wanneer in bad na curretage?

:doh: Shit, ik ben net per ongeluk in bad geweest terwijl ik vorige week gecurreteerd ben vanwege een missed abortion. Volgens mij mag ik eigenlijk zolang ik vloei nog niet in bad, zwemmen of seks. :oops:

Wat was bij anderen het advies? Ik vloei gelukkig nog maar minimaal en donker, dus zo erg zal het toch niet zijn nu :shifty:

Je mag inderdaad pas in bad als het bloedverlies helemaal over is. Maar voor één keertje kan het vast geen kwaad.

Ik heb hier toevallig een patienteninformatieblad voor me liggen.

Daar staat in:

Vaak heeft u na de ingreep nog bloedverlies. Dit duurt meestal een tot twee weken, maar korter of langer is ook mogelijk. Na thuiskomst kunt u douchen of een bad nemen (zonder zeep). Ook zwemmen ius toegestaan. Gemeenschap wordt afgeraden zolang er nog bloedverlies is.

Dit is maar een klein stukje van dat blad, maar je mag gewoon in bad dus.. Maar dan zonder zeep.

Edit: Maria :hug:

Mij werd echt afgeraden om in bad te gaan, zeep of geen zeep, totdat ik 3 dagen niet had gevloeid.

Maargoed, je bent al in bad geweest, niks meer aan te doen. Het zal vast wel meevallen. De reden dat je niet in bad mag is het risico op infecties. Er is dus niet direct gezegd dat je áls je in bad gaat, ook daadwerkelijk een infectie oploopt. Maar ik zou het wel in de gaten houden. Krijg je pijn, koorts of andere klachten dan zou ik even aan de bel trekken.

Wat naar trouwens van die ma… sterkte… :hug:

dankjullie wel. Ik schrok er zelf van dat ik het gewoon vergeten was. heb nergens last van verder. Maar aangezien ik toch al zo veel moeite heb met zwanger worden lijkt me een infectie met risico op verklevingen ed echt een drama :frowning:

Maar oke, ik denk inderdaad dat een keertje niet zo;n probleem zal zijn.

:-*

Hoi Maria,

Ten eerste , rot te horen van de missed abortion :hug: sterkte.

Ik denk dat een keertje niet gelijk kwaad zou kunnen, zoals het advies hier ook al geschreven werd kreeg ik ook … niet in bad als je nog bloedingen hebt …

Maar ook buiten dat om kun je ( zoals in mijn geval ) een erge bm infectie krijgen.

Let echt gewoon goed , zowieso dus, op sympsomen, lang bloeden, pijn en krampen die lang blijven aan houden, flauw voelen en buikpijn, hoofpijn… zijn vaak de signalen , in combinatie met koorts ( die ik dan weer niet had) die zeggen dat het mis kan zijn in je baarmoeder of de omgeving er van ,

ik wil je veel sterkte wensen :hug: