Zolang ze een gaaf huidje heeft hoeft er echt niets in het badje hoor.
Babies worden nog amper vies.
Ik had vorige week voor het eerst bij Kylian sop in het water gedaan en hij begon meteen te huilen. Wss vond hij dat gekraak om zijn oren maar niets. Hij gaat trouwens vanwege zijn droge huid en grote kans op eczeem maar heel weinig in bad. 1 a 2 x in de week.
Mijn oudste heeft eczeem en ging in een oliebadje. Dan moet je idd wel heel erg oppassen met eruit halen. Ze glibberen anders zo uit je handen.
Naatje, ik pm je zo een foto waarop je kunt zien hoe je haar vast kunt houden.
Publiceer liever geen naaktfoto’s van mijn kind op internet, ook al zie je geen details
Wij kregen als tip mee het vooral niet te lang te maken, paar minuutjes.
Beetje badolie in het water en met de voetjes tegen het eind van het badje houden, zodat ze wat ‘houvast’ heeft.
Wat erg trouwens dat je geen kraamhulp meer krijgt.
Ben je niet verzekerd voor uitgestelde kraamhulp of couveuse nazorg?
Heb je je verzekering gebeld? (Dacht dat jij ook CZ had?)
@Naatje wrote:
Zo deed ik het idd ook. Ik heb helaas geen kraamzorg meer. Er is wel iemand een paar dagen geweest nadat ik zelf thuis kwam. Die heeft het met een pop laten zien hoe je je kindje in bad doet. Maar C. maakte ineens echt een snelle beweging en hoppa, daar ging haar hoofdje. Wel meteen weer boven water gehaald natuurlijk. Maar ze was er blijkbaar flink van geschrokken. Ik hoop niet dat ze nu een baddertrauma heeft en dat het volgende keer weer huilen wordt. In het ziekenhuis is ze twee keer in de tummytub geweest en dat vond ze heerlijk.
kijk even je verzekering na als je aanvullend verzekerd bent heb je recht op uitgestelde kraamzorg het is vaak maar iets van 15 uur maar toch dat kan net helpen
groetjes
marlies
Hier in het begin was het badje ook drama, met schuim al helemaal. Ik lees dat je al heel veel tips hebt gehad. Probeer het een en ander uit en kijk wat je zelf prettig vind.
Schuim vindt hij trouwens nog steeds niks.
E.ke geniet van in bad gaan :inlove:
Hier gebruik ik geen schuim, maar wasgel en shampoo. Babies worden niet vies… nou ja, de mijne kan (kon) behoorlijk spugen, dus wel wat vies hoor en die haartjes worden ook wel vet…
Als je geen tummytub hebt, kun je ook een emmer gebruiken op dezelfde manier, daar past je meissie vast wel in (die van mij in de kraamweek in elk geval, en te lezen aan de rest van de reacties was ze groter dan C nu is).
Succes!
Steven vond en vind het badje vreselijk. Samen onder de douche of samen in bad, is wel goed, kon hij zelfs tijdens het badderen drinken :inlove: .
Zwitsal is hij allergisch voor, maar olie in het badje is wel lekker voor hem hij heeft een zeer droge huid. Mijn man helpt altijd door Steven aan te geven eruit te halen af te drogen en weer aan te kleden.
Ik heb mijn kinderen nooit normaal in bad kunnen doen. Ik vond het zoooo moeilijk en lastig. Zelf altijd drijfnat, kind glibberde bijna altijd uit mijn armen, rugpijn…en na afloop een krijsend kindje, want honger :oops: :oops: :oops: :oops: :?
Tummytub ging hier wel wat beter, maar een feest is het nooit geworden helaas. Als ik je verhaal zo lees, dan komt het allemaal weer boven drijven, alleen het zweet op mijn rug ontbreekt.
Ik heb dus ook geen tips, behalve dan misschien deze: het hoeft niet elke dag
Ik las elders dat je C. weer in bad had gedaan :inlove: en dat ze zo relaxt was dat ze sliep :inlove: Wat goed!!! :dance: :dance: :dance:
Ja klopt! Vanmiddag hebben we het nog een keer geprobeerd. Dit keer zonder schuim en ook het water een klein beetje warmer. Ze vond het heerlijk en viel gewoon in slaap in het badje! Ze heeft nu net weer voeding gehad… 4 uur na de vorige. Ze was echt niet wakker te krijgen! Dat zal het effect van het badje dan wel geweest zijn neem ik aan.
Ik ben blij dat het nu wel goed ging. Ik voelde me na de vorige keer best een beetje schuldig.
Je hoefde je de eerste keer niet schuldig te voelen, kan gebeuren. (ik heb hem de eerste 4 dagen niet gebadderd, deed Roy!)
En inderdaad, dat deed Riley ook , slapen na badje :inlove: