer uithalen, maar goed…

Zit voor mezelf nu te bedenken wanneer ik weer naar de huisarts zou gaan als het zo blijft gaan. Eerst 3 weken vakantie, dus ik denk nog 2 NOD’s afwachten. :zzz:



Nienke