wanneer houd het gevoel op??

om weer zwanger te worden, de 9 maanden zwangerschap, de bevalling, de kraamtijd, het eerste jaar en de volgende jaren!

ppff mijn verstand zegt van nee 3 is genoeg, maar mijn gevoel oogggghhhh zegt dat ik nog 1 keertje alles mee mag maken!!! :oops:

krijg kriebels in me buik al ik weer eens ergens roze of blauwe vlaggetjes buiten zie hangen! dan denk ik oohhh wat lief een babytje geboren (ik wil oook) :mrgreen:

kent iemand dit en wie weet wanneer dat gevoel ophoud???

overigens mijn man wil zo wie zo geen kindje meer :wink:

hoi

ik herken je gevoel.

misschien gaan we over een tijdje ook voor een derde.

ik kom zelf uit een gezin van 3 en hub uit een gezin van 5 kids.

heel herkenbaar je gevoel, hier ook zo maar ik heb nu 4 meiden en manlief vind het wel goed zo, maar ik heb nu al weer een paar keer gezegd ohh nog eentje dat is dan echt de laatste keer maar manlief gaat er niet meer op in, het moet natuurlijk ook een keer op houden maar ik vind zwanger zijn en alles erom heen zoooo leuk, nu ook weer met zo’n hummeltje aan de borst is echt genieten hoor. ik hoop ergens dat het gevoel wel zal gaan slijten maar als ik mijn dikke buiken foto’s weer terug kijk dan denk ik nog eentje erbij.

ooww gelukkig ik ben niet de enigste dus!

het is ook zo bijzonder allemaal! zo speciaal :inlove:

ik ook, ik ook, ik ook :oops: :oops: :oops:

Heel herkenbaar inderdaad… en dat terwijl ik het zwanger zijn niet eens echt leuk vind…

Ik weet ook heel zeker dat het beter is om het bij 2 te laten en mijn man wil ook echt niet nog eentje, maar toch… die kriebels blijven. Gewoon alles nog 1 laatste keer mee maken. 't Wordt al wel langzaam iets minder, maar af en toe kan ik het er nog wel heel erg moeilijk mee hebben.

Ik dacht een maand geleden dat ik weer zwanger was trouwens. Had steeds dezelfde vieze ijzersmaak in m’n mond als tijdens de zwangerschappen. Bleek het een bijwerking te zijn van de antibiotica die ik begin oktober heb gehad vanwege een longontsteking. Je had de opluchting bij mijn man eens moeten zien, hahaha :mrgreen: .

Hier wist ik heel gauw ik wil er niet meer dan 2 dus het gevoel kan er wel zijn.Ik vond zwanger zijn ook niet leuk,wle de bijzondee momenten,het bevallen daar in tegen zou ik wel nog een x willen doen.

Heleentje die vieze smaak in mijn mond heb ik ook bij allebij de zwangerschappen gehad echt vies vond ik dat was heel misselijk maar wilde maar kauwgom in mijn mond hebben.

@Heleentje wrote:

. Bleek het een bijwerking te zijn van de antibiotica die ik begin oktober heb gehad vanwege een longontsteking. Je had de opluchting bij mijn man eens moeten zien, hahaha :mrgreen: .

:silenced: :silenced: pil en antibiotica gaan niet samen hé :silenced:

nee hier komt ook echt geen kleintje meer hoor! maar het is dat oergevoel misschien wel! daar waar we voor gemaakt zijn als man en vrouw…voortplanten… hahahaha

ik hoop dan toch stiekum wel eens op een ongelukje, maar goed heb nu een spiraaltje en dus zal het zwanger worden niet meer gebeuren :wink:

@kimmetje23 wrote:

:silenced: :silenced: pil en antibiotica gaan niet samen hé :silenced:

ik weet het :wink:

Maar ik was zo ziek geweest, dat ik zeker wist dat dat eigenlijk niet kon :mrgreen:

Denk niet te snel…mn moeder is toch echt tijdens het dragen van een spiraaltje zwanger geworden, en 9 maanden latr was daar een zusje!

Heb het jaren gehad. Ook nog na de geboorte van de 6de was het gevoel er nog. Versandelijk hebben we toen besloten dat 6 echt genoeg was. Maar toen de jongste eenmaal naar school ging (waar ik erg tegenop zag- maar waar ik ook toch al weer snel de voordelen van inzag) was het gevoel in een keer helemaal weg.

Vind baby’s nog steeds helemaal geweldig maar dan vooral bij een ander. Zit gewoon ineens in een heel andere leeftijdsfase met de kinderen en helemaal geen behoefte meer weer opnieuw zo’n klein hummeltje.

@Dune wrote:

Denk niet te snel…mn moeder is toch echt tijdens het dragen van een spiraaltje zwanger geworden, en 9 maanden latr was daar een zusje!

:shock: :shock: :shock: :shock:

:inlove: :inlove: :inlove:

:mrgreen:

Dune, denk eerder dat ze bedoelt dat er geen sex is geweest :wink:

JAAAA!!! Dat gevoel…!!! :inlove:

Het gekke is…bij Rhodé heb ik dat gevoel 2 jaar lang niet gehad (was ook onverwachts zwanger van Amélie, en daar moest ik zelfs aan wennen) en nu na Amélie wil ik het liefst nu alweer zwanger zijn.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het een beetje schuld gevoel is bij mij. Ik heb me tijdens de zwangerschap van Amélie niet echt fijn gevoeld. Veel down, niet prettig in m’n vel terwijl ik van Rhodé haar zwangerschap zo ontiegelijk genoten heb…voel me daar best schuldig over en wil het daarom graag nog eens over doen :oops:

Maar hier komt er zeker geen 3e jammer genoeg. M’n man wil niet, en ik zie en merk dat 2 gewoon voldoende is voor ons (hoe jammer ik het ook vind)

Maar dat gevoel…ja dat blijft denk ik de komdende jaren nog wel (ben nog maar 25 jaar!) Maar gelukkig heb ik vriendinnen die nog maar net in de baby-willen-fase zitten, dus ik kan plaatsvervangend heerlijk genieten! :inlove:

Een derde zou ik ook geweldig vinden.mijn man niet, die wil dat niet voorlopig, en waarschijnlijk helemaal niet…

De eerlijkheid gebied met tte zeggen dat ik niet weet of ik het voor mezelf doe (heel ego) om alles nog eens mee te maken of echt voor een kindje.

Helaas hebben ze bij mij nu fibromyalgie geconstateerd, wat verklaart waarom de zwangerschappen zo beroerd gingen.

Ik weet dus ook niet of ik nog voor een derde “durf”.

Niet alleen de zwangerschap maar ook de verzorging kost me heel veel pijn en energie. Een derde zou zeker pas aan de orde komen als de andere 2 naar school gaan.

Hierbij wil ik uitdrukkelijk benadrukken dat ik kinderen krijg, en niet neem.dat dat niet zo overkomt :wink:

Mijn kinderen zijn een godsgeschenk en ik knijp mijn handen dicht met deze 2.toch gloort diep in mij de hoop dat we het nog één keren mogen meemaken…

Ik snap dus heel goed wat iedereen voelt…

Misschien ebt het gevoel nog weg…en mijn verstand speelt ook teveel mee.Anderen denken misschien minder na over financien,huisvesting en verzorgen, maar daar kan ik me ook naar ovr maken.

ook hier heel sterk het gevoel voor een derde.

Maar weet niet of het wel zo verstandig is.

De tijd zal het leren. weet wel dat als we ooit voor een derde gaan, dit pas is als de jongste op school zit.

Mijn moeder heeft er 5…

de 1e toen ze 17 was en de laatste toen ze 34 was geloof ik…

Ze werd oma toen ze 41 was…

En zij zegt dat dat gevoel bij haar er altijd is/was…ze is gewoon dol op kleine kids en baby’s.

Vrees dat ik dat heb geerft 8)

Maar ik doe wel heel bewust járen ertussen om het haalbaar te houden voor ons gezin en de financiën.

Maar ik denk dat er hier als de kleinste een jaar of 4 is nog wel 1tje komt…

:inlove: