Wanneer hypo allergene fv?

Ons meisje heeft twee keer per dag een uur een huiluur gerelateerd aan ontlasting/windjes. Na een voeding moet ik haar minstens een half uur overeind houden anders spuugt ze en blijft kreunen en piepen. Het spugen is niet heel erg, maar ook niet prettig voor haar natuurlijk. Op haar rug wil ze zelden slapen (piepen, kreunen, huilen), wel op haar zij of buik ( dat vind ik dan weer beetje eng).

Zou hypo allergene voeding (of hoe het ook heet) kunnen helpen bij deze klachten of is dat overdreven?

Ik zou eerder denken dat ze last heeft van reflux. Eva had dezelfde klachten en hier is het beter gegaan met medicijnen en indikken van voeding. Je zou met indikken kunnen starten, denk er dan wel aan dat je een grotere speen op de fles zet :wink: gewoon met nutriton / johannesbroodpitmeel. Hopelijk helpt dat tegen het spugen en het maagzuur waar ze waarschijnlijk last van heeft als ze op haar rug ligt.

Voor de medicijnen zijn wij bij de kinderarts beland.



Succes!

Dank voor je reactie. Ik denk bij echt reflux altijd aan pittig spugende kinderen. L spuugt wel wat, maar niet overdreven en ook niet met een boogje zeg maar. Het lijkt meer op een overvolle maag die even moet zakken. Het huilen is echt gerelateerd aan poepen en windjes, het is ruim na de fles en ze maakt echt maaiende bewegingen met alles wat ze heeft, haar buikje is gespannen en masseren heeft wel wat effect.

Metvindikken van voeding ben ik bang dat het nog zwaarder op haar maag komt te liggen?

Hypo-allergene voeding heeft alleen zin als je kind vanaf het moment dat hij kunstvoeding krijgt allleen maar hypo-allergene voeding krijgt. Heeft hij eerst standaardvoeding gehad of als hij bijvoeding krijgt dan heeft het dus geen zin. Ik zou in jouw geval eens proberen standaardvoeding eens te combineren met de comfortvariant en bijv. 1 of 2 schepjes normale voeding vervangen met de comfortvariant of infacol eens te proberen

Is de comfortvariant speciaal voor baby’s met krampjes enzo? Ik heb me er nooit zo in verdiept :oops: . Infacol gebruiken we al, en als ik minder geef heeft ze meer last en slaapt ze 's nachts direct veel onrustiger (elk uur wakker). Bij J heb ik destijds wel reflux vermoed, maar het hielp als we die schuin lieten slapen, dus bedje opgehoogd en in de box op een schuin kussen. Bij L haalt dat allemaal niks uit.

HA voeding is lichter verteerbaar als gewone kunstvoeding maar helpt niet specifiek tegen reflux of krampjes. Omdat het lichter is zou het misschien wat kunnen helpen. Maar ik zou niet zo snel allemaal van soort voeding gaan wisselen, daarmee doe je ook aanslag op de darmpjes en het heeft behoorlijke tijd nodig om te weten of het evht goed werkt.

Tegen krampjes kan een specifiek soort fles wel helpen. Bijvoorbeeld Difrax, dr. Brown etc.

Daarnaast zijn standaard tips tegen krampjes die je kun toepassen zoals gulzig drinken voorkomen, melk roeren ipv schudden, gekookt water gebruiken ipv kraanwater.

Eva spuugde overigens helemaal niet, die had verborgen reflux dus helaas hoeft dat niet zoveel te zeggen.

Je zegt ‘ze maait met alles wat ze heeft’ maar ligt ze met haar benen te trappelen of overstrekt ze zich? Want wij dachten bij Eva ook aan kramp maar omdat ze vooral veel overstrekte, bleek het toch reflux te zijn. Infacol hielp niks.

Jammer dat ze het niet kunnen vertellen he, het is altijd zo’n gezoek met die kleintjes :hug:

Inmiddels zijn we een tijdje verder… we zitten sinds donderdag aan de johannesbroodpitmeel en dat werkt wel! Ze gaf naar mijn idee teveel voeding terug en waszo onrustig. De eerste dagen had ze ook nog veel krampjes maar het lijkt of ze ook een ander oontlasting patroon heeft ontwikkeld. Ze blijft een onrustige slaper, hopelijk trekt dat wat meer bij nog :zzz: . Ze drinkt trouwens gewoon nog met een S speen, op aanraden van de cb zuster. L had binnen een kwartier de fles leeg en enorme zuigbehoefte, en nu zie je haar tevreden aan de fles te lurken ipv klokken en slikken, en zzuigbehoefte is ook een stuk minder. Nog bedankt voor de tips en het meedenken!

Wat fijn dat het werkt!



Eva had in het begin met de jbpm ook andere ontlasting, het duurde even voor ze er aan gewend was. Had echt moeite met poepen :frowning: want ja ook de poep wordt ingedikt :mrgreen: maar dat heeft een weekje geduurd en toen ging het goed!

Ik had ook dikkere ontlasting verwacht maar het is bij L dunner geworden :think: . Ze heeft nu 2 keer per dag een goed volle poepluier ipv eenmaal een ontploffing tot de schouders!

Scheelt ee hoop was :angel: .