wanneer in fietsstoeltje

Wanneer mag je nou beginnen met fietsen met de kleine.

Seline kan net zelf gaan zitten en blijft ook wel stevig zitten.

En ik zou natuurlijk niet gelijk een uur gaan! Maar ik wil ook niet te snel gaan.



Als je op het net leest dan lees je hele wisselende leeftijden dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Hier zat Lianne al met 6 maanden voorop de fiets.



Dus zou zeggen: lekker gaan met die fiets!

gemiddeld zeggen ze 9 maand, omdat dat de leeftijd is dat de meeste kinderen dan goed kunnen (gaan) zitten.



Hier was het zeker bij de laatste later. Onze kinderen konden al wel stevig zitten, maar nog niet gaan zitten… dat moment heb ik echt afgewacht. Dan hebben ze genoeg kracht om beweging etc te corrigeren. De jongste was bijna 11 maand toen hij zelf kon gaan zitten, toen hij dat een weekje onder de knie had zijn wij voor een eerste ritje naar de winkel geweest… en heeft hij het uitgegierd van plezier :lol:

nou het zelf zitten heeft ze door en ook het corrigeren. DAt is grappig om te zien!

als ik jullie zo lees zou ik dus voorzichtig kunnen gaan fietsen?

jij kent je kleintje het beste, als jij denkt dat zij een stukje van 10/15 minuutjes (je moet ergens beginnen niet waar :lol: ) aan kan… zou ik lekker met haar op de fiets stappen!

nou ik zat aan 5 minuten te denken hahaha



ze is heel stevig.

Maar ik wil natuurlijk geen risico nemen en niet fietsen alleen omdat IK het zo leuk vind.



vandaar mijn vraag naar ervaringen…

was ze nou net 6 maand geweest had ik waarschijnlijk toch gedacht mmm zou het niet doen ook al kan ze zelf gaan zitten… maar ze is 8 maand, zit stevig…

hier was ze dikke zeven maand, maar ze zat heel stevig. Het cb gaf aan dat ik makkelijk kon fietsen! Ik was erg blij… kon ik eindelijk op de fiets weer boodschapjes doen! was dat lopen zooooohooo zat!

haai!



hier begonnen met 8/9 maand



als ze zelf al stevig kan zitten kan het prima hoor en idd kleine stukjes om mee te beginnen

haaai



ja ik begin eerst maar eens het stukje naar school (10 meter hahah) en dan steeds verder.

ze zit goed, wel steunt ze snel met de handen naar voren maar ze wiebelt niet met de nek of rug zeg maar.

haha dat is idd mooi om te beginnen, ben je net opgestapt kun je er weer af.



wel lekker hoor, zo dicht bij school wonen!

hier kreeg ik het advies van het cb, wanneer je kindje goed en stevig blijft zitten kan het in een fietsstoeltje…



succes met het “oefenen” :wink:

Nou ze zit goed stevig, laat zich wel omrollen omdat dat makkelijk is he om iets te pakken! :mrgreen:

Maar dat doet ze dan wel heel slim, eerst weer steunen op haar elleboog en dan laten vallen hahaha



We gaan het weekend eens een blokje van een paar minuutjes om denk ik. Ze vind het vast geweldig!

hier pas toen mevrouw zelf kon zitten. Ze kon al wel een btje zitten, maar niet uit dr zelf…ik vind dat wel belangrijk om op te letten. Tenslotte moeten ze nog hun hele leven met hun rug…dus heb echt afgewacht tot ze zelf kon gaan zitten, dat was met 10 maanden :slight_smile:

Mevrouwtje hier gaat dus nu ook zelf zitten.

Dat was voor mij iniedergeval een punt waar ik op zou wachten!

En als ik haar in het stoeltje zet en het ziet er niet fraai uit (dat ze hangt enzo) dan wacht ik nog even!

Als ze goed stevig zitten, en ik denk nog het beste als ze uit zichzelf gaan zitten, maar dat verschil weet ik niet voor op de fiets, meningen zijn daarover verdeeld geloof ik.

Oudste was heel snel, met 6.5 maand ging ze kruipen, zelfstandig zitten en staan… toch heb ik gewacht tot 8 maanden omdat ik haar nog erg klein vond en bang was dat ik te vroeg zou zijn :oops: En nu… nu zie ik kids op de fiets die net kunnen zitten met 6 maanden, nog lang niet zo stevig als oudste toen en denk ik, dat had dus best eerder gekund.

Jongste kan nog niet zelf gaan zitten, nu wel steeds langer los, maar ze heeft veel te veel onrust in haar kont nog, ik kan niet wachten!

@wieniex wrote:



En nu… nu zie ik kids op de fiets die net kunnen zitten met 6 maanden, nog lang niet zo stevig als oudste toen en denk ik, dat had dus best eerder gekund.


of die ouders zijn niet echt goed bezig voor het ruggetje van hun kindje?
ik weet natuurlijk de situaties niet he.

Zelf ben ik bij Lys erg voorzichtig geweest, die zat met echt goed met 10 mnd, dus toen rustig aan gaan opbouwen, hoewel dat kort duurde, want toen werd het koud, nat bleh en ik ben een mooi weer fietster 8)

anette, ik denk idd ook dat je dan niet goed bezig bent. Onze dochter kon toen met 6,5 maand echt goed zitten (tja ze ging zelfs al staan haha) maar ik heb bewust toch gewacht omdat ik het nog wel een klein frummeltje vond. Ze zat wel stevig genoeg om te kunnen fietsen, maar ik vond het ondanks dat toch wat vroeg. Ons 1e ritje hebben we gemaakt toen het buiten vroor, met skibroek aan en al haha!

:lol: nee, met skibroek zie je mij niet op de fiiets :wink: veel te koud, hoewel, vroeger ging ik wel met zo’n soort broek, maar dan rijbroek, te paard naar het bos…



Ach ik vind het ruggetje gewoon belangrijk, mijn man heeft het geregeld in zijn rug en ik weet niet of het te voorkomen is, maar als het ook maar een beetje zou helpen, dan wacht ik liever tot ze goed kan zitten straks.