Wanneer zou een baby het hoofdje moeten kunnen oprichten bij buikligging?
Wat als dat niet lukt?
Shalom
tanisha deed het al in haar 1e week (!!) maar is dan ook erg sterk…weet niet wanneer het normaal gesproken zou moeten! En denk niet dat het erg is hoor! SOmmige kinderen hebben er gewoon weinig zin in! Maar zou wel proberen haar dagelijks op de buik te leggen en speeltje ervoor ofzo dat ze het misschien interressant gaat vinden…
Mara doet dat vanaf dag 1. Maar ook zij is erg sterk. Gisteren bij het cb geweest en daar waren ze verbaast over hoe sterk ze is. Ze houdt haar hoofd ook al heel stabiel. Bij het cb zeiden ze dat ze haar hoofd al opricht als een baby van 3 maanden ipv 3 weken :shock:.
Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag. Ik heb ook geen idee wanneer dat echt ‘moet’. Het cb adviseerde hier wel om haar ongeveer drie keer per dag even op haar buik te leggen en inderdaad stimuleren met iets waar ze graag naar kijkt. Een speeltje om gewoon mama .
Anders moet je je eigen cb bellen om te vragen?
http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html
Dit is een site met indicaties wanneer baby’s dingen ongeveer zouden kunnen / doen.
Ik vind het zelf een handig hulpmiddel bij vragen zoals jij ze nu stelt.
Af en toe kijk ik ook even of ze een beetje op schema zitten of wat het volgende
is wat ze gaan ontwikkelen zodat ik dat een beetje kan stimuleren.
Als ik terug denk aan de net geboren tijd konden ze allebei wel het hoofdje
optillen, maar echt lang vast houden was niet hun favoriete bezigheid.
Misschien heb je er wat aan!
Conny
Uhmmm vaker laten oefenen? Een slaapje op de buik waar jij bij bent?
Hier een buikslaapstertje (broer trouwens ook), dus die traint bijna fulltime en kan vanuit buiklig boven de reiswieg uit kijken. Ja daar schrok ik ook van :lol:.
Op de buik liggen slapen vindt ze lekker als ze buikkrampjes heeft, maar ze heft dan niet haar hoofdje op.
Tijdens de CB controle toen ze 5 weken oud was kon ze zich wel oprichten. Nu doet ze het niet meer.
Shalom
@Shalom wrote:
Tijdens de CB controle toen ze 5 weken oud was kon ze zich wel oprichten. Nu doet ze het niet meer.
Dan gaat ze het vanzelf wel weer doen hoor!
Het is zowiezo goed om je baby vaak op z’n buikje te laten liggen. Ik heb Amélie gewoon bij iedere verschoning of aankleden even op haar buikje gelegd. Op die manier krijgen ze er ook geen hekel aan (wat je wel eens hoort).
Maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Ze gaat vanzelf meer oefenen.
wanneer ze dat moeten kunnen weet ik niet Quinten deed het meteen de dag na de geboorte
@Conny wrote:
http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html
Dit is een site met indicaties wanneer baby’s dingen ongeveer zouden kunnen / doen.
Ik vind het zelf een handig hulpmiddel bij vragen zoals jij ze nu stelt.
Af en toe kijk ik ook even of ze een beetje op schema zitten of wat het volgende
is wat ze gaan ontwikkelen zodat ik dat een beetje kan stimuleren.
Als ik terug denk aan de net geboren tijd konden ze allebei wel het hoofdje
optillen, maar echt lang vast houden was niet hun favoriete bezigheid.
Misschien heb je er wat aan!
Conny
leuke site
maar als ik die site bekijk loopt mijn zoontje echt heel erg ver voor
Elk kindje is natuurlijk anders.
Maar als ik jou was zou ik gewoon ff met het cb bellen.
Ze is nou bijna 3 maanden toch?
Zowel M als S konden dit vanaf dag 1 al.
Vandaag ben ik met haar naar het CB geweest en heeft de kinderarts haar bekeken. Hij vond haar erg gezond.Dus alles OK. Bedankt voor de reacties en ik ga toch maar dagelijks haar op de buik leggen.
Shalom
moppie deed het ook vanaf dag 1, maar mijn derde dochter was daar erg laat in, niet omdat zij het niet kon maar er gewoon geen zin in had, in een keer viel het kwartje en kon zij het gelijk heel goed. zij deed alles heel laat, omrollen, zitten gaan staan, kruipen etc. nog steeds is ze liever lui dan moe
volgens mij is het vrij normaal dat je kindje dit pas na een aantal weken doet hoor.
op de 1e dag is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel uitzonderlijk
Die van ons vertikte het en deed het pas vanaf ongeveer 3,5 maand, ze vond het verschrikkelijk om op de buik te liggen, heb een aantal weken gewacht en het leek wel of ze ineens wist hoe het moest!
Elk kindje is weer anders.
Anique deed het ook al vanaf de eerste week en deze meneer heeft er geen zin in :lol:
Hij kan het wel, maar gaat liever lekker liggen op zijn buik, nu al een echte man :mrgreen: